کد خبر : 1355341 | 14 شهریور 1395 ساعت 20:02 | 52.7K بازدید | 0 دیدگاه

قلعه‌نویی و شاگردانش قید یادگار را بزنند

آفات نباتی علیه تراکتور - پرسپولیس !

بازی تراکتورسازی و پرسپولیس زیر سایه یک اتفاق عجیب در تبریز برگزار خواهد شد؛ دردسری به نام وجود آفت‌های گیاهی و تاثیری که روی مسابقات فوتبال می‌گذارد. حالا چمن ورزشگاه یادگار نیز به خاطر این مشکل وارد نشده و به همین خاطر دیدار مذکور در ورزشگاه اختصاصی انجام خواهد شد.

آفات نباتی علیه تراکتور - پرسپولیس !

به گزارش "ورزش سه"، روزی که اعلام شد قرار است ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز مورد مرمت و بازسازی قرار گیرد، خیلی‌ها خرسند از این اتفاق استقبال کردند و ترمیم چمن ورزشگاه را اتفاقی بزرگ برای فوتبال آذربایجان شرقی دانستند. استارت کار خیلی زودتر از آنچه فکرش را کنیم، زده شد و خیلی سریع کامیون‌ها و لودرها برای تخریب چمن قبلی وارد ورزشگاه شدند. کار به صورت شبانه روزی پیش می‌رفت و شانسی که مسئولان در اوایل کار آورده بودند، تعطیل بودن مسابقات بود. با نزدیک شدن به لیگ شانزدهم شایعات و انتقادها روز به روز افزایش یافت.

 


مانند تمام پروژه‌هایی که در ایران سر موعد به پایان نمی‌رسد مشخص بود یادگار هم تا هفته پنجم لیگ برتر آماده نمی‌شود؛ در این میان اما اصرار اولیه مسئولان برای اینکه ورزشگاه تا بازی تراکتورسازی و پرسپولیس عجیب بود. هرچند که در نهایت خودشان این حرف را پس گرفتند و تصمیم‌شان این شد که دیگر زمانی برای اتمام پروژه تعیین نکنند. کار به جایی رسیده که حالا هروقت از مسئولان مربوطه درباره زمان پایان پروژه سوال می‌کنیم، با لفظ «به‌زودی» مواجه می‌شویم.


با کمتر شدن حساسیت‌ها روی تاریخ بهره‌برداری از ورزشگاه یادگار مسئولان با آرامش بیشتری کارشان را ادامه می‌دهند اما به نظر می‌رسد یک جنجال بزرگ‌تر در راه است. در شرایطی که مدام از وارداتی بودن چمن ورزشگاه یادگار امام تمجید می‌شد و این چمن را جزو مرغوب‌ترین‌ها می‌دانستند اما یک آسیب گیاهی بزرگ باعث شده روند کار بازهم به تاخیر بیفتد؛ اینبار مشکل نه پول است و نه قول‌های واهی مسئولان. سازمان حفظ نباتات کشور که به ظاهر بی‌ربط به فوتبال است، با ارسال نامه‌ای به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی جلوی وارد کردن چمن یادگار را گرفته‌اند و مشخص نیست سرانجام این امر چه می‌شود.

 

1139531

 


اکبر آهنگران، مدیرکل قرنطینه سازمان حفظ نباتات کشور دلیل این اقدام را اینگونه توضیح می‌دهد:

«از آنجا که چمن‌های رول‌شده در خاک کشور ترکیه پرورش داده می‌شود و سپس همراه خاک و اندکی ریشه به کشور وارد و در ورزشگاه پهن می‌شود، ریسک آفات و بیماری‌های بالایی دارد. خاک ترکیه ممکن است آلوده به نماتدها و سایر آفات و بیماری‌ها باشد؛ بنابراین واردات گیاه همراه خاک ممنوع است. ورود اندام‌های گیاهی باید در محیطی بدون خاک ازجمله پیت‌ماس انجام شود و سپس در گلخانه‌های قرنطینه‌ای تا زمان سلامت کامل نگهداری شود.» این در حالی است که مدیر ورزشگاه یادگار و مدیرکل تربیت بدنی استان آذربایجان هرطور شده قصد دارند چمن‌ها را وارد کنند و ماندن چمن‌های رول شده در ترکیه را تکذیب می‌کنند اما اصل ماجرا این است که سازمان حفظ نباتات در راستای حفظ گیاهان موجود در آذربایجان شرقی و به خصوص تبریز فعلا جلوی ورود چمن رول‌شده را گرفته است.

 


از آنجایی که سازمان حفظ نباتات در گذشته نیز جلوی واردات چمن رول‌شده برای ورزشگاه آزادی را نیز گرفت، به نظر می‌رسد باید معضل ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز را نیز جدی بگیریم.

 


در چنین شرایطی قرار است روز شنبه هفته آینده دیدار حساس تراکتورسازی و پرسپولیس در ورزشگاه اختصاصی تبریزی‌ها برگزار شود. امیر قلعه‌نویی سرمربی تراکتورسازی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار ما از طولانی‌شدن روند بازسازی چمن ورزشگاه به‌شدت گلایه‌مند بود و اعلام کرد این موضوع دو ماه سوژه رسانه‌ها شده است. این در حالی است که تراکتوری‌ها امیدوار بودند بازی هفته پنجم خود را در یادگار برگزارکنند اما ظاهرا با مشکلاتی که بر سر آماده سازی یادگار پیش می‌آید، این ورزشگاه تا ماه‌های آینده نیز آماده نخواهد شد. شاید به قول امیر قلعه‌نویی، یادگار هم مانند نقش‌جهان شود‍!
به هر حال چیزی که مشخص است، تراکتوری‌ها باید دلخوش به ورزشگاه اختصاصی خودشان باشند و حالا‌حالاها باید قید حمایت پرتعداد هوادارانشان را بزنند. تراکتوری که امسال در حد یک مدعی جدی قهرمانی است، حالا مقابل یکی از اصلی‌ترین رقبایش از حضور پرتعداد هواداران خود محروم است و امیدوار است حداقل در آینده‌ای نزدیک بتواند از نعمت پرشور‌ها بهره‌مند شود.

دیدگاه‌ها