کد خبر : 1657868 | 03 دی 1398 ساعت 15:04 | 72.3K بازدید | 0 دیدگاه

گفتم من را کنار بگذارید 12 میلیارد ضرر می‌کنید

منصوریان: بومی‌گرایی خطرناک در ذوب‌آهن حاکم شده

سرمربی مستعفی ذوبی ها معتقد است از ابتدای لیگ 13،14 امتیاز به دلیل اشتباهات داوری از دست داده‌اند. اشتباهاتی کاملا سهوی که از بدشانسی این تیم بود.

منصوریان: بومی‌گرایی خطرناک در ذوب‌آهن حاکم شده

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا منصوریان که لیگ نوزدهم را به همراه ذوبی ها آغاز کرده بود در نهایت پیش از دیدار برابر سایپا از سمت خود استعفا کرد. او در گفتگویی که با یک برنامه تلویزیونی داشت درباره قطع همکاری با ذوبی ها به صحبت پرداخت.

 

ذوب آهن تنها جایی بود که نه چالش داشتیم نه اختلاف نظر

 

در ابتدای حرف هایم باید به نکته ای اشاره کنم و آن هم اینکه در یک سال گذشته، چه در زمان مدیرعاملی آقای آذری و ریاست هیات مدیره آقای شهنازی و چه در زمان مدیرعاملی آقای محمدی و ریاست هیات مدیره آقای عباسی، من هیچ چالشی نداشتم. به واقع در 10 سال اخیر، ذوب آهن تنها جایی بود که  نه مشکلی داشتم و نه اختلاف نظر و نه چالشی! ذوب آهن یک مجموعه کاملا حرفه ای بود که در آن راحت بودم. زمانی که تیم در رده چهاردهم بود تحویل گرفتم و کارم را شروع کردم. مسیری را که در مربیگری داشتم سعی کردم با بازیکنان تیم دنبال کنم. مانند بسیاری از تیم های بزرگ دنیا که دوستی و برادری بین بازیکنان و مربی در آن وجود دارد ما هم تلاش کردیم به همین ترتیب پیش برویم. برای برخی از بازیکنان مانند قاسم و خلعتبری سعی کردم برادر باشم و برای برخی دیگر از بازیکنان تیمم که هم سن و سال امیرم بودند سعی کردم حکم پدر را داشته باشم ولی در عین حال نظم کاری و دیسیپلین خود را کاملا حفظ کنیم.

 

بهترین مربی شدن دلیل نمی‌شود از ابتدای فصل چشم‌پوشی کنم

 

سال قبل مسیر بسیار خوبی را رفتیم اما به دلیل اینکه پیش از آغاز بازی های امسال در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتیم و دو باخت بد را آورده بودیم بازی های امسال را نتوانستیم به خوبی آغاز کنیم. از نظر روحی و روانی مسیرمان کمی تغییر کرد. من هم به دلیل بی انضباطی که در بازی با نفت مسجدسلیمان داشتم دو بازی ابتدایی را روی سکوها حضور داشتم. به هر حال ما این افتخار را داشتیم که با کمک همه اعضای تیم اعم از بازیکنان و مربیان و مدیران، بهترین عملکرد را بین تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان داشته باشیم و به دلیل زحماتی که بازیکنانم در بازی های لیگ قهرمانان داشتند عنوان بهترین مربی ایرانی در آسیا برای من به دست آمد اما همه این ها باعث نمی شود تا از عملکرد بد تیم در بازی های ابتدای فصل چشم پوشی کنم.

 

اگر ویدئو چک بود کارمان به اینجا نمی کشید

 

با همه توضیحاتی که دادم باید این را بگویم که اگر سیستم ویدئو چک از ابتدای لیگ وجود داشت کار ما به اینجا کشیده نمی شد. نزدیک به سیزده، چهارده امتیاز در بازی های امسال ما از داوری ضربه خوردیم. البته من معتقدم که همه این امتیازات از دست رفته و اشتباهات داوری کاملا سهوی بوده و در هیچ کدام از آنها عمدی ندیدم.

