کد خبر : 977093 | 04 تیر 1391 ساعت 11:49 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

طاهری:منصوری با گیتی‌پسند قابل قیاس نیست

مدیرعامل باشگاه گیتی‌پسند اصفهان با اشاره به رای کمیته استیناف گفت: این رأی نتیجه اختلافی بود که بین کمیته فوتسال و انضباطی با کمیته استیناف وجود داشت.

طاهری:منصوری با گیتی‌پسند قابل قیاس نیست

   به گزارش خبرنگار باشگاه خبری فارس «توانا»، روز گذشته کمیته استیناف رأی خود را مبنی بر تبانی در فوتسال اعلام کرد و بر این اساس قهرمانی از تیم گیتی‌پسند گرفته و تیم فوتسال شهید منصوری قرچک به عنوان قهرمان سیزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتسال معرفی شد.

علی طاهری مدیرعامل باشگاه گیتی‌پسند اصفهان پس از این رأی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس مسائلی را در خصوص مشکلات و معضلات موجود در فوتسال مطرح کرد که در زیر می‌خوانید:

* این رأی نتیجه اختلاف بین کمیته‌ها بود

طاهری گفت: پیش از اینکه رأی را صادر کنند دوستان ما در منصوری از محتوای رأی خبر داشتند و حتی پیشنهادهایی را درباره مذاکره اعلام و بحث غرامت را مطرح کردند. این رأی نتیجه اختلافی بود که بین کمیته فوتسال و انضباطی با کمیته استیناف وجود داشت و به یک‌باره رأی 180 درجه برگشت. دیده بودیم که جریمه را کم یا زیاد کنند اما چنین چیزی را شاهد نبودیم. البته انتظار داشتیم چنین اتفاقی رخ دهد چون مشابه چنین امری در سال 89 برای ما رخ داد. زمانی که انتقال بازیکنی در تیم رخ داد و ناگهان کمیته استیناف 180 درجه رأی را برگرداند.

* به رأی معترض هستیم

مدیرعامل باشگاه گیتی‌پسند تاکید کرد: رأی کمیته استیناف هنوز به ما ابلاغ نشده و پس از اینکه رأی ابلاغ شد نسبت به آن اعتراض خواهیم کرد و پیگیر این موضوع هستیم. ما فدراسیون به دنبال این مسائل هستیم و حق خود را خواهیم گرفت و اگر این موضوع در فدراسیون حل نشد به مراجع بالاتر و فیفا شکایت خواهیم کرد.

* اگر از ما 6 امتیاز کم شد از منصوری 15 امتیاز باید کسر می‌شد

طاهری عنوان کرد: در هفته آخر اتفاقاتی رخ داد که حواشی زیادی به وجود آورد. در فدراسیون فوتبال روابطی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد مسائل شفاف اعلام شود اگر در بازی پرسپولیس و گیتی‌پسند از ما 6 امتیاز کسر می‌شود و باید در طرف مقابل و در بازی فولاد و منصوری 15 امتیاز کسر شود. آن دیدار بودارتر بود. همه حیدریان را می‌شناسند و اگر بازیکنان پرسپولیس کم کاری کرده‌اند، در آن طرف فولاد ماهان 7 بازیکن خود را نیاورد و آنهایی هم که آمدند فیلم بازی مشخص است که چه بازی کرده‌اند.

* همه چیزمان به هم می‌خورد!

وی اظهار داشت: از ترابیان تشکر می‌کنم به خاطر کارشناسانی که انتخاب کرد. یکی از این کارشناسان که سابقه همکاری با منصوری را دارد و سوال من این است که چه کارشناسی است که هیچ باشگاهی نمی‌خواهد با او کار کند؟ یکی دیگر هم که رئیس هیئت فوتبال یک استان است. ما 12، 13 سال است که در فوتسال هستیم و جایی او را ندیده‌ایم. خیلی خوب است همه چیزمان به هم می‌خورد! این کارشناسان را همه می‌شناسند.

* شک نکنید قهرمانی از گیتی‌پسند گرفته نمی‌شود

طاهری اضافه کرد: مطمئن باشید گیتی‌پسند قهرمان سیزدهمین لیگ برتر باقی خواهد ماند. ما نسبت به این رأی اعتراض می‌کنیم اگر حل شد که هیچ؛ اگر قرار باشد به مراجع بالاتر شکایت خواهیم کرد. اگر بخواهم صحبت کنم باید یک شاهنامه درباره اتفاقاتی که در 12، 13 سال حضورم رخ داد بنویسیم. دوستان در اوایل به عنوان پیمانکار وارد شدند و به شرط اینکه سازمان تربیت بدنی به آنها فرصت بدهد تصمیم گرفتند سرمایه‌گذاری کنند اما در زمان علی‌آبادی این موضوع متوقف شد و از این مسئله بیرون آمدند. اگر بخواهم در مورد مسائل صحبت کنم بسیار طولانی خواهد شد.

* آقای سجادی! ببینید چه شخصی برای ورزش کار می‌کند

مدیرعامل باشگاه گیتی‌پسند در ادامه به فارس گفت: آنچه مسلم است این است که مسئولان ورزش کشور از وزیر گرفته تا سایر افراد باید به این نکته نگاه کنند که چه شخصی برای ورزش کار می‌کند؟! باید فرقی بین کسی که باشگاه داری می‌کند و شخصی که فقط یک تیم را هدایت می‌کند، باشد. گیتی‌پسند در 2 سال تاسیس خود زمینی به مساحت 13 هکتار خرید آن هم از جیب شخصی، این موضوع باید با شخصی که 160، 170 میلیون هزینه می‌کند متفاوت باشد. گیتی‌پسند در 2 سال حضور خود راه 10، 14 ساله آقایان را رفته است.

