کد خبر : 1330210 | 12 خرداد 1395 ساعت 10:27 | 19.5K بازدید | 0 دیدگاه

دسته اولی‌ها در لیگ برتر زیاد می‌شوند

بازیکنان تیم های دسته اولی در لیست خرید تیم های لیگ برتری قرار دارند و روز به روز بر تعداد بازیکنانی دسته اولی که با تیم های لیگ برتری قرارداد امضاء می کنند افزوده می شود.

دسته اولی‌ها در لیگ برتر زیاد می‌شوند

به گزارش "ورزش سه"، وقتی داریوش شجاعیان از تیم دسته دومی بهمن شیراز به گسترش فولاد می آید و با درخشش در ترکیب این تیم ملی پوش می شود و دانیال اساعیلی فر از تیم دسته دومی صنعت ساری در ترکیب ذوب آهن می درخشد گرایش تیم های لیگ برتری نسبت به بازیکنانی که در لیگ های پایین تر بازی می کنند بیشتر شده است. ضمن اینکه جذب این بازیکنان از نظر اقتصادی به سود تیم های لیگ برتری است و این بازیکنان طی یکی دو فصل اول حضور در تیم های لیگ برتری و تا پیش از ستاره شدن دستمزد کمی می گیرند.


در دروه مدیریت صفایی فراهانی که لیگ یک در یک گروه برگزار می شد تعداد بازیکنانی که از تیم های دسته اولی به لیگ برتری می رفتند زیاد بود. به طور مثال در آخرین دوره ای که شموشک نوشهر با اکبر میثاقیان قهرمان لیگ یک 16 تیمی شد بازیکنان بی شماری از این تیم به عضویت تیم های لیگ برتری در آمدند که می شود مجید ایوبی، رحمان احمدی، کیانوش رحمتی، محسن بنگر، محمد رضا خلعتبری و... را مثال زد اما با دو گروهی شدن لیگ یک کیفیت بازی های کاسته شد و اقبال تیم های لیگ برتری نسبت به بازیکنان تیم های دسته اولی کاهش پیدا کرد. هر چند اکنون لیگ یک – یک گروهی شده و این بهانه ای شده تا بار دیگر تیم های لیگ برتری این بازی ها را با دقت بیشتری دنبال کنند.


باید به این نکته اشاره کرد برخی از مربیان از آنالیزورهای خود می خواهند بازی های دسته اولی را دنبال کنند و بازیکنان نخبه را پیدا کرده و به باشگاه معرفی کنند و این راهکاری است که در تعطیلات نیم فصل هم بکار تیم می آید چرا که در تعطیلات نیم فصل تیم های لیگ برتری حاضر به از دست دادن بازیکنان شاخص خود نیستند.


همه ستاره های فوتبال چه در جهان و چه در ایران روزهای گمنامی دارند و خیلی از این بازیکنان روزهای گمنامی اشان در لیگ یک می گذرد. بنابراین گرایش تیم های لیگ برتری نسبت به بازیکنان دسته اولی کاملا طبیعی و البته منطقی است.


در روزهای اخیر خبرهای زیادی مبنی بر حضور بازیکنان دسته اولی در تیم های لیگ برتری شنیده شد. حتی تیم های استقلال و پرسپولیس هم تلاش می کنند بخشی از نیاز خود را با بازیکنان دسته اولی برطرف کنند که این اتفاق خوبی است و می شود مصداق های زیادی را مثال زد.

دیدگاه‌ها