کد خبر : 1724506 | 20 آذر 1399 ساعت 15:17 | 8.3K بازدید | 0 دیدگاه

دبیر: او از کشتی گیرهای آینده دار است

محسن مدهنی: برای روزی حلال دست فروشی می کردم

کشتی گیر جوانی که به واسطه انتشار فیلم دست فروشی اش مورد توجه قرار گرفته، گفت: مطمئنم باشید بازم برای ایران مدال می آورم.

به گزارش ورزش سه، محسن مدهنی، کشتی گیر خوزستانی که چندی پیش فیلمی از دست فروشی او منتشر شد، مهمان برنامه «فرمول یک» با اجرای سیدعلی ضیا بود.

 

 

1552137

 


این فرنگی کار که سابقه قهرمانی نوجوانان جهان را در کارنامه دارد، در ابتدا گفت: اصالتا لر هستم. اما پدرم به خاطر شغلش 25 سالی است که به اندیمشک آمده است. اندیمشک و خرم آباد به هم نزدیک هستند. تعداد لرها در این شهر زیاد است. در اندیمشک 70 درصد مردم کشاورز هستند. همه کشتی گیرها در یک محله هستیم. اندیمشک مربیان زیاد و خوبی دارد. مربی من از ابتدا آقای سیامک قیطاسی مربی تیم ملی، مربی کادر فنی جوانان که در تیم ایران مال در لیگ برتر فعالیت می کند، بوده است. من در دور رفت با تیم شهدای مدافع حرم قم بودم. ولی همین الان قبل از این برنامه با تیم سیرجان قرارداد بستم. 


وی افزود: 10 ساله که بودم دوستانم گفتند در فلان سالن مسابقات کشتی برگزار می شود. رفتم دیدم و به کشتی علاقمند شدم. همان زمان پیش آقای قیطاسی رفتم و ثبت نام کردم. پدرم به من گفت هر رشته ورزشی که می خواهی انتخاب کن، رشته ای انتخاب کن که تا ته آن بروی. 7 ساله که بودم فوتبال را دوست داشتم. اما بزرگ تر که شدم و کشتی را از نزدیک دیدم وارد این رشته شدم. تا سال دوزادهم درسم را خواندم. سال دوم نوجوانان تا جوانان این دو سه سال دائم در اردو بودم. سر جلسات درس غیبت می کردم. نامه فدراسیون را می بردم اما چون امتحانات نهایی بود قبول نکردند. بعد دفترچه گرفتم و به خدمت رفتم. 7 ماهی است که خدمتم تمام شده است. در دوران سربازی در مسابقات ناجا شرکت می کردم. برایم ماموریت ورزشی می زدند. دو سه ماه آخر خدمتم به اندیمشک افتاد. مجدد مدرسه ثبت نام کردم. قصد دارم درسم را هم مثل کشتی ادامه بدهم. درسم خیلی خوب بود و به خاطر کشتی به اجبار از درس عقب ماندم.

 

 

1552136

 


مدهنی بیان کرد: من در سبک وزن کشتی می گرفتم. رسول شمس کمک مربی من بود. هر روز علاقه ام به کشتی بیشتر می شد. کشتی در ذاتم بود. آموزش ها را به سرعت یاد می گرفتم. اما زمان نیاز بود تا پخته شوم. هنوز هم شش دانگ نیستم. برای یادگرفتن زمان دارم. پدرم کارگر هفته تپه بودو سال 97 بازنشسته شد. بعد از سه چهارسال برادرم هم وارد کشتی شد. سطح کشتی خوزستان خیلی بالا است. اگر در مسابقات استانی برنده شوی در سطح کشوری جزو سه نفر اول هستی. یک هفته به مسابقات استانی مانده بود و آقای قیطاسی مربی نوجوانان بود در اردوی تیم ملی بود. من در باشگاه بودم. آرنجم در تمرین شکست. دکتر رفتم و فکر می کردم چیزی نیست. دکتر پدرم را در اتاق برد و به او گفت آرنجت جدا شده است و باید پلاتین بگذاریم. خیلی گریه کردم. گفتم مسابقه دارم. دکتر گفت من اگر پسر داشتم تشویقش می کردم به بسکتبال یا والیبال برود. کشتی رشته سختی است.

