کد خبر : 1479969 | 19 آذر 1396 ساعت 17:25 | 5.6K بازدید | 0 دیدگاه

اشرفی: ایران فعلا شرایط میزبانی مسابقات را ندارد

انتقاد دبیرکل کمیته پارالمپیک از میزبانی ضعیف امارات

دبیرکل کمیته پارالمپیک ایران گفت: دوومیدانی، شنا و وزنه‌برداری رشته‌هایی هستند که شانس مدال‌آوری زیادی دارند.

انتقاد دبیرکل کمیته پارالمپیک از میزبانی ضعیف امارات

 

به گزارش "ورزش سه"، مسعود اشرفی درخصوص برگزاری سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان در شهر دوبی اظهار داشت: در این رقابت‌ها نزدیک به 800 ورزشکار از 29 کشور آسیایی به‌همراه 400 مربی و همراه حضور دارند. رقابت‌های این دوره در 7 رشته برگزار می‌شود و نیز تلاش می‌کنیم پس از نایب‌قهرمانی در دو دوره قبلی، بتوانیم حداقل این رتبه را باز هم تکرار کنیم و حتی به قهرمانی برسیم.


وی با انتقاد از میزبانی ضعیف این بازی‌ها گفت: میزبان عملکرد ضعیفی داشته است. از سه سال قبل که مدیریت شورای المپیک آسیا تغییر کرد، با چنین چالش‌هایی مواجه بوده‌ایم. در واقع APC (کمیته پارالمپیک آسیا) توانایی لازم برای برگزاری  بازی‌های پاراآسیایی جوانان را نداشته است. هرچند که میزبان تلاش کرده مشکلات را برطرف کن؛ اما تا الآن میزبانی خوبی را شاهد نبوده‌ایم.


دبیرکل کمیته پارالمپیک عنوان کرد: ژاپن از سال 2009 که میزبان اولین دوره این بازی‌ها بود، از همان زمان به‌روی ورزشکاران معلول سنین پایه سرمایه‌گذاری کرد. این کشور در سال 2020 میزبان پارالمپیک است و سعی دارد امسال بهترین عملکرد را در پاراآسیایی جوانان داشته باشد تا با یک سرمایه‌گذاری مطلوب برای پارالمپیک 2020 آماده شود.


اشرفی درباره رقبای اصلی ایران در این بازی‌ها گفت: چین، ژاپن و تایلند سه حریف اصلی ما هستند. تلاش ما این است که با حمایت از ورزشکاران رده‌های نوجوانان و جوانان، رشد خوبی را داشته باشیم و از طریق این نفرات پشتوانه خوبی را برای پارالمپیک 2020 مهیا کنیم.


وی تصریح کرد: دوومیدانی، شنا و وزنه‌برداری رشته‌هایی هستند که شانس مدال‌آوری زیادی دارند، چرا که در این رشته ورزشکاران بیشتری از ایران حضور دارند. البته تنیس روی میز هم مورد توجه است. همچنین در بوچیا در دوره‌های قبلی صاحب سکو بوده‌ایم، اما نگاه‌مان به این رشته حمایتی است. در گلبال نیز شانس مدال داریم.


دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک درباره وضعیت تیم‌های گلبال گفت: شرایط گلبال در آسیا با جهان فرق دارد، چرا که ما در مسابقات قاره‌ای دیگر دغدغه رویارویی احتمالی با رژیم اشغالگر قدس را نداریم.


اشرفی در پایان درخصوص میزبانی احتمالی ایران برای این بازی‌ها خاطرنشان کرد: ما مشکل مدیریتی برای میزبانی بازی‌های پاراآسیایی جوانان نداریم، اما به‌دلیل اینکه قوانین ملی اجازه همزمانی در میزبانی و برگزاری رقابت‌های دختران و پسران را نمی‌دهد، در نتیجه شرایط برای پذیرش میزبانی ما فراهم نیست، در غیر این صورت مدیریت و تجربه لازم برای میزبانی را داریم.

دیدگاه‌ها