کد خبر : 1269730 | 02 مهر 1394 ساعت 11:21 | 6.6K بازدید | 0 دیدگاه

ترین‌های هفته هفتم دسته اول لیگ آزادگان

هفته هفتم با ثبت 24گل و با پیروزی تیم های نیمه جنوبی کشورمان به پایان رسید.

ترین‌های هفته هفتم دسته اول لیگ آزادگان
به گزارش "ورزش سه" هفته هفتم با ثبت 24گل و با پیروزی تیم های نیمه جنوبی کشورمان به پایان رسید. نفت آبادان پس از 5 مساوی متوالی دومین بردش را تجربه کرد. نفت مسجد سلیمان در اردبیل شهرداری را شکست داد. مس کرمان نساجی را با شکست بدرقه کرد و فجرسپاسی برابر گتیتی پسند به پیروزی دست یافت. یکی از اتفاقات مهم هفته هفتم شکسته شدن رکورد پیکان بود. این تیم که تا پایان هفته ششم دروازه اش را بسته نگه داشته بود در دیدار با ماشین سازان 2 گل دریافت کرد تا به جمع 19 تیم دیگر لیگ بپیوندد.

مربی و تیم هفته : فرزاد حافظی و نفت مسجد سلیمان

نفت مسجد سلیمان با شکست دادن شهرداری اردبیل دومین بردش را ثبت کرد. نفت در دیدار با شهرداری خوش شانس هم بود چون شهرداری چی ها در حالیکه 0-1 از حریف عقب بودند در دقیقه 78 صاحب ضربه پنالتی شدند ولی شهبازی با بی دقتی ضربه پنالتی را خراب کرد تا نفتی ها که زیر فشار حملات شهرداری بودند با روحیه تر بازی را ادامه داده و به رغم بازشدن دروازه شان در ثانیه پایانی صاحب دومین برد خود شوند. فرزاد حافظی برای اتخاذ تاکتیک مناسب و برنامه ریزی برای پیروزی مسجد سلیمانی ها در خانه شهرداری و تیم نفت به دلیل اجرای برنامه های حافظی و تلاش برای کسب پیروزی لقب بهترین های هفته را به خود اختصاص می دهند.

بازیکن و گلزن هفته : عماد میرجوان (آلومینیوم اراک)

عماد میرجوان ؛ بازیکن پرتلاش و با انگیزه اراکی ها یکی از بهترین روزهای فوتبالی خود را در دیدار با آلومینیوم هرمزگان پشت سر گذاشت. این بازیکن در حالیکه آلومینوم اراک از همنام بندرعباسی اش 0-2 عقب بود با یک ضربه سر فاصله را به یک گل تقلیل داد و در ابتدای نیمه دوم بازه گلزنی کرد تا بازی 2-3 شود و همین بهانه ایی شد تا اراکی ها با انگیزه تر بازی را ادامه دهند و در نهایت گل تساوی را هم به ثمر برسانند. عماد میرجوان به واسطه تلاش مضاعف ، نقش تاثیر گذار و زدن دو گل به هرمزگانی ها صاحب عنوان بهتریم گلزن و بازیکن هفته هفتم شد.

چهره هفته : حسین نائیجی (دروازه بان خونه به خونه)

حسین نائیجی دروازه بان تیم خونه به خونه بابل در دیدار با مس رفسنجان دقایق زیادی از بازی را تقریباً بیکار بود ولی این بازیکن دو بار به داد تیمش رسید. یکبار در دقیقه 80 مسابقه که شوت سرکش میلاد روزبهانی را از کنج دروازه به کرنر فرستاد و بار دیگر در 30 ثانیه پایانی مسابقه که با هوشیاری و چالاکی ضربه پنالتی حمید نعمتی را دفع کرد تا به در کسب پیروزی تیمش بیشترین نقش را داشته باشد.

بازی هفته : پیکان – ماشین سازی

همانطور که پیش بینی می شد دیدار تیم های پیکان و ماشین سازی حساس ترین و پرهیجان ترین دیدار هفته هفتم بود. مسابقه ایی بین دو مدعی اصلی صعود به لیگ برتر که با 4 گل به پایان رسید. ماشین سازی با آنکه در خانه حریف بازی می کرد ولی با اینحال در طول 90 دقیقه تهاجمی و رو به جلو بازی کرد و اولین گل بازی را به نام خود نوشت. گلی که پس 585 دقیقه توسط امین قاسمی نژاد درون دروازه پیکانی ها جای گرفت. در نیمه دوم میزبان برای فرار از باخت فشار حملاتش را افزایش داد و توانست با یک ضربه پنالتی گل تساوی را به ثمر برساند. دو تیم که به دنبال برد بودند به این دو گل بسنده نکردند و هرکدام یک گل دیگر به ثمر رساندند تا زیبایی های بازی دو چندان شود.

سوژه هفته : بازگشت سه باره علیرضا فغانی به صحنه داوری

علیرضا فغانی ؛ داور جوان و آینده دار کشورمان که پس از اتفاقات تبریز و دیدار تیم های پرسپولیس و ذوب آهن چند هفته ایی محروم بود در بازگشت به مسطیل سبز قضاوت دیدار دو تیم مدعی لیگ دسته اول یعنی پیکان و ماشین سازی را بر عهده داشت. فغانی که یکی – دو روز قبل از بازگشت رسمی به مسطیل سبز برای بچه های محروم داوری کرده بود ، در جریان مسابقه دو ضربه پنالتی برای دو تیم گرفت تا حضورش را پر سر و صدا باشد.
بهترین مهاجم هفته : عماد میرجوان (آلومینیوم اراک)، اکبر صغیری (آلومینیوم هرمزگان) ، محمد مهدی نظری (پیکان) و امین قاسمی نژاد (ماشین سازی) هر کدام با 2 گل زده.

بهترین خط حمله : ماشین سازی تبریز با 13 گل زده.

بهترین خط دفاع : پیکان با 2 گل خورده.

بیشترین برد : پیکان با 5 برد.

بیشترین امتیاز : پیکان با 17 امتیاز

کمترین امتیاز : پارسه و پاس با 4 امتیاز.

کمترین باخت : پیکان ، فجر سپاسی ، نفت آبادان ، ماشین سازی بدون باخت.

بیشترین تساوی : مس رفسنجان ، آلومینیوم اراک ، ماشین سازی و نفت آبادان با 5 تساوی

کم ترین تساوی : مس کرمان بدون تساوی

بیشترین باخت : داماش با 4 باخت.

کمترین برد : مس رفسنجان ، پاس و پارسه بدون برد.

ضعیف ترین خط حمله : نفت مسجد سلیمان و گل گهر سیرجان با 3 گل زده.

ضعیف ترین خط دفاع : پارسه تهران با 12 گل خورده.

رکورد شکن هفته : ماشین سازی که پس از 585 دقیقه قفل دروازه پیکان را باز کرد.

دیدگاه‌ها