کد خبر : 1173454 | 28 شهریور 1393 ساعت 17:12 | 16.7K بازدید | 0 دیدگاه

مصاحبه بیلد با کرایوف و بکن‌بائر

چهل سال پس از آن تاریخ که تیم ملی آلمان با شکست 2-1 هلند قهرمان جام جهانی 1974 شد، بکن‌بائر و کرایوف در یک زمین گلف در نزدیکی شهر شورین همدیگر را ملاقات کردند.

مصاحبه بیلد با کرایوف و بکن‌بائر
 به گزارش "ورزش سه"، بیلداشپورت از این فرصت استفاده کرده و با این دو اسطوره سابق فوتبال جهان مصاحبه‌ای ترتیب داده است که در زیر می‌خوانید:

بیلد: آقای کرایوف! روزنامه هلندی "ده فلکسکرانت" در ماه آگوست خبر از مرگ شما داده بود. خوشحالیم که شما را زنده می‌بینیم.
کرایوف: (می‌خندد) در طول زندگی‌ام خیلی از این چیزها راجع به من نوشته‌اند.

بیلد: از فوتبال صحبت کنیم. به نظر شما بایرن مونیخ باشگاه بزرگتری است یا بارسلونا؟
کرایوف: اگر در سطح جهانی نگاه کنیم، بارسلونا. خیلی‌ها در امریکای جنوبی رقابت‌های لالیگا را بخاطر بارسونا دنبال می‌کنند. در آن منطقه بارسا خیلی عظیم‌تر از بایرن است و ظاهرا همینگونه هم خواهد ماند.
بکن‌بائر: بهت حق ‌می‌دهم. بارسا یک باشگاه قدیمی است که همیشه در دنیا حرف برای گفتن داشته است. از آن شهر از دهه سی و چهل تیم‌های افسانه‌ای برخاسته‌اند. ولی بایرن تازه از سال 1965 در بوندسلیگا راه افتاد.
بیلد: آقای کرایوف! زمانیکه شما مربی بارسا بودید، پپ گواردیولا را کشف کردید. او چه ویژگی ممتاز و برجسته‌ای داشت؟
کرایوف: تکنیک و هوش او توجه مرا جلب کرد. او آن زمان در تیم سوم بارسا توپ می‌زد. از نظر بدنی اصلا تعریفی نداشت با این حال بلد بود چطور داخل زمین حرکت کند که مثمرثمر واقع شود. هیمن ویژگی از نقطه ضعف، نقطه قوت ساختن او را در مربیگری هم متمایز می‌کند. برای من او یکی از بهترین‌های جهان است.
بیلد: ازخوزه مورینیو هم بهتر؟
کرایوف: از نظر من بله. پپ نه تنها در تیم خودش بلکه در کل فوتبال یک نقطه عطف است. او به بالا بردن کیفیت کل بازی کمک می‌کند. ولی مورینیو همیشه فقط در مورد تیم خودش و توانایی‌ها و کیفیت کاری خودش صحبت می‌کند.
بیلد: بایرن به تیکی تاکا احتیاج ندارد؟
بکن‌بائر: نه. تیکی تاکا فقط با حضور مسی، ژاوی و اینیستا جواب می‌دهد. نوع فوتبال بایرن با بارسا فرق دارد. مثلا ریبری یا روبن سبک بازی منحصر بفرد خودشان را پیاده می‌کنند.
بیلد: آیا بایرن اشتباه کرد که کروس را از دست داد؟
کرایوف: من از زمینه‌های این اتفاق خبر ندارم. ولی می‌بینیم که بایرن با آوردن ژابی آلونسو، سعی کرد رفتن کروس و مصدومیت چند تن از بازیکنان کلیدی خود را جبران کند. شاید این واکنش برای مدت طولانی جواب ندهد، اما در حال حاضر بودن مهره‌ای چون آلونسو در بایرن بسیار بسیار مهم است. او تجربه زیادی دارد و می‌خواهد این را به همه اثبات کند.
بیلد: حضور این همه اسپانیایی در بایرن بد نیست؟
کرایوف: برای من این بحث که خیلی از اعضای ترکیب و کادر بایرن اسپانیایی هستند بی معنی است. بایرن بازیکنانی را می‌آورد که کیفیت بازی قابل توجهی دارند، مهم نیست اهل اسپانیا هستند یا هر جای دیگر. گزینه‌های انگشت‌شماری وجود داشتند که بعد از رفتن کروس بتوانند جای او را پر کنند. ژابی آلونسو یکی از آنها بود.
بیلد: مبلغ انتقال آلونسو هشت میلیون یورو بود. آقای بکن‌بائر! اگر یوهان کرایوف امروز بازی می‌کرد، قیمتش چقدر بود؟
بکن‌بائر: وقتی بازیکنانی مثل باله یا رونالدو حدود صد میلیون یورو قیمت دارند، کرایوف میلیاردها یورو می‌ارزد.
کرایوف: تو هم اگر الان بودی، رئال مادرید توان خریدت را نداشت.
بیلد: نظرتان در مورد اسپری که اخیرا داوران استفاده می‌کنند چیست؟
کرایوف: کاملا با آن موافقم
بکن‌بائر: موقعی که بحث شروع استفاده از این اسپری بود، من در کمیسیون فیفا نشسته بودم. وقتی که کارایی اسپری را به ما نشان دادند، همه خندیدند. اما خیلی زود معلوم شد که چقدر استفاده از آن بجا و خوب است. قبلا که این اسپری نبود بازیکنان موقع زدن ضربه‌های آزاد خیلی تقلب می‌کردند.
بیلد: کدام یک از شما بهتر تقلب می‌کرد؟
کرایوف: مطمئنا من! من همیشه یکی از قدکوتاه‌ترین بازیکنان زمین بودم. همیشه تقلب می‌کردم.
بکن‌بائر: درست است. مخصوصا برای داورها خیلی جر می‌زدی.
کرایوف: تو هم همیشه فحش می‌خوردی!
بکن‌بائر: (می‌خندد) بعد از فینال 1974 اوضاع جور دیگری شد.

دیدگاه‌ها