کد خبر : 1342624 | 31 تیر 1395 ساعت 11:08 | 18.3K بازدید | 0 دیدگاه

بپا نیفتی ...

آشنایی با تیم‌های لیگ شانزدهم (قسمت چهارم)

*در فاصله چند روز تا آغاز شانزدهمین دوره رقابت های لیگ حرفه ای ایران بد ندیدیم نگاهی گذرا به وضعیت تیم های حاضر در این فصل از رقابت ها داشته باشیم.

آشنایی با تیم‌های لیگ شانزدهم (قسمت چهارم)

به گزارش "ورزش سه" به نقل از روزنامه خبرورزشی ، شانزده تیم حاضر براساس پتانسیل و عملکردی که در نقل و انتقالات داشتند به چهار دسته تقسیم شدند که در گروه چهارم تیم هایی قرار گرفتند که پیش بینی می شود در انتهای جدول برای سقوط نکردن دست و پا بزنند. در سالی که رقابت های مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه بار دیگر برنامه های لیگ برتر را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد باشگاه های لیگ برتری از حالا خود را آماده یکی از مهیج ترین چالش های فوتبال ایران کردند چهار تیم صبای قم، پدیده مشهد، صنعت نفت آبادان و سیاه جامگان تلاش می کنند تا همچنان سهمیه خود در لیگ برتر را حفظ کرده و در جمع تیم های سقوط کننده قرار نگیرند.

=========================================================


صبای قم؛ آقا صمد وارد می شود
از جمله تیم هایی که در آخرین مهلت باقیمانده تکلیفش برای تیمداری روشن شد تا همچون سال گذشته با کمترین زمان خودش را برای یک فصل سخت و دشوار آماده کند. زوج صمد مرفاوی و ساکت الهامی در بازگشت دوباره به نیمکت صبا مسلما دشواری های زیادی پیش رو خواهند داشت چون بیشتر بازیکنان این تیم را ترک کردند و باشگاه برای پر کردن جای خالی آنها با محدودیت های زیادی دست به گریبان بود. با وضعیتی که صبا دارد حفظ این تیم در لیگ کمتر از قهرمانی نیست.


نیمکت؛ صمد مرفاوی
ریسک بسیار بالایی را به جان خرید که دوباره هدایت صبا را در دست گرفت اما با این حال این مربی جوان و خونگرم خوزستانی با دل بستن به تیمی که بسته می خواهد شگفتی های زیادی خلق کند.


قفس توری؛ حامد لک
اعتماد دوباره به این دروازه بان کار هر مربی نبود اما صمد مرفاوی و ساکت الهامی وقتی دیدند فرصت زیادی برای انتخاب گلر ندارند ترجیح دادند تا باز هم به او اعتماد کنند به این امید که دوباره خودی نشان بدهد.


ستون دفاعی؛ هاشم بیک زاده
این درست که پست تخصصی این مدافع ملی پوش دفاع چپ و راست است اما این گونه به نظر می رسد که صمد و ساکت قصد دارند از خرید پرسرو صدای خود در قلب خط دفاع به عنوان ستون دفاعی سود ببرند.


میداندار؛ قاسم دهنوی
در بازگشت دوباره به صبا می تواند میداندار اصلی تیمش لقب بگیرد. هافبک مشهدی که در این چند سال مارکوپلوی فوتبال ایران بوده حالا در آخرین سال های دوران حرفه ای خود دوباره پیراهن صبا را برتن کرد آن هم با انگیزه های فراوان.


سورپرایز؛ کیوان امرایی
پیدا کردن بازیکنی که بتواند طرفداران صبا و قمی ها را سورپرایز کند خیلی سخت بود اما با همین شرایط می توان از کیوان امرایی به عنوان یکی از جدی ترین گزینه ها برای این لقب نام برد.


موتور گلزنی؛ رضا عنایتی
بهترین گلزن ادوار لیگ برتر در بازگشت دوباره به اردو صبا حالا امید اول گلزنی تیمش قلمداد می شود. مهاجمی که رفته رفته به رکورد پیرترین بازیکن لیگ برتر هم می رسد با پیراهن صبا خداحافظی خواهد کرد.


