کد خبر : 1273805 | 18 مهر 1394 ساعت 11:16 | 2.5K بازدید | 1 دیدگاه

لزوم تشکیل دادسرای جرایم ورزشی

دبیر کل فدراسیون فوتبال از برخی داورهای ها به خصوص در لیگ های پائین تر گله مند است و می گوید باید نظارت بر داوری ها را بیشتر کنیم.

لزوم تشکیل دادسرای جرایم ورزشی
به گزارش "ورزش سه"، مدت هاست اشتباهات داوری در ایران توجیه می شود آنهم با گفتن این جمله که اشتباه داوری جزیی از فوتبال است. بارها گفته ایم این جمله از بیخ و بن غلط است. اشتباهات داوری جزیی از فوتبال نیست بلکه یک عارضه در فوتبال است به این دلیل که جزء بخشی از کل است و تا نباشد کل شکل نمی گیرد در حالی که در فوتبال اشتباه داوری نباشد فوتبال شکل بهتر و کامل تری به خود می گیرد.

اسدی می گوید برخی از اشتباهات در داوری به خصوص در لیگ های پائین تر مهندسی شده است. این هم خیلی دور از ذهن نیست. در هر جمعی خوب و بد وجود دارد و نمی شود جامعه داوری را از عاری از اشتباهات عامدانه دانست که اگر این لقب ها را به آنها بدهیم استغفرالله باید گفت که داوران ما معصوم هستند.

در داوری هم تخلف می شود همان طور که در همه جمع ها برخی از افراد تلاش می کنند با عبور از خط قرمز به هدف برسند. این جاست که نظارت و هم چنین اجرای قانون به کمک می رسد. رسیدگی به تخلفات داوری در ایران تابو شده در حالی که در فوتبال حرفه ای برخورد با فساد در داوری خیلی به وضوح صورت می گیرد و این در حالی است که در فوتبال ما نه تنها این برخورد نمی شود بلکه نظارت هم کمرنگ است.

مگر در لیگ یک تبانی نشد؟ مگر چند وقت پیش در یکی از شهرستان ها در لای کتاب حافظ برای داور سکه بهار آزادی نگذاشتند؟ پس به جای جبهه گیری علیه اسدی باید بپذیریم احتمال تخلف در داوری هم وجود دارد. بنابراین باید نظارت ها را بیشتر کنیم.نیازی به صدور بیانیه نیست. نه علیه اسدی و نه علیه فدراسیون فوتبال. اکنون که یک نفر از بدنه فدراسیون فوتبال این شهامت را پیدا کرده و به واقعیت ها اشاره کرده نباید به گونه ای با او برخورد کنیم که به سرنوشت دکتر سیار دچار شود.

البته که تشکیل دادسرای رسیدگی به جرایم ورزشی می تواند به بهبود وضعیت رقابت در ورزش به خصوص فوتبال کمک کند. در این صورت مبارزه با فساد در فوتبال و داوری قانونمند می شود.

البته که حساب داوران پاک جداست. در میان قشر داوران هستند آدم هایی که پاک آمده اند و پاک می روند و در برابر پیشنهاداتی که به آنها می شود بی تفاوت هستند.

دیدگاه‌ها