رئیس کمیته فوتسال اعلام می‌کند منصوری قهرمان است، همه هم این را می‌دانند که با این رأی منصوری قهرمان می‌شود. لازم نیست ایشان اعلام کنند اگر شما واقعا رئیس کمیته فوتسال هستید بیایید ریشه‌یابی کنید.

* منصوری با گیتی‌پسند قابل قیاس نیست

طاهری گفت: آقای رئیس فدراسیون شما بیایید بررسی کنید و ببینید امکانات و هزینه گیتی‌پسند با منصوری قابل قیاس نیست. دنبال چه چیزی می‌گردید؟ این آقا آنقدر رو پیدا کرده که هنگامی که در جلسه هم‌اندیشی رئیس فدراسیون و نایب رئیس صحبت کردند هیچ توجهی به رئیس کمیته فوتسال نکرد و از جلسه بیرون رفت و پس از آن هم در پایان جلسه در جلوی دوربین‌ها به داد و فریاد پرداخت. هر چه هیچی نمی‌گوییم آقایان رویشان بیشتر می‌شود. دنبال حاشیه نروید، این موضوع به صلاح نیست.

* انحلال دردی را دوا نمی‌کند

مدیرعامل باشگاه گیتی‌پسند تصریح کرد: در هیئت مدیره به ما می‌گویند تیم را منحل کنید آن وقت من می‌گویم تکلیف این بازیکنان چه می‌شود؟‌! آیا آنها باید بروند برای کشورهای دیگر بازی کنند و در کنار 4 بازیکن عرب توپ بزنند؟ انحلال که دردی را دوا نمی‌کند. من آمده‌ام تا رقابت کنم. باید در فضای سالم رقابت کنم با انحلال که موضوعی حل نمی‌شود فوقش لیگ برتر با 8 تیم ادامه خواهد داشت. من بروم شخص دیگری می‌آید سرمایه‌گذاری می‌کنند آقایانی که صحبت از انحلال می‌کنند دنبال امتیاز و پوئن هستند. گیتی‌پسند منحل نمی‌شود و به فعالیتش ادامه می‌دهد.

*‌ جواز ورود به خاک کویت را داریم

طاهری ادامه داد: برای حضور در جام‌ باشگاه‌های آسیا تمرینات خود را انجام داده‌ایم و حتی ویزا هم گرفته‌ایم. هم‌اکنون مجاز هستیم به خاک کویت وارد شویم. نمی‌دانم علت اینکه این رأی در چنین زمانی صادر شد چیست. آقایان آنقدر به این ور و آن ور فشار آوردند و با ارتباط‌های خود مسئولان را مجبور کردند تا این رأی را ابلاغ کنند. شک نکنید قهرمانی از آن گیتی‌پسند خواهد ماند.

* نمی‌دانم صالحی چرا شمشیر را برای ما از رو بسته است

مدیرعامل باشگاه گیتی‌پسند عنوان کرد: رأی کمیته استیناف خیلی جالب است آنها اعلام می‌کنند سرپرست فولاد ماهان و سرمربی به جای 8 میلیون 20 میلیون جریمه می‌شوند اما از طرف دیگر اعلام می‌کنند هیچ اتفاقی در این دیدار رخ نداده است. چرا این مسائل را برای ما عنوان می‌کنند ما خود از این مسائل آگاه هستیم. سال 89 گفتند قرارداد داخلی اعتبار دارد ما یک بازیکن را از فولاد ماهان گرفتیم اما پس از آن اعلام کردند باید 20 میلیون جریمه بدهیم. همین اتفاق برای سلطانی رخ داد اما آنها رأی را به بازیکن دادند و گفتند حق با سلطانی است. نمی‌دانم چرا صالحی رئیس کمیته استیناف شمشیر را برای ما از رو بسته است؛ آن اتفاقی که برای زحمت‌کش و سلطانی افتاد و این هم از رأی کمیته استیناف. من 10 مورد در لیگ برتر فوتسال و لیگ دسته اول خواهم آورد که چنین اتفاقاتی رخ داده اما باید ببینیم که چه باشگاهی به فکر کمک کردن است ما بیشتر از باشگاه‌های دولتی کمک می‌کنیم چه کاری باید می‌کردم که انجام ندادم؟!

* می‌توانم امتیاز لیگ برتر را بخرم

طاهری در پایان به فارس گفت: آقای سجادی! شما ببینید چه باشگاهی به ورزش کمک می‌کند. من می‌توانم در والیبال و فوتسال تیم‌داری نکنم و هزینه آن را صرف خرید امتیاز یک تیم لیگ برتری فوتبال کنم. همه هم می‌دانند که بُرد تبلیغاتی تیم لیگ برتری بسیار بیشتر است اما چنین کاری انجام نمی‌دهم و هزینه خود را صرف جوانان می‌کنم. آنقدر درددل دارم که اگر بخواهم در مورد آن صحبت کنم بسیار طولانی خواهد شد تا همین جا همین مسائل را بیشتر مطرح نمی‌کنم و سایر موارد را به زمان دیگری موکول می‌کنم.

 

دیدگاه‌ها