کد خبر : 1359341 | 29 شهریور 1395 ساعت 16:38 | 12.4K بازدید | 2 دیدگاه

طلسم مشهد برای صدرنشین بدون شکست

7+9 نکته از دیدار تراکتورسازی - سیاه‌جامگان

تیم تراکتورسازی امیدوار است در بازی با سیاه جامگان طلسم نبردن تیم های مشهدی را بشکند و به صدرنشینی اش در لیگ برتر ادامه دهد.

7+9 نکته از دیدار تراکتورسازی - سیاه‌جامگان

به گزارش "ورزش‌سه"، تیم های تراکتورسازی و سیاه جامگان در شرایطی فردا از ساعت 16:45 در ورزشگاه اختصاصی تراکتور به مصاف یکدیگر می روند که این مسابقه برای شاگردان امیر قلعه نویی اهمیت بیشتری دارد. تراکتور صدرنشین می داند با کوچکترین لغزش ممکن است پرسپولیس را بالای سر خود ببیند و این در حالی است که سیاه جامگان هم دوست ندارد با شکست به استقبال تعطیلات لیگ برتر برود.  


با 7+9 نکته خواندنی از این مسابقه همراه "ورزش سه" باشید:

 

1-تراکتورسازی در 6 بازی ابتدایی لیگ برتر هیچ شکستی را متحمل نشده که این آمار در تاریخ بازی های تراکتورسازی در لیگ برتر یک رکورد محسوب می شود. شاگردان امیر قلعه نویی در اندیشه آن هستند تا این رکورد را بهبود بخشند و برای این منظور باید مقابل سیاه جامگان نیز بدون شکست بمانند.

 

1144285


2- تیم تراکتورسازی صدرنشین مسابقات لیگ برتر است. این تیم با تفاضل گل بهتر نسبت به سرخپوشان پایتخت در صدر ایستاده و اگر می خواهد با صدرنشینی به استقبال تعطیلات برود باید این بازی را به سود خود به پایان برساند.


3- سیاه جامگان مشهد از 6 بازی گذشته خود در لیگ برتر 9 امتیاز دشت کرده و در رده ششم جدول قرار دارد. شاگردان فرهاد کاظمی اگر در تبریز شکست بخورند، ممکن است چند رده سقوط کنند اما در صورت پیروزی می توانند صعود چشمگیری داشته باشند. ضمن اینکه تساوی در این بازی اگرچه در جدول برای سیاه جامگان تاثیر گذار نیست اما نتیجه مطلوبی برای مشکی پوشان مشهدی محسوب می شود.


4- تراکتورسازی در 6 هفته ابتدایی لیگ برتر 9 گل به ثمر رسانده و بهترین خط حمله لیگ برتر را در اختیار دارد. این در حالی است که فقط 4 گل تراکتور توسط مهاجمان این تیم به ثمر رسیده است. ادینیو(دو بار)، حاتمی و ابراهیمی 3 مهاجم گلزن تراکتور تا اینجای لیگ شانزدهم هستند. حالا تراکتوری ها امیدوارند تعداد گل های زده شان را در بازی هفتم دورقمی کنند. این درحالی است که سیاه جامگان 7 گل در 6 بازی ابتدایی وارد دروازه حریفان کرده است.


5- دو تیم در طول تاریخ حیات خود دو بار در لیگ پانزدهم رودرروی یکدیگر قرار گفتند که بازی رفت در تبریز با تساوی بدون گل به پایان رسید و در مشهد سیاه جامگان با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید.


6- ایوب کلانتری، هافبک کنونی سیاه جامگان که سال گذشته در تراکتورسازی توپ می زد، فردا روبه روی تیم سابقش قرار می گیرد. کلانتری دو هفته پیش در تبریز مقابل گسترش فولاد قرار گرفت و حالا روبه روی تراکتورسازی بازی می کند. از سوی دیگر سعید دقیقی به عنوان تنها فوتبالیستی که سابقه حضور در 4 تیم تبریزی لیگ برتر را دارد، به عنوان بازیکن سیاه جامگان در شهری به میدان می رود که خاطرات زیادی از آن دارد.

 

1144286


7- کرار جاسم، هافبک تراکتورسازی تنها بازیکن غایب تراکتورسازی است. کرار به دلیل آنفلونزا، تب و لرز شدید از فهرست تراکتورسازی برای بازی با سیاه جامگان خط خورده است. این در حالی است که سایر مصدومان تراکتورسازی به بازی فردا می رسند. از سوی دیگر سیاه جامگان نیز غایبی برای بازی فردا ندارد.