=========================================================


پدیده مشهد؛ اتفاقی در راه است!
تیم مشهدی باز هم جزو آن دسته از تیم های حاضر در لیگ برتر است که تنها هدفش ماندن در سطح اول باشگاهی قلمداد می شود. پدیده که هنوز نتوانسته از زیر سایه بحران های مالی خارج شود در نقل و انتقالات تابستانی خرید چشمگیری نداشت تا با اتکا به همان اسکلت فصل قبل خود در پی رسیدن به اهدافش باشد. البته شرایط پدیده به نحوی است که می تواند حاوی اتفاقات زیادی چه خوب چه بد باشد به همین خاطر باید منتظر گذشت زمان بود و دید.


نیمکت؛ رضا مهاجری
در این سال ها توانسته جایگاه خوبی در میان فوتبالدوستان مشهدی برای خود به ارمغان بیاورد اما امسال کار او دشوارتر از هر زمان دیگری است چون هم باید انتظارات را برآورده کند هم مانع سقوط تیم شود.


قفس توری؛ شهاب گردان
سرشناس ترین خرید تابستانی پدیده شهاب گردان است، گلری که سال های پر فراز و نشیبی را در نصف جهان با پیراهن ذوب آهن و سپاهان پشت سر گذاشت و در بازگشت به مشهد امیدوار است سال خوبی را با پدیده بگذراند.


ستون دفاعی؛ آرزداد هارویان
مدافع ملی پوش ارمنستانی در ابتدا قرار بود برای تراکتوری ها بازی کند اما بعد از مشکلات عجیب و غریب سر از پدیده در مشهد در آورد تا ستون دفاعی این تیم در لیگ شانزدهم قلمداد شود.


میداندار؛ محسن یوسفی
با عملکردی که در فصل گذشته از این بازیکن در میانه میدان دیده شد بسیاری اعتقاد دارند در فصل جاری هم یوسفی میداندار اصلی پدیده خواهد بود چون هم از شم بازیسازی بهره می برد هم از شم گلزنی بالا.


سورپرایز؛ میلاد کمندانی
هافبک جوانی که پیش بینی می شد در پرسپولیس به جایگاه خوبی دست یابد وقتی دید شانسی برای بازی در این تیم ندارد راهی پدیده شد تا سورپرایز این فصل مشهدی ها برای طرفداران لقب بگیرد.

 

موتور گلزنی؛ یونس شاکری
مهاجم بلندقامت مشهدی ها همچنان امید اول خط حمله تیمش خواهد بود تا از او به عنوان موتور گلزنی پدیده نام برده شود. مسلما اگر شاکری روی فرم باشد این تیم می تواند با خیالی آسوده به مصاف رقیبانش برود.


=========================================================


صنعت نفت آبادان؛ برزیلته
بعد از چند فصل غیبت در لیگ برتر آبادانی ها دوباره به سطح اول فوتبال باشگاهی ایران بازگشتند تا با حضور برزیلی ها هیجان بیشتری به این رقابت ها تزریق شود. نفتی ها که هواداران خونگرم زیادی در جنوب دارند به عنوان سومین نماینده خوزستان انگیزه های زیادی برای فصل پیش رو دارند گرچه با نگاهی به نقل و انتقالات این تیم نمی توان زیاد خوش بین بود که آنها تاب رقابت با تیم های دیگر را داشته باشند.


نیمکت؛ نادر دست نشان
از شمال تا جنوب را پیمود تا دوباره یک تیم را به لیگ برتر برساند. دست نشان که با سختی آبادانی ها را به لیگ برتر بازگرداند برای ماندن در این تیم دردسرهای زیادی کشید و حالا باید ثابت کند که انتخاب خوبی بوده است.


قفس توری؛ حسن هوری
کاپیتان کهنه کار آبادانی ها در این فصل هم شماره یک نفت خواهد بود. او که سابقه بسیار زیادی در فوتبال خوزستان دارد به عنوان یکی از مسن ترین بازیکنان تیمش درون دروازه خواهد ایستاد.


