کد خبر : 1326786 | 29 اردیبهشت 1395 ساعت 21:05 | 7.6K بازدید | 0 دیدگاه

یک‌چهارم‌‌ورزشکاران‌اعزامی‌به ریو مازندرانی‌هستند

مدیر کل ورزش و جوانان مازندران گفت که حدود یک چهارم از ورزشکاران ایرانی اعزامی به المپیک 2016 ریو مازندرانی هستند.

یک‌چهارم‌‌ورزشکاران‌اعزامی‌به ریو مازندرانی‌هستند

به گزارش "ورزش سه" از ایرنا، حبیب حسین زادگان عصر چهارشنبه در همایش مدیریت نوین باشگاه داری مازندران که در ساری برگزار شد، تعداد ورزشکاران مازندرانی را که سهمیه المپیک تابستانی ریو را کسب کردند، 13 نفر اعلام کرد.المپیک تابستانی ۲۰۱۶ که با نام رسمی ' بازی‌های المپیاد سی و یکم ' هم شناخته می‌شود از 15 تا 31 مرداد امسال در شهر بندری ریو دو ژانیرو کشور برزیل برگزار می شود.استان مازندران در المپیک سال 2012 لندن نیز 11 ورزشکار داشت .

 مدیرکل ورزش و جوانان مازندران یکی از دلایل موفقیت استان در کسب بیشترین سهمیه المپیک را توجه به ورزشکاران رده های سنی نونهالان و نوجوانان و همچنین جوانان برشمرد و تاکید کرد : آینده ورزش قهرمانی مازندران برای یک دهه آینده تضمین شده است .وی گفت : بررسی ها نشان می دهد 75 درصد مدال های ورزشی استان را در سال گذشته نوجوانان و جوانان کسب کردند که خود نشانگر موفقیت توجه به ورزشکاران رده های سنی پایه است.حسین زادگان افزود : ورزشکاران مازندران سال گذشته 298 مدال بین المللی ، آسیایی و جهانی کسب کردند .

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران به قهرمان پرور بودن بیشتر مناطق استان اشاره کرد و افزود : ورزشکاران 19 شهرستان مازندران در کسب این مدال ها سهیم بودند.مازندران بر اساس آخرین تقسیمات کشوری 22 شهرستان دارد .حسین زادگان همچنین تنوع ورزش قهرمانی در مازندران را یکی از نقاط قوت ورزش این استان برشمرد و گفت : مدال هایی که پارسال ورزشکاران استان کسب کردند مربوط به 27 رشته ورزشی بوده است.

** ضعف دانش مربیان مدیرکل ورزش و جوانان مازندران یکی از نقاط ضعف فعالیت باشگاه های ورزشی استان را پایین بودن دانش مربیان برشمرد و افزود : این مجموعه ها با وجود برخورداری از تجهیزات پیشرفته از نظر دانش مربیان گاهی تهی هستند . وی افزود : فعالیت افراد فاقد کارت مربیگری ، عرضه داروها و مکمل های غیر مجاز و رعایت نکردن نکات بهداشتی برای نگه داری آب استخرهای شنا هم از دیگر مشکلات باشگاههای ورزشی استان است .

حسین زادگان ابراز امیدواری کرد که مدیران باشگاه های ورزشی مازندران با رعایت موازین و چهارچوب های لحاظ شده از سوی وزارت ورزش و جوانان ، گام موثری در ارتقای سلامت جامعه بردارند . هم اکنون یکهزار و 896 باشگاه ورزشی در مازندران فعالیت می کنند که حدود 900 باشگاه با ثبت نام در بانک اطلاعات وزارت ورزش و جوانان ، ساماندهی شدند.

دیدگاه‌ها