کد خبر : 1722847 | 12 آذر 1399 ساعت 10:43 | 22K بازدید | 0 دیدگاه

مارادونا در آرژانتین اسطوره دیگری است

حلول اسم دیگو در خواهران دوقلو؛ مارا و دونای آرژانتین

دو خواهر دوقلوی 9ساله آرژانتینی به نامهای مارا و دونا به نمادی از عشق و علاقه عجیب و غریب مردم این کشور به اسطوره‌شان دیگو مارادونا تبدیل شده اند.

حلول اسم دیگو در خواهران دوقلو؛ مارا و دونای آرژانتین

به گزارش "ورزش سه"، در هیچ کجای شهر بوئنس‌آیرس، نمی توان به اندازه خانه خانواده روتوندو شاهد ادای دینی زنده به میراث دیگو مارادونا بود. خانه محل سکونت دو خواهر دوقلوی 9ساله به نامهای مارا دو دونا؛ دختربچه‌هایی که نام خود را وامدار اسطوره بزرگ این کشور دیگو مارادونا هستند.

 

1549464

 

بازی‌ساز ریزاندام آرژانتینی که یکی از بزرگترین فوتبالیستهای تاریخ بوده و کشورش را با اقتدار به قهرمانی در جام جهانی رساند با جادویی که در مستطیل سبز می کرد و با کاریزمایش در حیات غیرورزشی با وجود زندگی پر فراز و نشیب و جنجالی‌ای که داشت موفق شد قلب آرژانتینی‌ها را به تسخیر خود درآورد.

 

مارادونا روز چهارشنبه هفته گذشته بر اثر سکته قلبی از دنیا رفت و در میانه غم و اندوه و سوگواری پرشور ملت آرژانتین در پایتخت این کشور به خاک سپرده شد. در حالی که پیکر مارادونا به سمت آرامگاه ابدی‌اش مشایعت می شد هزاران نفر از مردم بوئنس‌آیرس کنار خیابانها صف کشیده بودند تا برای آخرین بار با اسطوره‌شان خداحافظی کنند.

 

پدر این دو خواهر دوقلو، والتر روتوندو می‌گوید از زمانی که متوجه شد خدا به او دخترانی دوقلو داده حتی برای یک لحظه تردید نداشت که اسامی دخترانش را باید به شکلی انتخاب کند که برای او و آنها یادآور دیگو باشد. والتر که تصویر دیگو را بر پشت بدنش خالکوبی کرده با افتخار تصویر مارادونا را به خبرنگاران نشان داد که عکسی از این دو خواهر را در زمان نوزادی‌شان به دست گرفته بود و مشخص بود به آنها افتخار می‌کند.

 

والتر می‌گوید زمانی تصمیم گرفت اسم فرزندانش را با توجه به اسم دیگو انتخاب کند که در جریان جام جهانی 1990 گریه های مارادونا را بعد از شکست آرژانتین مقابل آلمان در فینال رقابتها دید. والتر وقتی با همسرش استلا ماریس پرز آشنا شد به او گفت می خواهد وقتی بچه‌دار شدند اسم دو دخترشان را با توجه به اسم دیگوی بزرگ انتخاب کنند.

 

1549465

 

مارادونا در آرژانتین مثل یک خدا پرستیده می‌شود و لقب محبوب او یعنی D10S از یک طرف اشاره به کلمه خدا در زبان اسپانیایی یعنی دیوس است و از طرف دیگر به شماره پیراهن افسانه‌ای او یعنی 10 ارجاع می دهد. مارا و دونا که حالا دو دختر سرزنده 9ساله هستند پیراهن‌های تیم ملی آرژانتین را به تن دارند، پیراهنی که نام شان بر آن حک شده و البته شماره پیراهن هر دوی آنها شماره 10 است. شماره مارادونا.

 

مارا که به اندازه یک دقیقه از خواهرش بزرگ‌تر است می‌گوید از اسمش و داستانی که در پشت آن است لذت می‌برد و به آن افتخار می‌کند. او در این باره گفت: " داشتن این اسم به نظرم خیلی قشنگ است. چیزی که باعث می‌شود از این اسم واقعاً خوشم بیاید علت انتخاب آن توسط پدرم است. به نظر من که اسم بی نظیری است".

 

دانا، خواهر کوچک‌تر اما می‌گوید شنیدن خبر مرگ مارادونا برایش شوک بزرگی بوده. او گفت: " باورم نمی شود دیگو مرده باشد. او انسان خیلی خوبی بود و سزاوار این نبود".

 

 

دیدگاه‌ها