کد خبر : 1690150 | 28 خرداد 1399 ساعت 10:39 | 10.8K بازدید | 0 دیدگاه

رکوردهای پیاپی؛ فوتبال آلمان زیر سلطه باواریا

هشتمین قهرمانی پیاپی بایرن مونیخ در بوندس‌لیگا که دیشب بدست آمد با رکوردشکنی‌های متعدد این تیم و ستاره‌هایش همراه بوده است.

رکوردهای پیاپی؛ فوتبال آلمان زیر سلطه باواریا

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ دیشب درحالی موفق شد قهرمانی‌اش در فصل جاری بوندس‌لیگا را قطعی کرده و برای هشتمین سال پیاپی این عنوان را تصاحب کند که هانسی فلیک و شاگردانش در طول فصل مقتدرانه ظاهر شده و در راه رسیدن به این موفقیت موفق به شکستین رکوردهایی متعدد شده و فصلی ماندگار در تاریخ این باشگاه را رقم زدند.

 

جالب اینجا است که بایرن در ابتدای فصل، کارش را با هدایت نیکو کوواچ با شک و تردید آغاز کرده بود و وضعیت مناسبی نداشت. ولی از زمان روی کار آمدن هانسی فلیک سیر صعودی باواریایی‌ها آغاز شده و دیگر هرگز متوقف نشد. اما رکوردهای مهمی که قهرمان این فصل بوندس‌لیگا یکی بعد از دیگری شکست، کدامها بودند:

 

هشتمین قهرمانی پیاپی

بایرن با جشن گرفتن هشتمین قهرمانی پیاپی خود نشان داد حاکم بلامنازع بوندس‌لیگا است. باواریایی‌ها در عین حال رویهم‌رفته سی امین قهرمانی‌شان در این لیگ را جشن می‌گیرند.

 

1503687

 

از نظر قهرمانی‌های پیاپی، رکورد بعدی سه قهرمانی پیاپی در بوندس‌لیگا است که در اختیار همین بایرن مونیخ و مونشن‌گلادباخ قرار دارد.

 

مولر، سلطان پاس گل

ستاره 30ساله بایرن مونیخ در این فصل عنوان سلطان پاس گل بوندس‌لیگا را به خود اختصاص داد. مولر 20 پاس گل به هم‌تیمی‌هایش داد. این رکورد او از فصل 1992-1993 که جمع‌آوری اطلاعات بازی‌ها آغاز شده تا امروز بیشترین رکورد بوندس‌لیگا است.

 

1503685

 

آمار اوپتا نشان می‌دهد که تنها کوین‌ دی‌بروین در فصل 2014-2015 با پیراهن ولفسبورگ موفق شده پاس گلهایی به اندازه مولر ثبت کند.

 

لواندوفسکی، ماشین گلزنی

گلهای لواندوفسکی بدون شک سوخت ماشین قهرمانی بایرن مونیخ بوده. لواندوفسکی در بوندس‌لیگا 31 گل و در تمامی رقابتها 46 گل به ثمر رسانده و رکورد خودش در بایرن مونیخ را شکسته است.

 

1503688

 

حتی در نیمه دوم فصل به نظر می‌رسید لواندوفسکی در حال نزدیک شدن به رکورد گلزنی گرد مولر در بوندس‌لیگا یعنی 40 گل در یک فصل است ولی در نهایت لواندوفسکی با 31 گل زده عنوان آقای گلی این فصل را به خود اختصاص داد

 

درخشش هانسی فلیک روی نیمکت

هانسی فلیک روی نیمکت بایرن آنقدر موفق بوده که از 29 مسابقه اول خود به عنوان سرمربی بایرن در 26 مسابقه به پیروزی رسیده. آماری که واقعا خیره‌کننده است. این بهترین شروع یک مربی در تاریخ بایرن مونیخ است. فلیک با این آمار موفق به شکستن رکورد پپ گواردیولا شده که از 27 بازی اول خود در 22 بازی به پیروزی رسیده بود.

 

1503686

 

نیکو کوواچ زمانی که از مربی‌گری بایرن اخراج شد و جایش را به فلیک داد، در 10 بازی اول فصل بوندس‌لیگا 5 پیروزی، 3 تساوی و 2 شکست بدست آورده بود. فلیک وقتی جانشین او شد می‌دانست برای راضی نگه داشتن باواریایی‌ها کار سختی در پیش دارد ولی هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد که او روی نیمکت این تیم تا این حد موفق باشد.

 

 

 

دیدگاه‌ها