 

1552138

 


این کشتی گیر ادامه داد: در دستم پلاتین گذاشتم. یکی را بعد از 50 روز درآوردند. یکی باقی ماند. بعد از 6 ماه آن را هم درآوردند. سال دوم که سال آخر نوجوانانم بود آقای قیطاسی به من گفت تو امسال می توانی قهرمان جهان بشوی. شرایطت خوب است. مسابقات برگزارشد و استانی اولین شدم. در تورنومنتی به باکو در آذربایجان رفتم و آنجا باختم. اولین تجربه خروج از کشورم بود. وقتی برگشتم قوانین کشتی عوض شد. گفتند صبح وزن کشی و بعد مسابقه انجام می شود. گفتند انتخابی تیم ملی هم همینطور است.  روی 58 کیلو آمدم و اول شدم. بعد به مسابقات آسیایی رفتم و نقره گرفتم. بعد در مسابقات جهانی در همان وزن طلا گرفتم. از مسابقات برگشتم و به تیم ملی جوانان دعوت شدم. بعد به خدمت سربازی رفتم و برایم امریه ورزشی  زدند.


وی افزود: آن زمان مسابقات انتخابی تیم ملی امید در تهران بود. اول شدم. بعد گفتند تو 23 ساله هستی و فعلا جوانان هستی. به تیم جوانان رفتم. به دلیل کرونا مسابقات کنسل شد. در لیگ در دور رفت مسابقه دادم. هدف من سال بعد امید و بزرگ سالان است.


در ادامه برنامه علیرضا دبیر،  رییس فدارسیون کشتی روی خط تلفن برنامه «فرمول یک»  آمد و گفت: محسن مدهنی از کشتی گیرهای آینده داراست. با توجه به قابلیت هایی که داشت سازمان لیگ و مدیرباشگاه سیرجان علاقمند به حضور او در تیم بود. باشگاهش را تغییر داد و قرارداد بهتری با توجه به قابلیت هایی که داشت بست.

 

 

1552139

 


وی درباره مشکلات این کشتی گیر و اقدامات فدارسیون کشتی در این زمینه گفت: ورزشکار زیاد داریم. خوشحال هستیم که این قهرمان دلگرم است. صحبت هایی با کمیته ملی المپیک کردیم و قرار شد مساعدتی داشته باشند. آقای صالحی امیری با وزیر کار صحبت کردند و قرار شد مشکل کار او در استان حل شود. صحبت هایی هم با مدیرعامل باشگاه سیرجان داشته ایم. خودش علاقه مند است که به بندر ماهشهر برود تا حوزه قهرمانی اش را هم ادامه بدهد. قرار شد خود ما هم کمکی بکنیم. اینقدر شان او بالا است. قهرمان با اخلاق و با عزتی است. هرآنچه از دستمان بربیاید برایشان انجام خواهیم داد. امیدوارم این بچه ها که محسن مدنی یکی از آنهاست تنها فکرشان این باشد که پرچم کشورمان را به اهتزاز دربیاورند.


مدهنی در ادامه درباره دست فروشی کردن و حواشی که بعد از رسانه ای شدن این موضوع برای او رخ داد، گفت: پدر من کارگر بوده است. از کودکی نان حلال به ما داده است. به ما هم آموخته است که باید نان حلال دربیاوریم. من همیشه حین کشتی کار کرده ام. روی زمین های کشاورزی کار کردم یا دست فروشی کردم. این چند وقت اخیر تا یک ماه پیش مشخص نبود مسابقات جهانی کنسل می شود. مسابقات که لغو شد و لیگ برگزار شد مسابقه ای نداشتیم. تمرین می کردم و بعد برای تامین کمک خرجم رفتم میوه فروشی کنار جاده و دست فروشی می کردم. کار عار نیست. هرچه می خواهد باشد کار برای مرد است. روزهای اول که شروع کردم مسئولان شهر گفتند مشکلی نیست. 20 روز گذشت. اگر آدم حاشیه داری بودم از روز اول می گفتم من مقام دارم و همچین کاری نمی کنم. اما گفتم گوشه شهر خودم کار می کنم. بعد آمدند و گفتند تو سد معبر کردی. من هم عصبانی بودم. وسایلم را جمع کردم و بعد نقدی از مسئولان شهر خودم داشتم. این قول را به مردم می دهم که در سال های آینده مجدد پرچم کشورم را بالا ببرم. 

 

 

1552140

 


این ورزشکار تاکید کرد: آقای دبیر از زمانی که این کلیپ را از دست فروشی من دید پیگیرکارهایم بود. او من را همه جوره حمایت کرد. با وزیر کار و رفاه صحبت کردند. مشکل اشتغال من قرار شد حل شود. قرار شد در یکی از فدراسیون های استان مشغول شوم. در اندیمشک ورزشکاران زیادی هستند که کار می کنند و شاید دوست نداشته باشند اسمشان را بیاورم. می خواهم تمریناتم را دو برابر کنم تا مجدد پرچم ایران را بالا ببرم. 


مدهنی در پایان گفت: من از دل این مردم هستم. برخی رسانه های معاند اخباری منتشر کردند که از همین برنامه اعلام می کنم همه کذب بوده است.

 

دیدگاه‌ها