کد خبر : 1658086 | 04 دی 1398 ساعت 16:24 | 11.8K بازدید | 0 دیدگاه

VAR پیش شرط حضور تیم ها در لیگ برتر

حرفهای مهم بهاروند؛ باشگاه ها زیر بار می روند؟

حیدر بهاروند در آخرین مصاحبه خود تاکید کرده، استفاده از VAR در لیگ بیستم یک الزام خواهد بود.

حرفهای مهم بهاروند؛ باشگاه ها زیر بار می روند؟

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های لیگ برتر در حالی به نیم فصل لیگ نوزدهم رسیده که صحبت در مورد اشتباهات داوری بخش زیادی از انرژی تیم ها را به خود معطوف ساخته و حتی برخی اعضای باشگاه ها به صورت آگاهانه روی این موضوع تمرکز می کنند، تا با روش های مختلف داوران مسابقات را تحت تاثیر قرار بدهند.


این اتفاقات در حالی رخ می دهد که این روزها در بسیاری از لیگ های معتبر فوتبال دنیا، استفاده از سیستم VAR به یک امر طبیعی بدل شده و توانسته بخشی از اشتباهات داوری را پوشش دهد.


در این میان و در شرایطی که استفاده از VAR خواسته تمامی مدیران و مربیان باشگاه های لیگ برتری فوتبال ایران بوده است، امروز حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران با دیدگاهی در این مورد صحبت کرده که پیش تر از او شاهد نبودیم؛ او با تاکید بر این نکته که سال آینده استفاده از VAR (سیستم کمک داور ویدئویی) الزام خواهد بود، خاطرنشان کرد:« در فصل جدید فوتبال کشور VAR یکی از الزامات است، یعنی با تصویب هیات رئیسه هر استادیومی که VAR نداشته باشد نمی تواند میزبان باشد.»

 

این حرف های بهاروند، تهدیدی برای باشگاه های فوتبال ایران به شمار می رود و باید دید آنها چه گام هایی برای پیاده سازی سیستم کمک داور ویدئویی در استادیوم هایشان انجام خواهند داد.


در همین راستا یک شرکت خوشنام ایرانی پس از مذاکراتی که با مسئولان فدراسیون فوتبال داشته، این مسئولیت سنگین را پذیرفته و در حال بررسی استادیوم های مختلف کشور است. همچنین ورزشگاه امام علی سیرجان هم قدم هایی در این زمینه برداشته تا امیدوار به این موضوع باشیم که از فصل بیستم لیگ برتر و با فشاری که از حالا به باشگاه ها وارد شده است، شاهد استفاده از VAR و متعاقب آن کاهش تنش ها بر سر مسائل داوری باشیم.

دیدگاه‌ها