کد خبر : 1337369 | 09 تیر 1395 ساعت 16:20 | 14.4K بازدید | 0 دیدگاه

نوستالژی طولانی ابراهیم زاده و کرمانی ها

منصور ابراهیم زاده روز شنبه به کرمان می‌اید تا در فصل جدید فوتبال کشور کلی خاطره خوش برای کرمانی‌ها و با مس بسازد...

نوستالژی طولانی ابراهیم زاده و کرمانی ها

به گزارش "ورزش سه" ، خاطرات خوشی که همه به رقم خوردن آن‌ها با حضور منصورخان در کرمان امیدوارند و اینکه ابراهیم‌زاده فصلی نو برای تیم فوتبال مس در لیگ یک کشور بسازد.

 

البته کرمانی‌ها اصلا کم خاطره با ابراهیم‌زاده نیستند و هر زمان سبیل‌های پرپشت منصور خان را بر قاب تصویر چشمان خود می‌بینند، کلی خاطرات نوستالوژیک را می‌توانند با او مرور کنند. خاطرات تلخ و شیرینی که از تقابل‌های مس و ذوب‌آهن در لیگ برتر و حتی لیگ قهرمانان آسیا در ذهن آن‌ها نقش بسته است.

 

ابراهیم‌زاده که نزدیک به دو سال در کلاس‌های روز مربیگری دنیا به دانش‌افزایی می‌پرداخت، در بدو بازگشتش به فوتبال ایران، برای انتخاب تیمش وسواس زیادی داشت ولی او با وجود حضور مس در لیگ یک،برای انتخاب این تیم تردید زیادی نداشت چراکه او نیز همانند کرمانی‌ها از سابقه‌ی ذهنی بسیار خوبی نسبت به یکدیگر برخوردار بودند و همین همکاری طرفین را راحت‌تر می‌کرد.

 

شاید اولین خاطره‌ی مشترک مسی‌ها و ابراهیم‌زاده به تقابل تیم پر از ستاره‌ی پرویز مظلومی برابر ذوب‌آهن در اصفهان برمی‌گردد که در تابستان سال 87 انجام گرفت و مس پرستاره در اولین گام لیگ آن فصل برابر تیم ذوب‌آهن ابراهیم‌زاده همه را ناامید کرد و با شکست یک بر صفر موجب شد که البته ابراهیم‌زاده نیز برروی نیمکت ذوب‌اهن اعتماد به نفسی دو چندان پیدا کند. البته فراموش نکنیم که ابراهیم‌زاده در همان زمان پس از چند بازی جلوس برروی نیمکت تیم ملی به عنوان سرمربی، هدایت ذوب‌اهن اصفهان را برعهده گرفته بود.

 

البته سال بعد مظلومی با تیم کمتر ستاره‌دار خود انتقام سفت و سختی از منصورخان در کرمان گرفت. در یکی از شب‌های شهریور ماه سال 88 در کرمان، یکی از جذاب‌ترین بازی‌های تاریخ تیم فوتبال مس در لیگ برتر و برابر ذوب‌آهن تحت هدایت ابراهیم‌زاده برگزار شد جایی که مس کرمان در یک بازی تاریخی با نتیجه‌ی 5 بر 2 ذوب‌اهن را شکست داد و با هتریک ادینهو در آن شب، یک خاطره‌ی فوق‌العاده برای هواداران مس رقم ساخت.

 

در همان سال یکی از جذاب‌ترین خاطرات دیگر کرمانی‌ها نیز برابر ذوب‌اهن منصور ابراهیم‌زاده رقم خورد اما این بار نه در لیگ برتر ایران که در لیگ قهرمانان آسیا این اتفاق افتاد. برای اولین بار دو تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا به مصاف یکدیگر می‌رفتند و ذوب‌اهن در اصفهان با هدایت ابراهیم‌زاده میزبان مس کرمانی بود که لوکا بوناچیچ را روی نیمکت می‌دید. دو تیم در مرحله‌ی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان بازی کردند و ذوب‌اهن یک بر صفر در یک بازی خاطره‌انگیز حتی برای کرمانی‌ها برنده شد تا لوکا بعد از بازی سیگار برگ معروف خود را به ابراهیم‌زاده بدهد. لوکا اعتقاد داشت این سیگار برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان برای او در سپاهان شانس داشته است و اتفاقا بعد از این بازی نیز دقیقا همین اتفاق برای ابراهیم‌زاده رخ داد و او با همین سیگار تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رفت تا از همان زمان سوغاتی داده شده از کرمان برای او حسابی آمد داشته باشد.

 

یکی دیگر از خاطرات نوستالوژیک بزرگ کرمانی‌ها از ابراهیم‌زاده به بازی جنجالی مس و ذو‌ب‌آهن در سال 89 برمی‌گردد... بازی که در فولاد شهر اصفهان بود و تبدیل به یکی از عجیب و غریب‌ترین بازی‌های تاریخ لیگ برتر ایران شد و بعد از اینکه در آن مسابقه داور بازی یک اشتباه بسیار بزرگ و خلاف قانون مرتکب شد که منجر به شکست یک بر صفر مس در آن بازی گردید، فدراسیون فوتبال حکم به تکرار بازی داد. در آن بازی جنجالی ابراهیم‌زاده روی نیمکت ذوب نشسته بود و این مربی موفق شد در بازی تکراری، این بار دو بر صفر مس را شکست دهد تا دیگر حرف و حدیثی در آن باقی نماند.

 

حالا ابراهیم‌زاده در کرمان است تا فصل جدیدی از خاطرات شیرین و تلخ را در یک فصل پرچالش لیگ یک به صورت مشترک با مسی‌ها رقم بزند. خاطراتی که همه امیدوارند پایانی آنقدر خوش داشته باشد تا همچنان سبیل‌های منصورخان و لبخند پشت آن، تصویر اول نیمکت مس برای سال بعد هم باشد.

 

دیدگاه‌ها