کد خبر : 1194733 | 12 دی 1393 ساعت 15:45 | 168.5K بازدید | 0 دیدگاه

بی نظم ترین لژیونرهای تاریخ ایران

11ستاره تاریخ عراق در لیگ فوتبال ایران

ضرغام اسماعیل 20 ساله احتمالا آخرین خرید عراقی فوتبال ایران خواهد بود.

11ستاره تاریخ عراق در لیگ فوتبال ایران
 به گزارش "ورزش سه"، این مدافع 20 ساله ملی‌پوش که مدنظر پرسپولیس قرار دارد، یکی از ده ها بازیکن عراقی است که در سال های اخیر وارد فوتبال ایران شده اند. بازیکنانی با قراردادهای سنگین و گاها درخشان ... و البته خیلی وقت ها دور از انتظار و بی نظم. البته نکته مهم درباره عراقی ها این است که آنها غالبا با کارنامه ای خوب و با سابقه ملی به ایران آمدند. اگرچه بهترین های تیم‌ملی عراق هرگز به ایران نمی‌ آیند و جذب لیگ های متمول تر حاشیه خلیج فارس می‌ شوند که از این بین می‌ شود به نشاط اکرم و یونس محمود اشاره کرد.

به بهانه حضور احتمالی ضرغام اسماعیل 11 بازیکن برتر عراقی حاضر در فوتبال ایران در این سال ها را انتخاب کرده ایم.

دروازه‌بان
نور صبری؛ در لیگ سال 85 در تیم مس کرمان بازی کرده است. نور صبری در حال حاضر 34 سال دارد، او که 94 بازی ملی انجام داده در حال حاضر بازیکن تیم فوتبال نیروی هوایی عراق است.

مدافعان
باسم عباس؛ در سال 1386 برای استقلال اهواز به میدان رفت. او که در حال حاضر 32 ساله است، در تیم البغداد عراق بازی می‌ کند، باسم عباس که سابقه بازی در لیگ ترکیه را دارد. 31 بازی ملی انجام داده است.

خلدون ابراهیم؛ 2 مقطع به لیگ ایران آمده و پیراهن مس را در سال 86 و نفت را در سال 89 برتن کرد. در حال حاضر بازیکن تیم الطلبه است، 27 سال دارد و 41 بازی ملی در کارنامه خود ثبت کرده است.

احمد کاظم عصاد؛ سال 83 به تیم پاس آمد، 4 سال در این تیم بودو سپس به استقلال اهواز رفت. احمد کاظم که در حال حاضر 38 سال دارد و 2سال است فوتبال را کنار گذاشته 90 بازی ملی انجام داده است.

خط میانی

هیثم کاظم؛ سابقه حضور در 2 تیم استقلال اهواز و سپاهان را از لیگ ایران دارد، او 38 بازی ملی انجام داده و در حال حاضر 31 ساله است و در نیروی هوایی عراق توپ می‌ زند.

عبدالوهاب ابوالهیل؛ از استقلال اهواز به سپاهان آمد و 7 سال از روزگار اوج فوتبالش را در تیم های ایرانی نیمه دهه 80 سپری کرد، در حال حاضر 38 ساله و سرمربی تیم الطلبه عراق است. او 66 بازی برای تیم‌ملی عراق انجام داد.

حوارملامحمد؛ سه فصل در لیگ ایران، پول بسیاری از پرسپولیس، استقلال و ذوب‌آهن گرفت و تنها 32 بازی برای 3 تیم انجام داد و 7 گل زد! امروز 34 ساله و بازیکن تیم «اربیل» است ... ملامحمد با انجام 111 بازی ملی بین عراقی های لیگ ایران رکورددار است.

جاسم کرار؛ بازیکن حال حاضر استقلال، در 6 سال گذشته برای تراکتورسازی، شاهین بوشهر و همین استقلال بازی کرده است. 27 سال دارد و 59 بازی ملی انجام داده است.

مهاجمان
عماد رضا؛ 100 بازی ملی دارد و 26 گل زده است، در حال حاضر برای الزوراء بازی می‌ کند، برای تیم های فولاد، سپاهان و شاهین بوشهر بازی کرده و بهترین گلزن خارجی تمام ادوار لیگ ایران است. در سال 88 با سپاهان قهرمان لیگ ایران شده و در حال حاضر 34 ساله است.

علاء عبدالزهرا؛ در حال حاضر 27 ساله است، برای مس کرمان بازی کرده و با تراکتورسازی هم قرارداد بسته است، در 61 بازی ملی 13 گل به ثمر رسانده است.

مهند المهدی؛ او هیچ بازی ملی در کارنامه خود ثبت نکرده است. 40 ساله است و سال 78، با 15 گل که برای صنعت نفت زد، آقای گل مسابقات لیگ نهم آزادگان شد.

***
افرادی دیگر با ملیت عراقی، در لیگ ایران بازی کرده اند که از جمله این نفرات که برخی از آنها ملی‌پوش هم بوده اند به لویی صلاح حسن و سامان سعید، می‌ توان اشاره داشت.

دیدگاه‌ها