8- جدال امیر قلعه نویی و فرهاد کاظمی از این جهت قابل توجه است که هردو مربی طعم قهرمانی در لیگ برتر را چشیده اند. کاظمی تنها یکبار با سپاهان قهرمان لیگ برتر شده اما قلعه نویی دو بار با سپاهان و 3 بار با استقلال این عنوان را به دست آورده و پرافتخارترین مربی لیگ برتر محسوب می شود.


9: تراکتورسازی در 9 بازی گذشته خود در لیگ برتر هیچ شکستی را متحمل نشده است. تراکتوری ها علاوه بر 6 بازی ابتدایی لیگ برتر شانزدهم در 3 بازی پایانی لیگ برتر پانزدهم نیز شکستی را تجربه نکردند تا یک رکورد خوب از خود برجای بگذارند.


9+1: تیم های شهر مشهدی در سال های گذشته گربه سیاه تراکتورسازی بوده اند. از زمانی که پدیده و سیاه جامگان به لیگ برتر صعود کردند، تراکتورسازی هرگز نتوانسته این تیم ها را چه در تبریز و چه در مشهد شکست دهد. حالا امیر قلعه نویی در صدد است تا این طلسم را بشکند و اولین پیروزی تراکتور مقابل تیم های مشهدی را به دست آورد.


9+2: سیاه جامگان در 6 هفته ابتدایی لیگ برتر یک بازی بیرون از خانه برگزار کرده است که آن هم مقابل گسترش فولاد در تبریز بوده است. آن بازی با برتری یک بر صفر تیم مشهدی به پایان رسید. حالا دومین بازی بیرون از خانه شاگردان کاظمی باز هم در تبریز و مقابل تراکتورسازی انجام خواهد شد.

 

1144287

 

9+3: تراکتورسازی نیز مانند سیاه جامگان فقط یک بازی بیرون از تبریز انجام داده است. در سالی که ورزشگاه یادگار امام فعلا نمی تواند میزبان مسابقات فوتبال باشد، تراکتوری ها 5 بار در ورزشگاه اختصاصی خود بازی کردند. البته در یکی از بازی ها میزبان تیم ماشین سازی بود که در ورزشگاه تراکتور برگزار شد. تراکتور در تنها بازی خارج از تبریز در اصفهان دو بر یک ذوب آهن را شکست داد.


9+4: حسین زرگر، داور مسابقه تراکتورسازی و سیاه جامگان فردی است که تیم تبریزی روی او موضع دارد. حسین زرگر بعد از گذراندن محرومیت 4 جلسه ای از سوی کمیته داوران با قضاوت دیدار استقلال و تراکتورسازی به میادین برگشت. این موضوع با توجه به اینکه او در بازی تراکتورسازی و پدیده قضاوت خوبی نداشت، باعث اعتراض تراکتوری ها شد. تراکتورسازان معتقد بودند زرگر نمی تواند داور خوبی برایشان باشد. حالا با گذشت چند ماه از آن اتفاق بار دیگر این داور برای بازی تراکتورسازی و سیاه جامگان انتخاب شده است.


9+5: بنا بر اعلام هواشناسی آذربایجان شرقی دمای هوا فردا بسیار گرم خواهد بود. پیش بینی هواشناسی گرم ترین روز از ایام اخیر برای شهر تبریز در روز سه شنبه است. بر این اساس بازی تراکتورسازی و سیاه جامگان در دمای 30 درجه سانتی گراد برگزار خواهد شد.


9+6: به احتمال فراوان تراکتورسازی مقابل سیاه جامگان با ترکیب محمدرضا اخباری، محمد ایرانپوریان، خالد شفیعی، هادی محمدی، سعید آقایی، مهدی کیانی، سینا عشوری، سروش رفیعی، محمد ابراهیمی، فرزاد حاتمی و لوسیانو ادینیو به میدان می‌رود.


9+7: فرهاد کاظمی، سرمربی تیم سیاه جامگان احتمالا تیمش را با ترکیب محمد ناصری، محمدرضا خانزاده، میثم حسینی، حمیدرضا علی‌عسگری، رضا شربتی، مصطفی احمدی، رضا درویشی، عباس عسگری، ایوب کلانتری، پیام ملکیان و موسی ترائوره به میدان می‌فرستد.

دیدگاه‌ها