کد خبر : 1734937 | 13 بهمن 1399 ساعت 11:50 | 22.7K بازدید | 3 دیدگاه

جلب رضایت همه در فوتبال غیرممکن است 

چگونه سیدحسین از تصمیم کادرفنی ضرر کرد

استقلال در آخرین دیدار خود مقابل نفت مسجد سلیمان در حالی تن به تساوی داد که می توانست با تصمیماتی بهتر از سوی کادر فنی حتی برنده این دیدار باشد.

چگونه سیدحسین از تصمیم کادرفنی ضرر کرد

به گزارش "ورزش سه"، با انتشار ترکیب بازی و حضور سید حسین حسینی در چهارچوب دروازه این حدش به یقین تبدیل شد که سرمربی استقلال قصد داشته  رضایت سید حسین حسینی را پس از چند بازی نیمکت نشینی، به دست بیاورد. هرچند حسینی در آخرین گفتگویش لااقل در ظاهر نشان داد که به‌عنوان یک بازیکن قدیمی، شرایط فعلی را درک می‌کند و آماده است در زمان لازم هر وقت احتیاج بود به کمک تیمش بیاید و در کل موضع درستی را گرفته بود.


اما آیا بازی مقابل نفت مسجدسلیمان همان زمان لازم برای استفاده از سید حسین بود؟ فکری با این تصمیم برخلاف اینکه پیش خودش تصور کرده باعث افزایش انگیزه حسینی شده باعث شد گلرش با بالاترین حد از استرس وارد زمین شود .


 حسینی در شرایطی جانشین رشید مظاهری بهترین بازیکن فصل استقلال (تا هفته دوازدهم) شد، که این گلر ملی‌پوش دچار مصدومیت و محرومیتی نبود و همچنین اشتباه محرزی را نیز مرتکب نشده بود و کاملاً در شرایط بازی بود. درواقع می‌توان گفت فکری در بدترین زمان ممکن دست به چنین انتخاب اشتباهی زده است که این تصمیم طبیعتاً آن گل ناشیانه را هم در بر دارد و اِلا دروازه‌بانان بزرگ دنیا نیز اشتباهاتی از این بدتر را هم تجربه کرده‌اند اما تا این حد تحت‌فشار قرار نگرفتند.


مطمئن باشید اگر حسینی در شرایطی در ترکیب ثابت تیم جای می‌گرفت که مظاهری به هر دلیلی قادر به حضور در درون دروازه استقلال نبود تا این حد استرس نداشت.

 

1545906


هرچند حسینی در همین دیدار پس از گل بدی که دریافت کرد، بلافاصله به بازی برگشت و با یک شروع مجدد بی‌نظیر، قایدی را در موقعیتی تک‌به‌تک با گلر نفت قرار داد، اما گویا قرار بود نحسی سیزدهمین بازی فصل تمامش دامن سید حسین را بگیرد، چراکه شوت قایدی درنهایت بدشانسی به تیرک عمودی برخورد کرد. حسینی همچنین در نیمه دوم نیز در مصافی نسبتاً تک‌به‌تک ضربه مهاجم نفت را با کمک تیر افقی مهار کرد تا امیدهای استقلال برای نباختن همچنان حفظ شود، اما اشتباه او در دریافت گل بارزتر این بود که هواداران، وی را از الطافشان بی‌بهره نگذارند.


فکری در روزی که تیمش فوتبال خوب و با برنامه‌ای و درعین‌حال امیدوارکننده‌ای را خصوصاً در نیمه دوم به نمایش گذاشت، می‌توانست با عدم تغییر در چهارچوب دروازه، شکست هفته قبل را جبران کند، اما با توجه به نتایج دیگر رقبای صدر جدول استقلال هنوز هم صدرنشین لیگ بیستم است، اما او باید هرچه سریع‌تر تا بیش از این دیر نشده، این واقعیت آشکار را بپذیرد که هیچ‌کسی با هر درجه از توانایی شخصیتی، قادر نیست همه را از خودش راضی نگه دارد.


در پایان مطلب باید این را هم خاطرنشان کرد که حضور افرادی که در تمرین هفته گذشته باعث ایجاد حاشیه‌های فراوانی در رسانه و شبکه‌های اجتماعی نیز شدند، بدون شک ناشی از همین خصلت محمود فکری است وگرنه او با سال‌ها تجربه حضور در تیم استقلال و بستن بازوبند کاپیتانی این تیم و شاگردی بزرگانی چون ناصر حجازی و منصور پورحیدری و امیر قلعه نوعی بهتر از هر کسی می‌داند که چه کسانی حق ورود محل تمرینات استقلال را دارد و چه افرادی حق ندارند از چند فرسخی این باشگاه عبور کنند، اما افسوس از اینکه او دلش نمی‌خواهد کسی را از خود برنجاند.

دیدگاه‌ها