 

1450247

 

گفتم من را کنار نگذارید تا 12 میلیارد ذخیره کنید

 

در رابطه من و ذوب آهن در لیگ نوزدهم، ما به فضایی رسیدیم که هم ما باید پاسخگو می بودیم و هم مدیریت باید به مجموعه تیم شوک می داد و به همین دلیل در یک روزی من فکر می کنم کارم با ذوب آهن تمام شده بود. من از مدیریت و هیات مدیره و حتی مدیریت کارخانه خواستم تا در جلسه ای دوستانه بنشینیم و صحبت کنیم و این اتفاق افتاد و من برای آنها باز کردم که اگر در این زمان من از باشگاه بروم چه آسیب های مالی به باشگاه وارد می شود و چون این تیم را من بستم هر مربی که بیاید می گوید منصوریان تیم را خوب نبسته است. من به آنها گفتم شما این کار را نکنید و حدود 10، 12 میلیارد تومان هم ذخیره کنید. شما این شانس را به من بدهید که به عنوان یکی از مربیان نسل جدید فوتبال ایران کارم را ادامه دهم و از اعتبارم دفاع کنم اما از طرفی اگر نتوانم از پنج بازی پیش رو ده امتیاز به دست بیاورم نصف قراردادم را به باشگاه می بخشم.

 

به مدیران گفتم پیمانکاری به کارمان ادامه ندهیم

 

پس از آن ما در شش بازی، پنج کلین شیت داشتیم و تنها در دیدار برابر پرسپولیس سه بار دروازه مان باز شد. در حالی که ما فکر می کردیم پرسپولیس با اختلافی که در تیم افتاده دوران افول خود را پشت سر می گذارد، اما آنها در برابر ما توانستند بازی خوبی ارائه دهند و سه بار دروازه ما را باز کنند. هر چند در همان بازی هم 62 درصد از توپ و میدان در دست ما بود. فوتبال خوبی سعی کردیم ارائه دهیم اما متاسفانه به ده امتیازی که باید می رسیدیم نرسیدیم. با توجه به اینکه من اعتقاد دارم حرف مان باید با سندی که امضا می کنیم، برابر باشد هفتاد و دو ساعت قبل از بازی سایپا طی نامه ای به اعضای هیات مدیره و مدیرعامل اطلاع دادم که هشت امتیاز از پنج دیدار اخیر برای من قانع کننده نبوده و دو راه را پیش رو داریم. در صورتی که وضعیت تیم از نظر فنی برای شما قابل اطمینان بوده و هشت امتیاز از پنح بازی هم قابل قبول بوده (با توجه به اینکه همین میانگین امتیاز باعث می شد در پایان فصل ما در جایگاه فصل قبل حضور پیدا کنیم) من به کارم ادامه دهم اما اگر قرار است در دیدار برابر سایپا  به عنوان آخرین بازی روی نیمکت تیم بنشینم این کار را نکنید و اجازه ادامه حضور به من ندهید.  اینکه من یک بازی یک بازی روی نیمکت تیم بنشینم مثل کار پیمانکاری می شود و این نه برای من خوب است و نه برای باشگاه. اما انصافا باید بگویم در اصفهان کمترین چالشی نداشتیم و کاملا راحت به کار می پرداختیم.

 

گفتم اگر قرار است بعد از سایپا نباشم همین الان می روم

 

من هم به آقای محمدی و هم به رئیس هیات مدیره باشگاه گفته بودم که اگر می خواهید من به کارم ادامه دهم فارغ از دیدار برابر سایپا و هر نتیجه ای که به دست آمد کارم را انجام دهم و در نهایت هم همان نتیجه پارسال را قطعا خواهم آورد و روی بحث مالی هم موضعی ندارم.

