کد خبر : 980341 | 03 مرداد 1391 ساعت 00:13 | 2.6K بازدید | 0 دیدگاه

چرخابی: امسال هم پدیده‌ای نخواهیم داشت

کارشناس فوتبال از لیگ برتر و بحث های پیرامون‌اش صحبت‌هایی را انجام داد

چرخابی: امسال هم پدیده‌ای نخواهیم داشت
 حسين چرخابي در گفت‌وگو با ايسنا در مورد ليگ دوازدهم اظهارکرد: ليگ امسال را به دو دسته تقسيم مي‌کنم؛ دسته اول 9 تيمي هستند که براي سقوط نکردن مي‌جنگند و دسته دوم 8 تيمي هستند که براي آسيا بازي مي‌کنند و يکي دو تيم نيز بينابين قرار دارند.
وي با بيان اينکه ليگ بسيار حساسي داريم، خاطرنشان‌کرد: در پايين جدول باتوجه به اينکه تيم‌هاي بيش‌تري به دسته پايين‌تر سقوط مي‌کنند رقابت در پايين جدول زياد است و برخي تيم‌ها مثل سپاهان و استقلال و پرسپوليس که سرمايه‌گذاري زيادي براي قهرماني کرده‌اند و خوب نيز کار مي‌کنند و تيم‌هايي مثل مس که در بازي با سپاهان خوب کار کرد و همچنين فولاد، نفت و صبا تيم‌هايي هستند که دوست دارند شگفتي ساز شوند.
چرخابي ادامه داد: وضع باشگاه ذوب‌آهن که هنوز مشخص نيست، بايد ديد که آيا باشگاه همان رفتار قبل را با بازيکنانش خواهد کرد يا خير.
وي با اشاره به ضرب المثل “خرج چو از کيسه مهمان بود حاتم طايي شدن آسان بود” تصريح کرد: اگر فوتبال ما خصوصي بود دنبال نهال کاشتن مي‌رفت و بازيکن پرروش مي‌داد تا به ثمر بنشيند، اما متاسفانه برخي‌ها چون از جيب خود پولي نمي‌دهند رو به آماده خوري آورده‌اند و ميلياردها ميليارد خرج مي‌کنند و مطمئنا در ليگ امسال نيز پديده‌اي نخواهيم داشت.
چرخابي با بيان اينکه وقتي دولت هزينه‌ها را پرداخت مي‌کند رؤساي باشگاه‌ها بي حساب و کتاب خرج مي‌کنند، افزود: باشگاه‌ها اعلام مي‌کنند که از گذشته بدهکار هستند، اما مي‌بينيم که باز هم بازيکن ميلياردي مي‌گيرند؛ وقتي باشگاهي بدهکار است آيا مي‌توان به او گفت حرفه‌اي؟!
کارشناس فوتبال در خصوص اختلاف بين صداسيما و فدراسيون فوتبال نيز عنوان کرد: من حق را به فدراسيون مي‌دهم، وقتي برنامه‌ي پربيننده‌اي مثل 90، شش ميليون پيامک دريافت مي‌کند معلوم مي‌شود که فوتبال جاذبه‌هاي زيادي براي مردم دارد و بايد فدراسيون و صداسيما به يک مبلغ عادلانه‌اي به توافق برسند و اين مشکل حل شود که راه خوبي براي تامين منبع درآمد باشگاه‌ها است.
چرخابي با بيان اينکه حذف جام حذفي اصلا به نفع فوتبال نيست، ادامه داد: جام حذفي فرصتي است که به همه تيم‌ها اين شانس را مي‌دهد تا به آسيا راه پيدا کنند و به نظرم حذف جام حذفي اصلا کار درستي نيست.

دیدگاه‌ها