کد خبر : 1294680 | 16 دی 1394 ساعت 13:15 | 9.1K بازدید | 0 دیدگاه

از آخرین اخطار کاپیتان فقید تا پی اچ دی دربی

کارنامه سه داور برتر نیم فصل لیگ برتر (آنالیز)

پس از رقابت داوران حاضر در لیگ برتر، محسن ترکی امروز توانست به عنوان بهترین داور نیم فصل اول لیگ برتر انتخاب شود، او در این راه رقبایی همچون محسن قهرمانی و شاهین حاج بابایی را پشت سر گذاشت.

به گزارش "ورزش سه"، پس از گذشت پنج ماه از رقابت های لیگ پانزدهم، در نهایت امروز محسن ترکی توانست عنوان بهترین داور دو رفت لیگ برتر را به دست بیاورد. این موضوع در حالی اتفاق افتاد که این داور دو بار نیز به عنوان داور ماه فوتبال ایران انتخاب شده بود، رقبای ترکی در این راه، شاهین حاج بابایی و محسن ترکی بودند که در رقابت با او شکست خوردند.

محسن ترکی؛ آخرین کارت به کاپیتان

او را به نوعی می توان داور معتمد همه فوتبالی ها برای قضاوت دربی دانست، گویا وقتی نام ترکی به میان می آید خیال همه راحت می شود که این بازی بزرگ به سلامت طی می شود، او که رکورددار قضاوت در این بازی است و بازی رفت این دو تیم در لیگ پانزدهم را نیز به عهده داشت.

البته این داور به غیر از این موضوع، نکته جالب دیگری در کارنامه امسال خود دارد، او آخرین کارت زندگی کاپیتان فقید قرمزها را  به وی نشان داد.

1077368

*محسن ترکی که در ماه های اول و چهارم برگزاری لیگ پانزدهم به عنوان بهترین داور لیگ برتر انتخاب شده بود، در لیگ فعلی در 9 بازی به میدان رفته است.

*او در هفده هفته اول لیگ پانزدهم سه بار قضاوت بازی پرسپولیسی ها را برعهده داشت و برای این تیم بیشتر از باقی تیم ها سوت زده است، پس از این تیم استقلال تهران و خوزستان، سپاهان، تراکتورسازی، ملوان و فولاد تیم هایی بودند که ترکی برای آنها در دو بازی سوت زده است و صبا و سایپا و گسترش فولاد نیز تیم هایی بودند که قضاوت یکی از بازی های آنها برعهده این داور بوده است.

*سیاه جامگان، استقلال اهواز، ذوب آهن، نفت، پدیده و راه آهن نیز تیم هایی بودند که در این فصل هنوز چهره ترکی را از نزدیک ندیدند!

*وی در 9 دیداری که قضاوت کرده است 34 بار اقدام به نشان دادن کارت زرد کرده است و با توجه به تعداد بازی هایی که قضاوت کرده از این نظر رکورددار است، اما برخلاف این موضوع او تنها یک بار کارت قرمز را از جیب خود بیرون آورده است و نکته جالب اینجاست که آن هم به عنوان آخرین کارت زندگی مرحوم هادی نوروزی به وی نشان داده شد.

*ترکی در این دیدارها، دو بار نیز به نشانه اعلام ضربه پنالتی در سوت خود دمیده است و با توجه به تعداد دیدارها، می توان گفت این داور در گرفتن پنالتی خساست به خرج داده است.

محسن قهرمانی؛ وداع پس از اثبات

بدون شک یکی از جنجالی ترین افراد فوتبالی تاریخ ورزش ایران، پس از حواشی به وجود آمده در این فصل و با قضاوت دربی اصفهان پا به میادین گذاشت تا هشت ماه محرومیت خود را به اتمام برساند. البته قهرمانی برای حضور دوباره اش نقشه ای داشت، او از همان ابتدا در پی اثبات خود و سپس خداحافظی بود و همین اتفاق نیز افتاد.

1080479

*داور برگزیده ماه های دوم و پنجم لیگ برتر، امسال در 4 دیدار به عنوان داور حضور پیدا کرد، او که با بازی سپاهان و ذوب آهن شروع کرده بود در نهایت بازی های مهم دیگری را هم قضاوت کرد، ملوان، گسترش و فولاد و تراکتورسازی و در نهایت بازی مهم و البته حساس تراکتورسازی و استقلال، آخرین قضاوت های این داور را تشکیل می داد.

*او که آخرین بازی مهم دوران حرفه اش را بدون هیچ مشکلی و بدون حتی نشان دادن یک کارت زرد به پایان رساند در 4 بازی لیگ پانزدهم، 7 بار کارت زرد و 2 بار کارت قرمز را از جیب خود بیرون آورده بود، البته 2 بار نیز به نشانه ضربه پنالتی در سوت خود دمیده است.

شاهین حاج بابایی؛ آرام و بی سروصدا

حاج بابایی از جمله داورانی است که در طول سال های حضور در لیگ برتر با کمترین حاشیه و جلب توجه به قضاوت پرداخته و هیچ وقت با اتفاق عجیب و پررنگی که منجر به محرومیت وی شود روبرو نشد.

1084637

*داور آرام لیگ برتر فوتبال ایران در این فصل و در سوم توانست به عنوان داور برگزیده ماه سوم برگزاری لیگ برتر انتخاب شود. او در هفده دیداری که تاکنون برگزار شده است 6 بار به میدان رفته است و در این بازی ها برای 8 تیم سوت زده است. استقلال، پرسپولیس، راه آهن و صبا تیم هایی هستند که او دو بار برای آنها سوت زده است.

*حاج بابایی در این 6 بازی 20 بار دست به جیب شده است که 18 بار آن کارت زرد بوده است و 2 بار نیز کارت قرمز داشت. این داور 1 بار نیز در این بازی ها اعلام پنالتی کرد.

دیدگاه‌ها