کد خبر : 1345127 | 09 مرداد 1395 ساعت 20:05 | 16.6K بازدید | 0 دیدگاه

دوچرخه سواران ایران در المپیک را بیشتر بشناسیم؛

جاده های ریو در انتظار دوچرخه سواران ایرانی

3 نماینده دوچرخه سواری ایران حالا آماده آغاز المپیک هستند تا جاده های ریو میزبان تلاش آنها باشند.

جاده های ریو در انتظار دوچرخه سواران ایرانی

به گزارش "ورزش سه"، ایران با 3 نماینده دوچرخه سواری در المپیک ریو حاضر خواهد بود تا قادر میزبانی، آروین معظمی و صمد پورسیدی رکابزنان کشورمان در بزرگترین رویداد جهان باشند. لیست ایران برای اعلام دوچرخه سواران خود در المپیک با حاشیه های بسیاری همراه بود جایی بعد از غیبت مهدی سهرابی، قادر میزبانی هم از حضور در ریو انصراف داد تا با پا درمیانی رییس فدراسیون او از تصمیم خود منصرف شود. 2 رکابزن از 3 دوچرخه سوار ایران نمانیده های استان آذربایجان شرقی هستند که این دو تنها نماینده های این استان در کل کاروان ایران در المپیک ریو خواهند بود.

 


* قادر میزبانی:

 


قادر میزبانی متولد سال ۵۴ در تبریز. این دومین تجربه او در المپیک خواهد بود و او  ۲۰۰۸ پکن هم تجربه پشت سر گذاشتن این رویداد بزرگ را داشت. میزباننی قهرمان دوچرخه‌سواری جاده بازیهای آسیایی ۱۹۹۸ در بانکوک است که از سال ۲۰۰۲ دوچرخه‌سواری جاده را به طور حرفه‌ای آغاز کرده است.


میزبانی حالا چهل و یک سال دارد و می خواهد بعد از پشت سر گذاشتن دومین تجربه المپیکی خود از دنیای دوچرخه سواری به عنوان رکابزن خداحافظی کند. مهدی سهرابی از دیگر دوچرخه سواران با سابقه ایران بود که در نهایت شانس حضور در المپیک 2016 ریو را کسب نکرد و در لیست جای نداشت که این تصمیم کناره گیری میزبانی از حضور در ریو را همراه داشت اما رئیس فدراسیون با این موضوع مخالفت کرد. در نهایت میزبانی تصمیم گرفت تا راهی المپیک شود تا بعد از این رویداد بزرگ از رکابزنی خداحافظی کند.


میزبانی در آخرین گفت و گوی خود گفته است:« من در المپیک پکن حاضر بودم و المپیک ۲۰۱۲ لندن را به دلیل مصدومیت از دست دادم. تمام تلاشم را در این مدت برای موفقیت در این المپیک انجام داده ام و امیدوارم بتوانم راهی ریو شوم.»

 

 

1130201

 

 

* صمد پورسیدی:

 


صمد پورسیدی متولد سال ۶۴ است که سال گذشته موفق شد مدال طلا تور دوچرخه سواری آسیا را کسب کند. او در حال حاضر عضو تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز است، تا الان در تیم های دوچرخه سواری دانشگاه آزاد، پتروشیمی آزاد رکاب زده است. پورسیدی بعد از بررسی عملکرد دوچرخه سواران حاضر در اردوی نهایی به فهرست اعزامی های ریو اضافه شد و همراه قادر میزبانی و آروین معظمی رکابزنان ایران در المپیک خواهند بود. 

 

 

1130200

 

 

* آروین معظمی

 


متولد سال ۶۹ در بروجرد. از سال ۸۴ دوچرخه سواری شروع کرد و او متاهل است. برنز جوانان آسیا در سال ۲۰۰۸، نقره بزرگسالان آسیا ۲۰۰۹، طلای کاپ آسیا تایلند ۲۰۱۰، چهارم بازیهای آسیائی گوانجو۲۰۱۰، نقره بزرگسالان آسیاتایلند ۲۰۱۱، طلا و برنز قهرمانی آسیا مالزی ۲۰۱۲،نقره قهرمانی آسیا جاده بزرگسالان ۲۰۱۳،نقره بازی های آسیایی اینچئون ۲۰۱۴ جاده،نقره مدیسون قهرمانی آسیا در تایلند ۲۰۱۵ از افتخارات آروین در رویدادهای بین المللی است.


مهم ترین مدال او در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون به دست آمد جایی که او در ماده استقامت جاده، با زمان ۴ ساعت و ۷ دقیقه و ۵۲ ثانیه، پس از حریف از کره ای، از خط پایان گذشت و به نشان نقره رسید.
کمیته فنی فدارسیون بعد از بررسی عملکرد رکابزنان در تست های پزشکی و فنی به این نتیجه رسید تا این سه دوچرخه سوار در رقابتهای المپیک ریو در بخش جاده و تایم تریل شانس خود را برای مدال امتحان کنند.

 

 

1130202

 

 

** برنامه دوچرخه سواران ایرانی در المپیک ریو:

 


* شنبه 6 آگوست؛ 16 مرداد 


دوچرخه سواری استقامت جاده
 ساعت 17

 

* چهارشنبه 10 آگوست؛ 20 مرداد


دوچرخه‌سواری تایم تریل انفرادی
ساعت 16

دیدگاه‌ها