کد خبر : 1549343 | 05 شهریور 1397 ساعت 17:19 | 13.4K بازدید | 0 دیدگاه

از ضربه مغزی تا سکوی آسیا؛

پگاه زنگنه، مدعی طلای توکیو 2020

پگاه زنگنه در 34 سالگی مدال برنز بازی های آسیایی را به دست آورد و حالا خود را مدعی طلای المپیک بعدی می داند.

پگاه زنگنه، مدعی طلای توکیو 2020

به گزارش "ورزش سه"، پگاه زنگنه در دور اول با قرعه استراحت روبرو شد و در دور دوم به حریف قزاق باخت تا رویاهایش را نقش بر آب ببیند اما صعود حریفش به فینال، پگاه ایران را به کسب مدال برنز امیدوار کرد. او سپس حریف ازبک و ویتنامی را شکست داد و به مدال برنز رسید.

زنگنه در حالی مدال برنز را بر گردن آویخت که در بازی های آسیایی 2010 ضربه مغزی شده بود! ماشین برقی که ورزشکاران را به خوابگاه منتقل می کرد، در دهکده المپیک واژگون شد تا امید طلای ایران به شکلی عجیب و تاسف باری آسیب ببیند. زنگنه یک هفته در بیمارستان ماند و با قول های مختلف از مقامات روبرو شد که البته هیچ یک عملی نشدند.

 

پس از سه سال و نیم، او به کاراته برگشت اما به عنوان مربی تیم ملی؛ پستی که تمایلی به آن نداشت و خیلی زود هم از آن کنار رفت و بار دیگر به عنوان کاراته کا به تاتامی برگشت. پگاه زنگنه در این باره گفته بود: مربیگری آن چیزی نبود که دلم می‌خواست. عاشق مبارزه بودم و برگشتم روی تاتامی تا از صفر شروع کنم.

 

کاراته کای باتجربه ایران بار دیگر به اوج بازگشت و حریفان را یکی پس از دیگری شکست داد تا به بازی های آسیایی 2018 برسد. او امروز در 34 سالگی مدال برنز را از آن خود کرد اما این را کافی نمی داند؛ هدف پگاه قهرمانی در المپیک 2020 توکیو در 36 سالگی است.

 

دیدگاه‌ها