کد خبر : 1611108 | 22 اردیبهشت 1398 ساعت 16:30 | 50.4K بازدید | 0 دیدگاه

تارتار و پارس، جایگزین جلالی و فولاد؛

قلعه نویی «خیلی مَرده» را بعد از 10 سال تکرار می کند؟

تیم فوتبال سپاهان برای رسیدن به قهرمانی در لیگ هجدهم تنها یک راه در هفته پایانی دارد. این شرایط، برای سرمربی سپاهان یادآور لیگ هشتم و پایان شیرین آن است.

قلعه نویی «خیلی مَرده» را بعد از 10 سال تکرار می کند؟

به گزارش ورزش سه، شب گذشته مسابقات هفته بیست و نهم لیگ برتر به صورت همزمان برگزار شد. این بازی ها که حساسیت فوق العاده ای داشت، می توانست قهرمان لیگ را مشخص کند اما نتایج به گونه ای رقم خورد که تعیین قهرمان به هفته پایانی موکول شد.

 

در شهر مشهد و در مهم ترین بازی هفته، تیم های پدیده و سپاهان به مصاف هم رفتند. در این دیدار بسیار جذاب، دو تیم نهایتا به تساوی یک یک رسیدند. تساوی سپاهان و پدیده این فرصت را به پرسپولیس می داد که با برد مقابل ماشین سازی قهرمانی خود را قطعی کند ولی توقف سرخپوشان در بازی همزمان، کار را به هفته آخر کشاند.

 

از طرفی استقلال که دیگر شانس قهرمانی تا دیشب بود، مقابل صنعت نفت به تساوی رسید تا شانس قهرمان شدن را از دست بدهد. بدین ترتیب در هفته پایانی تنها تیم هایی که می توانند امید به قهرمانی در لیگ هجدهم داشته باشند، پرسپولیس و سپاهان هستند.

 

اما با نگاهی به وضعیت جدول، مشهود است که شرایط سپاهان برای قهرمان شدن بسیار سخت و ویژه است. این تیم با 55 امتیاز در رده دوم جدول است و فاصله ای سه امتیازی با پرسپولیس صدرنشین دارد. به این ترتیب، تنها اتفاقی که سپاهان را در پایان فصل قهرمان می کند، پیروزی این تیم مقابل استقلال خوزستان و شکست همزمان پرسپولیس در جم برابر پارس جنوبی است. یعنی تنها پیروز شدن سپاهان برای قهرمانی این تیم کافی نیست و اگر پرسپولیس حتی یک امتیاز از پارس بگیرد، دست طلایی پوشان از قهرمانی کوتاه خواهد ماند.

 

این شرایط هر چقدر هم که روی کاغذ کار سپاهان را دشوار نشان دهد، برای امیر قلعه نویی یادآور یک خاطره شیرین است. دقیقا 10 سال پیش، در روز پایانی هشتمین دوره لیگ برتر، امیر قلعه نویی با استقلال در شرایطی مشابه امروز قرار گرفت. او با تیمش در هفته آخر به مصاف پیام مشهد رفت. در آن روز، تنها حالتی که استقلال را قهرمان می کرد، این بود که آبی ها خودشان پیام را شکست دهند و در شهر اهواز ذوب آهن به فولاد نتیجه را واگذار کند. حتی تساوی ذوب مقابل فولاد هم این تیم را قهرمان می کرد.

 

در پایان این روز پرهیجان فوتبال ایران، استقلال با یک گل پیام مشهد را شکست داد و در دیداری شگفت انگیز، فولاد خوزستان موفق شد با نتیجه پرگل 4 بر یک از سد صدرنشینِ آن روز فوتبال ایران یعنی ذوب آهن بگذرد. به این ترتیب بود که استقلال به شکل دراماتیکی قهرمانی لیگ هشتم را به دست آورد و قلعه نویی برای دومین بار، آبی پوشان پایتخت را به قهرمانی لیگ برتر رساند. پس از این بازی مصاحبه احساسی قلعه نویی و جمله به یادماندنی او درباره مجید جلالی (سرمربی وقت فولاد) در تاریخ لیگ برتر ایران ثبت شد.

 

1405478

 

حالا در شرایطی که این سرمربی 2 قهرمانی در لیگ برتر با سپاهان به ثبت رسانده، برای رسیدن به سومین قهرمانی اش با طلایی پوشان اصفهانی نیاز به اتفاقات سال 88 دارد. او این روزها منتظر است همان شاهکاری که مجید جلالی با فولاد رقم زد، توسط مهدی تارتار و تیم پارس جنوبی جم تکرار شود.

 

این در حالی است که قلعه نویی دیروز تاکید کرد مهدی تارتار قبلا مردانگی اش را اثبات کرده است. این دو مربی اخیرا رابطه ای بسیار بهتر نسبت به قبل داشته اند و هر کدام در مصاحبه هایی که پیرامون مسائل مختلف داشتند، به تمجید از یکدیگر پرداخته اند.

 

1405479

 

دیدگاه‌ها