 

1403242

 

تفکر خطرناکی بر فوتبال حاکم شده به نام نیروی بومی

 

امروزه فضای مربیگری فوتبال دنیا تنها به ایجاد فضای فنی و یا تنها به ایجاد فضای دوستانه خلاصه نمی شود. به نظر من شما اگر در همان تشریح فضای فنی به قلب بازیکنانتان رسوخ کنید خیلی موفق تر خواهید بود به نسبت آنکه بخواهید شرایط را فقط برای اینکه حرف خودتان به کرسی بنشیند مهیا کنید. از طرفی باشگاه هم همکاری کامل داشت و شرایط به گونه ای بود که کمترین اختلاف نظری بر تیم حکمفرما نبود اما متاسفانه از چند ماه پیش تفکراتی خطرناک وارد باشگاه ما شد. این تفکرات از سوی مدیریت قبلی یا باشگاه ما نبود، تفکری آمده است که باید از نیروی بومی استفاده کنیم. ما همه مربیان بومی ایرانی هستیم. شمال و جنوب و شرق و غرب ندارد و در هر جای ایران حضور پیدا کنیم با افتخار به عنوان یک ایرانی به آن منطقه خدمت خواهیم کرد.

 

خلعتبری و حدادی‌فر یادگاری من به مردم اصفهان

 

از همه بازیکنانم و هواداران تیم تشکر می کنم. دو یادگاری از من به عنوان کوچک همه آنها برای اصفهانی ها باقی مانده است که یکی از آنها محمدرضا خلعتبری و دیگری هم قاسم حدادی فر است. از مردم خوب اصفهان می خواهم این را دقت کنند که حدادی فر در هفت سالگی به ذوب آهن آمده اما الان سی و هفت ساله است و در تیم من کاملا احیا شد و بازی های فوق العاده ای به نمایش گذاشت و همین طور محمدرضا خلعتبری که سه برابر قد و وزن خود در فوتبال ایران مرام و مردانگی داشته است.

 

در تهران قبل از هر نشست سه کیلو کم می کنید

 

من الان به اصفهان آمدم تا با باشگاه تسویه کنم و کارم را رسما در این جا به پایان برسانم تا بتوانم به یکی از پیشنهاداتم پاسخ مثبت بدهم و به کارم بدون مشکل ادامه دهم. از همه در این شهر ممنونم، فضای خبری در اصفهان با تمام شهرهای دیگر ایران متفاوت است و آن هم اینکه اینجا به صورت تمام قد در هر شرایطی از دو تیم سپاهان و ذوب آهن دفاع می کنند. این را می گویم که الگویی باشد برای فضای رسانه ای در تهران که وقتی مربی می خواهد وارد نشست مطبوعاتی شود در آن واحد سه کیلو وزن کم می کند! به هر حال فکر می کنم چرخ گردون فوتبال ایران باز هم من را به اصفهان می کشاند.

 

امیدوارم به طلب مربیان ایرانی هم رسیدگی شود

 

کاری به مربیان خارجی حاضر در ایران ندارم اما باید بگویم اگر بخواهیم مدال معرفت و مردانگی به کسی بدهیم باید به مربیان ایرانی بدهیم که وضعیت همه آنها مانند همین دو مربی خارجی است و حتی بدتر! متاسفانه الان ما داریم پیغامی به دنیا می دهیم که بسیار خطرناک هم هست. ما می گوییم ایرانی ها آدم های مهمان نوازی هستند که در زمینه تسویه با مربیان و بازیکنان خارجی کاملا بدحساب هستیم. مدارک بسیاری از بدهی به مربیان ایرانی است که به آنها رسیدگی نمی شود. امیدوارم همان قدر که به مسائلی همچون بدهی مربیان خارجی این قدر رسیدگی می شود کمی هم به مربیان ایرانی و بدهی هایشان دقت شود.

 

 

 

دیدگاه‌ها