کد خبر : 1587155 | 07 بهمن 1397 ساعت 13:55 | 49.3K بازدید | 0 دیدگاه

رقیب ایران در مرحله نیمه نهایی را بهتر بشناسیم

ژاپن و سیزده لژیونرش در برابر تیم ملی

رقیب تیم ملی ایران در مرحله نیمه نهایی با وجود تغییرات اساسی که سرمربی این تیم در لیست نفرات اعلام کرده کماکان سیزده لژیونر را در ترکیب خودش دارد.

ژاپن و سیزده لژیونرش در برابر تیم ملی

به گزارش" ورزش سه" درباره تیم ملی ژاپن از ابتدای جام ملت ها حرف های ضد و نقیضی وجود داشت که بخش مهمی از آن ها به تغییرات اساسی و عدم دعوت از برخی ستاره های این تیم از سوی هاجیمه موریاسو بود. سرمربی 50 ساله تیم ملی ژاپن بازمانده تیمی است که برای اولین بار ژاپن را به مقام قهرمانی در جام ملت های آسیا رساند و جالب است که مهمترین رقیب ژاپن در جام ملت های سال 1992 تیم ملی ایران که با حذف در مرحله گروهی راه را برای اولین قهرمانی سامورایی های آبی هموار کرد. حالا بعد از گذشته 26 سال از آن بازی ها بار دیگر ایران و ژاپن باید به مصاف هم بروند آن هم در حالی که برنده به فینال مسابقات خواهد رسید.

 


موریاسو؛ 2.80 امتیاز


هاجیمه موریاسو از اول آگوست سال 2018 هدایت تیم ملی ژاپن را از آکیرا نیشینو گرفت.  او در ده بازی که هدایت تیم ملی ژاپن را به عهده داشت 9 برد و تنها یک تساوی کسب کرده و میانگین 2.80 امتیاز را به دست آورده است که آماری خوب برای این مربی به شمار می آید. او قبل از آن در هفت بازی دستیار آکیرا نیشینو بود و پیش از آن هدایت تیم زیر 21 ساله های ژاپن را به عهده داشت. موریاسو اما بیشتر افتخاراتش را در دوران باشگاهی در زمان هدایت تیم سانفرس هیروشیما به دست آورده است. او با این تیم سه دوره در سال های 2010،2013 و 2015 با این تیم به مقام قهرمانی در رقابت های جی لیگ رسید، دو بار و در سال های 2013 و 2014 سوپرجام ژاپن را برد و در سال 2015 توانست به مقام سوم جام باشگاه های جهان برسد. او در 9 بازی برابر تیم های کاستاریکا، پاناما، اروگوئه، قرقیزستان(دوستانه) و ترکمنستان، عمان، ازبکستان، عربستان و ویتنام(جام ملت های آسیا 2019) به پیروزی رسیده و تنها مساوی اش در بازی دوستانه برابر تیم ونزوئلا بوده است.

 

1376809

 


13 بازیکن جدید


تیم ملی ژاپن نسبت به جام جهانی 2018 روسیه و تنها در فاصله چند ماه 13 بازیکن جدید را به لیست خود اضافه کرد و به این ترتیب تغییراتی بزرگ در ترکیب این تیم شکل گرفت. سرمربی ژاپن برای مسابقات جام ملت ها نام چند بازیکن سرشناسش را از لیست خط زد. کی سوکه هوندا، شینجی اوکازاکی،  شینجی کاگاوا ، ماکوتو ها سه به و سوزوکی ستاره هایی بودند که به تیم ملی دعوت نشدند با این وجود ژاپن هنوز سیزده لژیونر را در ترکیب تیمش دارد.

 

1376808

 


1-یوشیوری موتو(مهاجم-نیوکاسل)


مهاجم مرکزی 26 ساله تیم نیوکاسل ستاره تیم ملی ژاپن است. او 28 بازی ملی برای تیم ملی ژاپن انجام داده و 3 گل زده و 3 پاس گل هم داده است. او امسال هم در لیگ برتر انگلستان و در ترکیب تیم نیوکاسل 12 بازی کرده و 1 گل هم به ثمر رسانده است. او در این جام ملت ها یک گل برای ژاپن در بازی برابر اردن زده است.

 


2-هیروکی ساکای (دفاع راست-مارسی)


مدافع راست 28 ساله تیم المپیک مارسی یکی دیگر از ستاره های ژاپن است. او 53 بازی ملی برای ژاپن انجام داده و 1 گل زده و 8 پاس گل هم به ثبت رسانده است. او 17 بازی در این فصل برای المپیک مارسی 3 پاس گل هم داده است.

