کد خبر : 1420470 | 17 خرداد 1396 ساعت 12:30 | 38.5K بازدید | 2 دیدگاه

بازیکن ایرانی شاغل تاجیکستان پاسخ می دهد

آیا تاجیکستان توانایی میزبانی پرسپولیس را دارد؟

بازیکن ایرانی شاغل در تاجیکستان توضیحاتی را درباره امکانات فوتبالی و استقبال مردم این کشور از ایرانی ها ارائه کرد.

آیا تاجیکستان توانایی میزبانی پرسپولیس را دارد؟

به گزارش "ورزش‌سه"، اتفاقات پیش آمده میان ایران و عربستان و برگزاری مسابقات تیم های باشگاهی دو کشور در زمین ثالث همچنان ادامه دارد. بر این اساس پرسپولیس تنها نماینده فوتبال ایران در جمع 8 تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا در مرحله یک چهارم نهایی نیز باید با الاهلی عربستان در زمین بی طرف بازی کند. 


با وجود اینکه باشگاه های ایرانی در دور قبلی مسابقات عمان را به عنوان میزبان بازی های خود مقابل نمایندگان عربستان انتخاب کرده بودند اما برای مرحله پیش رو پس از هماهنگی فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس قرار شد یکی از کشورهای تاجیکستان و ترکمنستان احتمالا میزبان دیدار سرخپوشان با الاهلی عربستان باشند.


به این بهانه سراغ مهدی چاه جویی، بازیکن ایرانی شاغل در تیم استقلال تاجیکستان رفتیم تا درباره امکانات ورزشی این کشور کسب اطلاع کنیم. چاه جویی در گفت و گو با "ورزش سه" صحبت هایی را درباره وضعیت سخت افزاری کشور تاجیکستان انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

 


امکانات نه چندان مساعد، الگوبرداری از روسیه


تاجیکستان از لحاظ فوتبالی شرایط بدی ندارد؛ مسئولان این کشور تلاش زیادی می کنند تا از نظر سخت افزاری به سطح ایده آل برسند. امکانات این کشور اکنون نسبت به سایر کشورهای دیگر در آسیا چندان مناسب نیست اما تمرکز فدراسیون و مسئولان باشگاه ها این است که امکانات را افزایش دهند و تیم هایشان را به جمع برترین های آسیا برسانند. واقعیت این است که فوتبال تاجیکستان از سطح اول آسیا دور است اما با الگوبرداری از روسیه رویاهای خود را جست و جو می کنند.

 


مشکل اصلی تاجیکستان تیم های پایه است


فوتبال تاجیکستان در سال های گذشته به سراغ بازیکنان و مربیان اروپایی رفته تا سطح فوتبال تاجیکستان را افزایش دهند و نتایج خوبی کسب کنند. تمرکز اصلی فوتبال این کشور روی تیم استقلال تاجیکستان است و حتی اکثر نفرات تیم ملی را نیز استقلال تشکیل می دهد. مشکل اصلی که اینجا وجود دارد، ضعیف بودن در سطح پایه ها است. در تاجیکستان زیاد به تیم های پایه بها داده نشده و به همین خاطر نمی شود انتظار داشت در سطح بزرگسالان خیلی قدرتمند باشند.

 


فقط یک استادیوم خوب، با چمن مصنوعی!


در کشور تاجیکستان ورزشگاه های مدرن و شیکی وجود ندارد و حتی یک ورزشگاه با چمن طبیعی نیز یافت نمی شود. همه ورزشگاه ها چمن مصنوعی دارند و فقط یک ورزشگاه 20 هزار نفری است که چمن مصنوعی فوق العاده ای دارد و من در ایران هم نمونه اش را ندیدم. نام این استادیوم «فرونزه» است و در مرکز شهر دوشنبه قرار دارد. این استادیوم تقریبا چندمنظوره است و اکثر بازی های مهم در این ورزشگاه انجام می شود. البته استادیوم های دیگری نیز در حال ساخت است اما به خاطر شرایط آب و هوایی نمی شود چمن طبیعی کشت کرد.

 


مردم تاجیکستان علاقه زیادی به فوتبال ندارند


استقبال مردم از فوتبال در تاجیکستان خوب است اما آنها علاقه چندان زیادی ندارند. وقتی تیم هایشان نیاز به حمایت داشته باشند، به ورزشگاه می روند ولی علاقه شان به ورزش چندان زیاد نیست. به عبارت بهتر هرگز هواداران مثل ایران از تیم ها حمایت نمی کنند.

 


تاجیک ها، ایرانی ها را دوست دارند


مردم تاجیکستان ایرانی ها را بسیار دوست دارند و از نظر اجتماعی با مردم ایران خوب رابطه برقرار می کنند. آنها همزبان ایرانی ها هستند و واقعا خیلی دوست دارند کنار ایرانی ها باشند. با شخص من برخورد بسیار گرمی در این کشور انجام می شود و به طور کلی مردم تاجیکستان خیلی ایرانی ها را دوست دارند.

 


امکانات ترکمنستان از تاجیکستان بهتر است


من اطلاع زیادی از کشور ترکمنستان ندارم اما یک بازی در AFC کاپ در این کشور برگزار کردیم. آنجا هم یک استادیوم اصلی دارد که 50، 60 هزار هوادار در آن، جا می شود. آنجا شرایط بهتر از تاجیکستان است و از نظر رفاهی تیم ها بهتر می توانند به کارشان ادامه دهند. هواداران نیز بسیار مرتب و شیک به ورزشگاه آمدند و تشویق کردند. البته زمین ترکمنستان نیز چمن مصنوعی بود.

دیدگاه‌ها