کد خبر : 1794983 | 08 آذر 1400 ساعت 11:28 | 14.9K بازدید | 14 دیدگاه

شجاعی تنها بازمانده جام جانی 2006؛

داستان متفاوت محرم و مسعود در آستانه 40 سالگی

محرم نویدکیا و مسعود شجاعی دو عضو تیم ملی ایران در جام جهانی 2006 بودند.

به گزارش "ورزش سه"، محرم نویدکیا در آخرین مصاحبه خود با احترام زیادی از برانکو ایوانکوویچ یاد کرد و تاکید داشت که این مربی کروات سبب شده نگاه او به فوتبال دچار تغییر شود؛ این اتفاق هم در  واقع با تغییر پست سرمربی فعلی سپاهان پیش از جام جهانی 2006 رخ داده و نویدکیا توسط برانکو یک خط جلوتر برده شد و در پست هافبک پشت مهاجم توانایی هایش بیشتر از گذشته بروز کرد.


نویدکیا یک عضو از تیم بسیار مستعد جام جهانی 2006 بود؛ تیمی که  البته به دلیل مصدومیت برخی بازیکنان کلیدی و بی تجربگی برانکو ایوانکوویچ نتوانست به آنچه استحقاق داشت، دست پیدا کند و با یک امتیاز از جام جهانی خداحافظی کرد. شجاعی دیگر عضو آن تیم بود که برخلاف نویدکیا در آن تیم پرستاره برای دقایقی فرصت بازی پیدا کرد و حضور در دو جام جهانی دیگر سبب شده تا شجاعی یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران از این حیث لقب بگیرد.

 

1669056


آن روزها محرم نویدکیا در تیم بوخوم توانسته بود خودش را به ترکیب اصلی برساند و در سوی دیگر شجاعی که یکسال از محرم کوچکتر است، همچنان در سایپا توپ می‌‎زد و ماجراجویی طولانی مدتش در اروپا را آغاز نکرده بود.


شجاعی و نویدکیا در آن سال ها تازه وارد دهه سوم زندگی شده بودند و هر کدامشان ماجراهای متفاوتی را تجربه کردند؛ یکی تبدیل شد به باثبات ترین لژیونر ایران در سال های که فقر لژیونر داشتیم و محرم که به دلیل مصدومیت خیلی زود به ایران بازگشت، شد اسطوره بی همتای باشگاه سپاهان و بازیکنی تکرار نشدنی در تاریخ این باشگاه.

 

1669054

از جام جهانی 2006 که بازیکنان بزرگی در آن بازی کردند، تنها مسعود شجاعی است که در آستانه 38 سالگی همچنان به فوتبال ادامه می‌دهد.


این دو چهره حالا امروز بار دیگر به هم رسیده اند؛ شجاعی در 37 سالگی همچنان شوق بازی دارد و در دیدار برابر شاگردان همبازی سابقش احتمالا بار دیگر  به عنوان کاپیتان راهی میدان خواهد شد، اما نویدکیای 38 ساله، که حالا 5 سالی می شود  فوتبال را کنار گذاشته، با سبک خاص خود کنار زمین خواهد بود و تیمش را برای کسب پیروزی پنجم هدایت خواهد کرد.

دیدگاه‌ها