ستون دفاعی؛ فرشاد فرجی
فصل قبل در راه آهن به عنوان یکی از آینده دارترین مدافعان ایران نامش را بر سر زبان ها انداخت تا در فصل پیش رو با پوشیدن پیراهن صنعت نفت به عنوان ستون دفاعی این تیم قلمداد شود.


میداندار؛ حکیم نصاری
یکی از خریدهای جدید این فصل آبادانی ها که فصل قبل با استقلال خوزستان به عنوان قهرمانی رسید حالا می تواند به عنوان میداندار برزیلی های لیگ وارد زمین شده و تیمش را رهبری کند.


سورپرایز؛ کیم گوی هیون
اولین کره ای تاریخ لیگ برتر را آبادانی ها به خدمت گرفتند تا سورپرایز جالب توجهی برای طرفداران پرشمار خود رقم بزنند. کیم گوی هیون امید اصلی دست نشان در میانه میدان خواهد بود.


موتور گلزنی؛ رضا نوروزی
در بین تمام خریدهای صنعت نفت در تابستان رضا نوروزی را می توان موتور گلزنی این فصل آبادانی ها قلمداد کرد. مهاجمی که اگر روی فرم باشد می تواند فصل خوبی را برای برزیلی ها رقم بزند.


=========================================================


سیاه جامگان مشهد؛ فرار از کابوس سقوط
نماینده دوم مشهدی ها فصل قبل در آخرین دقایق توانست بقای خود در لیگ برتر را قطعی کند و باعث و بانی سقوط ملوانان به دسته اول شود. بعد از این اتفاق سیاه جامگان با تفکرات مربی اش وارد نقل و انتقالات شد و خریدهایی انجام داد به این امید که بتواند در فصل پیش رو کابوس سقوط را از روی سر خود دور کند. با توجه به این که بحران های مالی اطراف باشگاه بسیار زیاد است بسیاری اعتقاد دارند سیاه جامگان نمی تواند دوام چندانی بیاورد.


نیمکت؛ فرهاد کاظمی
بدون شک حضور این مربی بود که باعث شد سیاه جامگان در لیگ برتر ماندنی شود. مردی که توانایی خاصی در تحریک بازیکنانش از نظر روحی روانی دارد و با اتکا به همین توانایی توانسته رکوردهای خوبی از خود برجای بگذارد.


قفس توری؛ محمد ناصری
گلر جوانی که با اعتماد کادر فنی توانست درون دروازه قرار بگیرد با عملکردی که از خود نشان داد همچنان پیراهن شماره یک سیاه جامگان را برای خود رزرو کرد .


ستون دفاعی: علیرضا نورمحمدی
کاپیتان فصل گذشته پرسپولیس بعد از این که در لیست نفرات مازاد برانکو قرار گرفت سر از سیاه جامگان در آورد تا به عنوان ستون دفاعی مشهدی ها در لیگ شانزدهم به میدان برود.


میداندار؛ ایوب کلانتری
یکی از خریدهای جدید سیاه جامگان که جزو بازیکنان محبوب فرهاد کاظمی هم قلمداد می شود قطعا نقش کلیدی در میانه میدان مشهدی ها ایفا خواهد کرد، بازیکنی که با میدانداری اش می تواند در سرنوشت این تیم تاثیرگذار باشد.


سورپرایز؛ حسین بادامکی
جذب این بازیکن پا به سن گذاشته آن هم از رقیب همشهری می تواند سورپرایز این فصل برای طرفداران سیاه جامگان باشد. کاپیتان فصل گذشته پدیده حالا باید برای دیگر تیم مشهدی به میدان برود.


موتور گلزنی؛ رضا درویشی
سرشناس ترین مهاجمی که به جمع بازیکنان سیاه جامگان پیوست تا جای خالی بازیکنی مثل عنایتی را پر کند رضا درویشی از ملوان است که بسیاری انتظار دارند او بتواند به موتور گلزنی تیمش تبدیل شود.

دیدگاه‌ها