کد خبر : 1656986 | 29 آذر 1398 ساعت 16:50 | 43.1K بازدید | 0 دیدگاه

زهرا خواجوی، 35 دقیقه تا بیشترین دقایق کلین‌شیت متوالی

حمله گلر تیم‌ملی زنان به رکورد پیام نیازمند

دروازه‌بان شماره یک تیم ملی فوتبال زنان فقط 35 دقیقه تا شکستن رکورد بیشترین دقایق بسته نگه داشتن دروازه فاصله دارد؛ رکوردی که فعلا در اختیار پیام نیازمند است.

حمله گلر تیم‌ملی زنان به رکورد پیام نیازمند

به گزارش "ورزش سه"، اگر تا چند هفته قبل فوتبالدوستان ایرانی به دنبال آن بودند تا ببینند پیام نیازمند می‌تواند رکورد کلین‌شیت متوالی در تاریخ فوتبال ایران را بشکند یا نه، حالا دختر نهاوندی فوتبال بدون هیاهو و ادعا رکوردی بی نظیر به جا گذاشته و با 35 دقیقه دیگر گل نخوردن از نیازمند هم پیشی می‌گیرد.

 

جنگ بین دروازه‌بان های ایرانی برای اینکه رکورد بیشترین کلین‌شیت متوالی را در اختیار داشته باشند، از دیرباز وجود داشته است. روزگاری بهرام مودت و احمدرضا عابدزاده بودند و بعد نوبت به سیدحسین حسینی رسید و همین چند هفته قبل هم پیام نیازمند با بسته نگه داشتن دروازه‌اش در 935 دقیقه متوالی این رکورد را در اختیار گرفت. در چنین شرایطی شاید تصور اینکه یک دختر فوتبالیست بتواند رکورد نیازمند را هم بزند، به ذهن هیچ کس خطور نمی‌کند اما زهرا خواجوی دروازه‌بان شماره یک تیم ملی فوتبال زنان در یک قدمی شکستن این رکورد قرار گرفته است.

 

1462111

 

دروازه‌بان 21 ساله فوتبال زنان که یکی از بهترین‌ها در تاریخ این رشته محسوب می‌شود، از شروع رقابت‌های لیگ برتر هیچ گلی از حریفان دریافت نکرده بود. او تا قبل از مسابقه امروز تیمش مقابل  آذرخش زاگرس شیراز 9 بازی متوالی گل نخورده بود، در ترکیب امروز وچان کردستان به میدان رفت و در جریان پیروزی 7 بر صفر تیمش توانست برای دهمین بازی متوالی اجازه ندهد توپی از خط دروازه‌اش بگذرد.


به عبارت بهتر خواجوی حالا 900 دقیقه متوالی دروازه‌اش را بسته نگه داشته و این یعنی فقط 35 دقیقه تا شکسته شدن رکورد گل نخوردن متوالی توسط یک دروازه‌بان در فوتبال ایران فاصله دارد.

 

گلر نهاوندی فوتبال زنان ایران که در سال‌های اخیر با درخشش خودش توانسته پیراهن شماره یک تیم ملی را نیز به دست آورد، حالا خیلی سریع‌تر از حد تصور مسیر پیشرفت را طی می‌کند و امروز هم در حالی که در آمار رکوردزنی دروازه‌بان های ایرانی در بحث کلین‌شیت متوالی هرگز نام یک زن مطرح نشده، به یک قدمی رکورد نیازمند رسیده است.

 

1462112

 

این اتفاق البته در شرایطی انجام شده که سطح بازی های فوتبال زنان با لیگ برتر مردان قابل مقایسه نیست اما نمی‌شود بسادگی از کنار کار بزرگی که یک دختر بااستعداد انجام داده عبور کرد. نکته قابل توجه اینکه تا قبل از این هیچ خبری درباره تلاش خواجوی برای رکوردشکنی وجود نداشت اما این دروازه‌بان پراستعداد بدون هیاهو و ادعا اگر تا دقیقه 35 بازی تیمش گلی نخورد رکورد 935 دقیقه‌ای پیام نیازمند در گل نخوردن متوالی را به نام خود ثبت می‌کند.اتفاقی بی نظیر که بی تردید همه را به آینده زنان فوتبالیست امیدوار می‌کند.

دیدگاه‌ها