کد خبر : 1699084 | 09 مرداد 1399 ساعت 11:49 | 14.6K بازدید | 0 دیدگاه

ترکیه سقوط‌ها را لغو کرد؛ سوپرلیگ 21 تیمی شد

فدراسیون فوتبال ترکیه اعلام کرد این فصل هیچ تیمی از لیگ‌های این کشور سقوط نخواهد کرد. به این ترتیب سوپرلیگ فصل آینده با 21 تیم برگزار خواهد شد.

ترکیه سقوط‌ها را لغو کرد؛ سوپرلیگ 21 تیمی شد

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه با پایان یافتن فصل فوتبال ترکیه سه تیم کایسری اسپور، آنکارا گوجو، و مالاتیا اسپور از دسته برتر لیگ فوتبال این کشور، سوپرلیگ، به دسته پایین‌تر سقوط کرده بودند فدراسیون فوتبال این کشور اعلام کرد با توجه به شرایط این فصل ناشی از اپیدمی کرونا، تصمیم گرفته سقوط همه تیم‌ها در دسته‌های مختلف فوتبال این کشور را باطل کند.

 

1515451

 

به این ترتیب فصل آینده سوپرلیگ ترکیه به جای 18 تیم با حضور 21 تیم برگزار شده و سه تیم کایسری اسپور، آنکارا گوجو و مالاتیا اسپور هم در این لیگ حضور خواهند داشت.

 

بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال ترکیه این تصمیم تنها برای همین فصل اجرایی خواهد شد و از فصل‌های آتی روال به صورت طبیعی برخواهد گشت. علاوه بر سوپرلیگ سایر لیگ‌های حرفه ای فوتبال این کشور تا لیگ دسته سه هم شاهد اجرای همین قانون خواهند بود.

 

1515454

 

این تصمیم فدراسیون فوتبال در حالی اعلام شد که پیش از این سه تیم ارزروم اسپور، هاتای اسپور و آدانا دمیراسپور جواز صعود به سوپرلیگ را بدست آورده بودند. این سه تیم فصل آینده در سوپرلیگ حضور خواهند داشت. نیهات اوزدمیر رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه اعلام کرد که این تصمیم به لطف موافقت همه باشگاه‌های سوپرلیگ گرفته شده است.

 

برای بازگشت به شرایط عادی در پایان فصل آینده چهار تیم به دسته پایین تر سقوط خواهند کرد و سوپرلیگ در فصل 2021-2022 با بیست تیم برگزار خواهد شد.

 

1515453

 

از این گذشته فدراسیون فوتبال ترکیه اعلام کرد قانون بحث برانگیز بازیکنان خارجی که تعداد زیادی از باشگاه‌های این کشور با آن مخالف بودند موقتاً در فصل آینده اجرایی نخواهد شد. بر اساس این قانون جدید هر تیم در طول فصل می‌تواند تنها از هشت بازیکن خارجی در ترکیب خود استفاده کند. این در حالی است که در فصلی که گذشت تیم‌های سوپرلیگ می‌توانستند یازده بازیکن خارجی در اختیار داشته باشند.

 

 

دیدگاه‌ها