کد خبر : 1317364 | 26 فروردين 1395 ساعت 12:29 | 32.5K بازدید | 0 دیدگاه

امیدواریم روابط سیاسی تهران و ریاض بهبود یابد

فدراسیون عراق: انتخاب ما ایران است

فدراسیون فوتبال عراق با وجود بهانه‌جویی‌های سعودی‌ها برای نیامدن به ایران اظهار داشت: بنا بر شرایط موجود ایران انتخاب ما است و امیدواریم بزودی روابط تهران و ریاض برگردد.

فدراسیون عراق: انتخاب ما ایران است

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، عبدالخالق مسعود رئیس فدراسیون فوتبال عراق پیش از اعلام کرده بود ایران را برای میزبانی بازی‌های مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه انتخاب کرده است.

این تصمیم فدراسیون عراق بهانه‌جویی سعودی‌ها را به همراه داشت و فدراسیون عربستان اظهار داشت که هرگز به ایران نمی‌آیند و حاضرند در عراق بازی کنند ولی چون فیفا آنجا را تحریم کرده است نمی‌توانند آنجا بازی کنند.

عبدالخالق مسعود در جدیدترین مصاحبه خود با سایت العربیه اظهار داشت: با توجه به شرایط موجود اولویت میزبانی ما  ایران است زیرا به فدراسیون لبنان پیشنهاد میزبانی دادیم ولی آنها قبول نکردند. اردن نیز به خاطر میزبانی جام جهانی نوجوانان پیشنهاد ما را رد کرد. ما قطر را نیز برای میزبانی انتخاب نمی‌کنیم زیرا عربستانی‌ها می‌توانند بدون ویزا به قطر بروند ولی عراقی‌ها نمی‌توانند و هواداران عربستان آنجا بیشتر است.

وی افزود: انتخاب ما ایران است. امیدوارم روابط دیپلماتیک تهران و ریاض در چند ماه آینده به روال عادی خود برگردد و ما بازیهایمان را در تهران برگزار کنیم.

در پاپان رئیس فدراسیون عراق سخنان روز گذشته‌اش را تکرار کرد و گفت: اگر عربستان به هیچ وجهی ایران را به عنوان میزبان ما قبول نکند تنها یک شرط دارد آن هم این است که بازی خانگی عربستان نیز در کشوری دیگر برگزار شود یعنی هر دو کشور بازی‌هایشان را در کشور ثالث برگزار کنند.

دیدگاه‌ها