کد خبر : 1015774 | 22 تیر 1392 ساعت 16:36 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

ذوالقدر: تکواندوکاران انگیزه بالایی دارند

دبیر فدراسیون تکواندو گفت: ملی‌پوشان انگیزه بالایی دارند و امیدواریم در مسابقات جهانی مکزیک بهترین مدال‌ها را بگیریم.

ذوالقدر: تکواندوکاران انگیزه بالایی دارند
تیم ملی ایران در حالی از روز گذشته تمرینات خود را در سالن اکس پوزیتو سنتر شهر پوئبلا پیگیری می کند که روز گذشته غلامحسن ذوالقدر، دبیر فدراسیون تکواندو در مرحله دوم تمرینات که بعدازظهر برگزار شد پا به پای دیگر نفرات تمرین کرد.
دبیر فدراسیون تکواندو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بنده در دورانی که مربی تیم ملی بودم هفته‌ای سه یا چهار جلسه با ملی پوشان تمرین می کردم. البته برخی مواقع هم با ملی پوشان مبارزه می کردم و فکر می کنم این روش باعث می‌شود که نشاط به تیم ملی تزریق شود.
وی در ادامه افزود: امروز واقعا تمرینات خوبی را پیگیری کردیم و به یاد گذشته با بچه ها مرور فن کردیم. گرفتن میت و وارد کردن ضربات سنگین به میت نشان می دهد که چقدر از لحاظ بدنی آماده هستند.
دبیر فدراسیون در پاسخ به این سوال که در تمرینات شاهد بودیم که فضای خوبی بین کادر فنی و بازیکنان حاکم است و قبول دارید که این موضوع یکی از رمزهای موفقیت تیم ملی است، اظهار داشت: خدا رو شکر فضای دوستانه ای بین کادر فنی و ملی پوشان وجود دارد. بنده به شخصه در طول این مدت که ملی پوشان در اردوها بودند شاهد بودم که رابطه دوستانه ای بین همه برقرار است و این قطعا ما را به موفقیت در مکزیک نزدیک تر می کند.
دبیر فدراسیون تکواندو در مورد اینکه آیا ملی پوشان به شرایط صددرصد بدنی رسیده اند یا خیر گفت: هنوز دو روز مانده به آغاز مسابقات ،اما هنوز بدن ملی پوشان در خواب است، ملی پوشان مسافت طولانی را برای رسیدن به مکزیک طی کردند و به همین دلیل به زمان نیاز دارند. البته کادر فنی با تجربه‌ای داریم و می داند که چطور تا روز مسابقات ملی پوشان را به اوج برساند.
ذوالقدر در مورد اینکه در طول تمرینات ملی پوشان ایرانی برخی از کادر فنی تیم‌ها مدام تمرینات ملی پوشان را زیر نظر داشتند گفت: با توجه به دست آوردهای تیم ملی تکواندوی ایران در مسابقات مختلف در طول تمام مسابقاتی که ملی پوشان حضور داشتند ما شاهد بودیم که تمرین ملی پوشان را زیر ذره بین قرار داده‌اند. حتی در این دو مرحله تمرینی که داشتیم همه شاهد بودیم که مربیان برخی از تیم ها تمرین ملی پوشان را از نزدیک تماشا می کردند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد که با تماشا کردن تمرینات ملی پوشان مربیان خارجی بتوانند دست ملی پوشان را بخوانند عنوان کرد: تمریناتی که ما در این دو مرحله انجام دادیم شاهد بودید که معمولی است و تنها مرور فن می کنیم و ضربات میت زدن را پیگیری می کنیم. ما برای اینکه دست ملی پوشان پیش حریفان خود رو نشود به هیچ عنوان تمرینات نهایی را در حضور آنها انجام نمی دهیم. چرا که به هر حال ما به خوبی می دانیم که آنها برای آنالیز تیم ما آمده‌اند.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: امروز در سالن مسابقات شاهد بودیم که خیلی از کشورهای نامدار دنیا که در تکواندو نامی برای خودشان دارند از میت های بالشتکی استفاده می کنند. اوین باری که از این میت ها استفاده شد توسط ما ایرانی ها بود. خارجی ها بلافاصله در تمریناتی که ما در گذشته در اردوهای مختلف داشتیم از روی ما الگو برداری کردند و در حال حاضر شاهدیم که چقدر از این روش استفاده می شود.
وی در پاسخ به این سوال که موضوع گفت‌وگوی شما با برخی از مربیان در تمرینات تیم ملی چه بود تصریح کرد: همه مربیانی که با ما صحبت می کردند سراغ بچه های قدیمی را می گرفتند. خیلی برای آنها عجیب بود که چرا این همه تیم ملی ایران جوان شده است. البته جا دارد به همه ملی پوشان که در دوره های گذشته برای تیم ملی مدال آوری کردند از همین جا اعلام کنم که واقعا جای آنها در اینجا خالی است. به هر حال ما در صحبت های خود به همه آنها اعلام کردیم که برخی ها به دلیل مصدومیت و مشکلات دیگر در این دوره از مسابقات نتوانستند در ترکیب تیم ملی باشند و به همین دلیل ما دست به جوانگرایی زدیم.
وی در پایان گفت: این تیم انگیزه بالایی دارد و می تواند در مسابقات پیش رو موفق باشد. در واقع امیدواریم که مزد تمام زحماتشان را در روزهای آینده با کسب بهترین مدال ها بگیرند.

دیدگاه‌ها