کد خبر : 1726690 | 01 دی 1399 ساعت 12:00 | 8.1K بازدید | 1 دیدگاه

در مراسم شخصیت ورزشی سال انگلیس

جایزه ویژه راشفورد برای مبارزه با سوءتغذیه کودکان

در مراسم شخصیت ورزشی سال انگلیس که توسط بی بی سی برگزار می‌شود جایزه ویژه این مراسم به دلیل تلاش‌های مارکوس راشفورد برای مبارزه با فقر تغذیه کودکان به این ستاره یونایتد اهدا شد.

جایزه ویژه راشفورد برای مبارزه با سوءتغذیه کودکان

به گزارش "ورزش سه"، دیشب در مراسم جوایز شخصیت ورزشی سال بریتانیا که هر ساله توسط بی بی سی برگزار می‌شود مارکوس راشفورد ستاره منچستریونایتد جایزه ویژه این مراسم را به خود اختصاص داد. جایزه‌ای که به دلیل تلاش او برای مبارزه با فقر تغذیه کودکان به راشفورد اهدا شد.

 

مارکوس راشفورد در دوران اپیدمی کرونا و قرنطینه‌های طولانی مدت در این دوره کارزاری برای تامین غذای رایگان برای کودکان محروم آغاز کرد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. او بعد از موفقیت این تلاشهایش در حال حاضر هم مشغول اجرای پروژه‌هایی با هدف مبارزه با فقر تغذیه در کودکان است.

 

1555631

 

در شبی که جایزه بهترین مربی ورزشی سال به یورگن کلوپ و جایزه بهترین تیم سال به لیورپول اهدا شد مارکوس راشفورد از جمله نامزدهای دریافت جایزه به عنوان بهترین شخصیت ورزشی سال بریتانیا بود ولی این جایزه از سوی هیات داوران به لوئیس همیلتون ستاره فرمول یک بریتانیایی تعلق گرفت. اما هیات داوران برای اینکه قدردانی خود را از تلاش‌های خیریه راشفورد نشان بدهد جایزه ویژه هیات داوران را به او تقدیم کرد.

 

راشفورد بعد از دریافت این جایزه گفت: " بچه که بودم احساس می‌کردم در یک مسابقه دوی 100متر مشغول دویدن هستم با این تفاوت که مسابقه را 50متر عقب تر از بقیه شروع کرده ام. کارهای ساده ای مثل رسیدن به تمرین و خوردن غذای مناسب برای من کابوس بود. من در چنین شرایط کابوس واری زندگی می‌کردم ولی در نهایت توانستم به جایی که باید برسم".

 

1555632

 

ستاره یونایتد در ادامه اضافه کرد: " وقتی به جایی رسیدم یک صدا همیشه در گوشم می‌گفت حداقل کاری بکن که شرایط نسل بعدی جور دیگری باشد. من معتقدم ما به عنوان یک کشور باید هر چه در توان داریم برای حمایت و محافظت از بچه‌ها به کار ببندیم و بهترین فرصتها را در در اختیارشان بگذاریم تا بتوانند هر چه می‌خواهند بشوند و به هر کجا که می‌خواهند برسند".

 

رحیم استرلینگ ستاره انگلیسی منچسترسیتی که در رقیب سنتی یونایتد بازی می‌کند در واکنشی توییتری به این جایزه راشفورد به او تبریک گفت. استرلینگ از راشفورد به عنوان برادر یاد کرد و سزاوار بهترینها دانست.

 

1555633

 

 

دیدگاه‌ها