کد خبر : 1482498 | 01 دی 1396 ساعت 15:29 | 23K بازدید | 0 دیدگاه

فرار شش امتیازی

سپیدرود 3 نفت تهران 1؛ بازگشت امید به رشت

تیم فوتبال سپیدرود موفق شد در دیداری پرگل و جذاب میهمان خود نفت تهران را با نتیجه سه بر یک از پیش رو بردارد.

سپیدرود 3 نفت تهران 1؛ بازگشت امید به رشت

به گزارش "ورزش سه"، سپیدرود توانست جدال مدعیان سقوط را به سود خود در رشت خاتمه دهد و اکنون از اطمینان خاطر بیشتری نسبت به نفت برای بقا در لیگ برتر برخوردار است. در شرایطی که هر دو تیم با شرایطی تقریبا مشابه از حیث مشکلات مالی، تغییرات مدیریتی و فنی این دیدار را آغاز کرده بودند، سپیدرود با تمرکز بیشتر و با حمایت هوادارانش این بازی را در نهایت به سود خود خاتمه داد و اکنون باید دید این موفقیت در دیدارهای آتی نیز همراه آنها خواهد بود یا خیر. سپیدرود با کسب این سه امتیاز مشکی‌پوشان، استقلال خوزستان و نفت تهران را در جمع سقوطی‌ها قرار داد و تیره روزی‌های نفت بعد از سومین تغییر روی نیمکت نیز همچنان ادامه دارد.


استادیوم : سردار جنگل            تماشاگر: حدود 5 هزار نفر
داور: وحید کاظمی                 کمک داور: حمیدرضا کنعانی و فرهاد مروجی

اخطار: حمید ملکی ( 20 و 71) و هادی موسوی (76)  از سپیدرود و سینا خادم پور (32) از نفت تهران

اخراج: حمید ملکی (71) از سپیدرود


سپیدرود:

سید محمد حسینى، سید هادى موسوى، میثم تهی‌دست، حسین کعبى، حمید ملکى، على عباسى (محمد لطفی 64)، میثم فردوسى(80 محمدرضا مهدوی)، توحید غلامى، میعاد یزدانى، حسین ابراهیمى و پویا نزهتى( 74 میلاد قربان زاده)
سرمربی: امید روانخواه


نفت تهران:

میلا فراهانی، محسن بنگر، محمد نصرتی، امیرحسین فشنگچی، عیسی آل کثیر، علی عزت کرامت، پوریا امینی، رضا حبیب زاده، سینا خادم پور (74 سامان آقازمانی)، میلاد سوری و نادر هوشیار
سرمربی: آتیلا حجازی

 

شرح گل‌ها:

 

سپیدرود رشت 1 نفت تهران 0: ( علی عباسی، دقیقه 2): سپیدرود در همان ثانیه‌های ابتدایی موفق شد روی حرکت محمد نزهتی که در ادامه با توپ ربایی عباسی همراه شد و ضربه این بازیکن از میان پای میلاد فراهانی گل اول سرخپوشان دست‌ یابد.

سپیدرود رشت 2 نفت تهران 0: ( دقیقه 56، پویا نزهتی): پاس در عمق فردوسی با فرار نزهتی در موقعیتی تک به تک فرصت گلزنی را برای این مهاجم فراهم کرد و او تیمش را به گل دوم رساند.

سپیدرود رشت 3 نفت تهران 0 ( دقیقه 64، میعاد یزدانی): مهاجم سابق استقلال که در نیم فصل اول فرصت خودنمایی چندانی نداشت با فرار از پشت مدافعان نفت صاحب موقعیتی تک به تک شد که موفق به گشودن دروازه آبی‌پوشان در این مصاف شد.

سپیدرود  3 نفت تهران 1: ( دقیقه 77، حبیب زاده): ضربه ایستگاهی عیسی آل کثیر با برخورد به تیرک دروازه نصیب رضا حبیب زاده شد که او دروازه خالی را با ضربه‌ی خود گشود.

 

شرح بازی:


سپیدرود که با تغییرات فنی خود به دنبال جدا شدن از قعر جدول بود، در اولین گام نفت نگون بخت را روبروی خود می‌دید که از شرایط نابسمان و عدم تمرکز این تیم در دقایق اولیه به بهترین شکل ممکن سود برد و توانست گل خود را ثبت کند. در ادامه نیز آنها با خط هجومی خود که از نزهتی و ابراهیمی تشکیل شده بود و با میعاد یزدانی و عباسی حمایت می‌شد فرصت‌های دیگری روی دروازه نفت شکل داد که در زدن ضربات آخر و رسیدن به گل دوم ناکام ماند. نفت که سرمربی خود را نیز روی نیمکت نمی‌دید در دقایق پایانی دو فرصت خوب توسط آل کثیر و فشنگچی به دست آورد که حسینی مانع از باز شدن دروازه این تیم شد.
سپیدرود در نهایت با همان گل دقیقه 2 توسط عباسی نیمه اول را خاتمه داد و اکنون امیدوار به حفظ نتیجه و کسب امتیاز در 45 دقیقه دوم خواهد بود.