 


3-ریتسو دوآن (وینگر راست-گرونینگن)


وینگر راست بیست ساله تیم اف سی گرونینگن هلند نیز یکی دیگر از لژیونرهای ژاپن در این جام ملت ها است. او در 9 بازی برای تیم ملی ژاپن سه گل به ثمر رسانده و یکی از بهترین های تیمش است. او پیش از این ستاره تیم ژاپن در تیم های المپیک و پایه هم بوده است. او در این تورنمنت دو گل برای ژاپن و برابر تیم های ویتنام و ترکمنستان به ثمر رسانده است.

 


4-مایا یوشیدا(مدافع-ساوتهمپتون)


مدافع سی ساله تیم ساوتهمپتون انگلستان کاپیتان تیم ملی ژاپن در رقابت های جام ملت های آسیا است. او 93 بازی ملی برای ژاپن انجام داده و 10 گل هم برای تیم ملی کشورش به ثمر رسانده است. او در جام ملت ها هیچ گلی به ثمر نرسانده است و در بازی برابر ازبکستان نیز روی نیمکت نشست.

 

1376810

 


5-یویا اوساکو(مهاجم-وردربرمن)


مهاجم مرکزی 28 ساله تیم وردربرمن در این دوره از جام ملت ها تنها دو بازی برای تیم ژاپن انجام داده و دو گل هم به ثمر رسانده است. او در بازی با ازبکستان دو گل برای تیمش زد ، سه بازی بعدی را روی نیمکت بود اما در بازی با ویتنام 18 دقیقه به میدان رفت.

 


6-تاکهیرو تومیاسو(مدافع- سنت ترویدنس)


مدافع مرکزی و 20 ساله تیم سنت ترویدنس بلژیک در این دوره از رقابت های جام ملت ها یکی از بازیکنان ثابت تیمش بوده است. او در بازی برابر عربستان اولین گل ملی و مهمترین آن ها را به ثمر رساند چرا که ژاپن با گل این بازیکن به مرحله یک چهارم نهایی رسید.

 


7-تاکومی مینامینو(مهاجم- ردبول سالزبورگ)

 

مهاجم 24 ساله تیم ردبول سالزربورگ در چهار بازی جام ملت ها شانس بازی پیدا کرده است و هنوز گلی برای تیمش به ثمر نرسانده است.  او پیش از این و در یازده بازی ملی 4 گل برای ژاپن به ثمر رسانده بود. اما آمار او در رقابت های باشگاهی آمار خوبی است چرا که او در این فصل و در مجموع 25 بازی 11 گل زده و 3 پاس گل هم داده است.

 


8-تاکاشی اینوی (وینگرچپ- دیپورتیو آلاوس)


وینگر چپ 30 ساله تیم دیپورتیو آلاوس در این دوره از رقابت های جام ملت ها تنها در دوبازی برای ژاپن و مقابل تیم های ازبکستان و ویتنام برای دقایقی به میدان رفته است. او در 33 بازی ملی 6 گل و 3 پاس گل را به نام خودش ثبت کرده است. او در رقابت های باشگاهی این فصل برای آلاوس تیم پنجم جدول لالیگا 14 بازی انجام داده و یک پاس گل هم به همتیمی هایش داده است.

 


9-گنکی هاراگوشی(وینگر چپ-هانوفر)


وینگر چپ 27 ساله باشگاه هانوفر آلمان در جام ملت های آسیا با یک گل و یک پاس گل یکی از بهترین های تیم ملی ژاپن بوده و در هر 5 مسابقه تیمش بازی کرده است. او با 45 بازی ملی 9 گل زده و 4 پاس گل در بازی های باشگاهی اش در این فصل نیز در 15 مسابقه برای هانوفر 2 پاس گل داده است.

 


10-یوتو ناگاتومو(دفاع چپ-گالاتاسرای)


مدافع چپ 32 ساله تیم گالاتاسرای ترکیه در جام ملت های آسیا در چهار بازی در ترکیب ژاپن به میدان رفته و دربازی با ترکمنستان نیز یک پاس گل به همتیمی هایش داده است. ناگاتومو با 114 بازی ملی باتجربه ترین بازیکن در ترکیب تیم ملی ژاپن است. او در این فصل 16 بازی در مجموع برای باشگاهش گالاتاسرای انجام داده و 2 پاس گل هم داده است.

 


11-گاکو شیباساکی(هافبک دفاعی- ختافه)


هافبک دفاعی 26 ساله تیم ختافه که در حال حاضر در رده ششم لالیگا قرار گرفته، یکی از بازیکنان اصلی موریاسو سرمربی ژاپن در جام ملت ها بوده است. او در چهار بازی از 5 بازی تیمش 90 دقیقه در ترکیب حاضر بوده و در بازی با عربستان سعودی پاس گل ارزشمندی که موجب صعود ژاپن شد را به تومیاسو داد.

 

1376811

 

 

دیدگاه‌ها