نیمه دوم این دیدار با توجه به حساسیت امتیازی موجود با کنترل توپ توسط نفتی‌ها دنبال شد و آنها چند فرصت نصفه و نیمه نیز روی دروازه سپیدرود شکل دادند. با این حال سرخپوشان رشتی با حمایت هواداران و تدابیر فنی سرمربی جدید خود توانستند به گل دوم نیز دست یابند تا کار شاگردان آتیلا حجازی را خیلی زود تمام کنند. بازیکنان نفت که بعد از دریافت گل دوم کاملا بی انگیزه شده بودند این فرصت را برای گل سوم حریف نیز در اختیار حریفشان قرار دادند و در حالی که با گل بنگر امیدوار به کم شدن اختلاف بودند کمک داور آن را آفساید اعلام کرد. آل کثیر را می‌توان با انگیزه ترین بازیکن این دیدار در اردوی نفت عنوان کرد، بازیکنی که با توجه به تلاش برای گلزنی بارها ضربات خود را به سمت دروازه حسینی روانه کرد و یک بار نیز با ضربه ایستگاهی دیدنی خود که به تیرک دروازه حریف برخورد کرد زمینه گل نفت را فراهم کرد.
نفت با آتیلا حجازی نیز امیدوار کننده ظاهر نشد و از هم اکنون می‌توان آنها را مدعی اصلی سقوط به دسته پایین‌تر معرفی کرد. سپیدرود نیز با انگیزه و شوک ناشی از تغییرات فنی عملکرد بهتری از خود به جا گذاشت و باید در انتظار بازی بعدی این تیم و نمایش دوباره شاگردان روانخواه برای برآورده شدن انتظارات ماند.

 

بهترین بازیکن:


محمد نزهتی با یک گل و یک پاس گل نقش پررنگی در پیروزی تیمش داشت و بارها با تدارک برنامه‌ی هجومی تیمش نفت را به دردسر انداخت. او در این بازی بارها در پشت محوطه جریمه نفت خودش و هم‌تیمی‌هایش را صاحب فرصت کرد که حاصل آن یک گل و یک پاس گل بود تا سپیدرود در اولین گام برای شروع نیم فصل دوم امیدوار به کارش در ادامه مسیر ادامه دهد.
سیدمحمد حسینی نیز در چند صحنه توانست ناجی تیمش در این بازی شود و اختلاف گل شکل گرفته را می‌توان به عملکرد او درون دروازه این تیم و مقاومت برابر ضربات آل کثیر و فشنگچی دانست.

 

لحظات حساس:

 

دقیقه 3: سپیدرود در دومین موقعیت جدی خود با فرار میعاد یزدانی صاحب فرصت گلزنی شد که ضربه بغل پای این بازیکن با فاصله کم از کنار تیرک عمودی راهی اوت شد.

دقیقه 29: پاس عالی حسین ابراهیمی، میعاد یزدانی را در موقعیت عالی گلزنی قرار داد که ضربه این بازیکن با بی دقتی از کنار دروازه نفت تهران به بیرون رفت.

دقیقه 33: ارسال کرنر برای سپیدرود بعد از عبور از چند بازیکن به میلاد فردوسی رسید که ضربه سر این بازیکن به راحتی در اختیار فراهانی قرار گرفت.

دقیقه 35: میعاد یزدانی در برخورد با عزت کرامت در گوشه محوطه جریمه متوقف شد که داور اعتقادی به پنالتی نداشت و ضربه کنار دروازه بازی را بار دیگر به جریان انداخت.

دقیقه 42: آل کثیر به عنوان برترین گلزن نفت در فرصتی مناسب در ضدحمله صاحب فرصت گلزنی شد که ضربه اش را با شدت به سمت دروازه کوبید که حسینی آن را دفع کرد.

دقیقه 45: امیرحسین فشنگچی دیگر موقعیت تیمش در ثانیه‌های پایانی نیمه اول را شکل داد که با ضربه داخل هجده این بازیکن، حسینی به زیبایی آن را دفع کرد.

2+90: عیسی آل کثیر در موقعیتی تک به تک با سیدمحمد حسینی ضربه‌اش را نواخت که دروازه‌بان سپیدرود مانع از کم شدن اختلاف گل دو تیم شد و آن را راهی کرنر کرد.

 

اتفاق ویژه:


سپیدرود با تغییر مربی و مدیریت خود توانست اولین دیدار نیم فصل را با پیروزی مقتدرانه شروع کند و هواداران خود را امیدوار به ادامه فصل کند. آنها که در دور رفت مقابل نفت و تقریبا همین شرایط قرار گرفته بودند با اشتباهات فردی پیاپی نتیجه را واگذار کردند؛ اما اینبار به بهترین شکل از میزبانی خود سود برده و با سه امتیاز هواداران را راضی به خانه فرستادند.


نکات ویژه:


* دو تیم در نیم فصل اول با نتیجه دو بر یک به سود نفت تهران به کار خود خاتمه دادند.
* سرمربی سپیدرود در دیدار رفت علی نظرمحمدی بود و روی نیمکت نفت تهران نیز حمید درخشان حضور داشت. اکنون دو تیم با شرایط فنی متفاوت و سرمربیان جدید روبروی یکدیگر قرار گرفته‌اند.

دیدگاه‌ها