کد خبر : 1494512 | 10 دی 1396 ساعت 12:49 | 3.4K بازدید | 0 دیدگاه

دهخدایی: تشویق‌کردن بقیه به درد ما نمی‌خورد

درخواست کمک رییس جدید چوگان از نهادهای مختلف

رییس فدراسیون چوگان گفت: چوگان رشته ای است که نه تنها فقط فدراسیون نمی تواند برای آن کاری انجام دهد، بلکه وزارت ورزش هم به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد.

درخواست کمک رییس جدید چوگان از نهادهای مختلف

به گزارش "ورزش سه"، حجت الله دهخدایی بعد از انتخابش به عنوان رییس فدراسیون چوگان اظهار داشت: بنده 9 سال دبیر فدراسیون بودم. همانطور که در برنامه هایم گفتم کارهای زیادی شده تا چوگان به اینجا رسیده است. چوگان با توجه به شرایطی که دارد، با هیچ رشته دیگری قابل قیاس نیست. هر زمین چوگان 8 برابر زمین فوتبال است و وسایل خاص خودش را می طلبد. این حجم زمین برای برگزاری مسابقات چوگان باید از سوی دولت به فدراسیون واگذار شود تا انشاالله بتوانیم چوگان را در استان ها گسترش دهیم.


وی درباره اینکه فقط 6 هیات استانی در سراسر کشور فعال هستند، عنوان کرد: یکی از دلایلش این است که ما در سراسر استان ها زمین های زیادی برای برگزاری مسابقات چوگان نداریم. در ابتدا تلاش شده چوگان در استان های فعال باشد که سبقه تاریخی دارند. مثلا در اصفهان قدیمی ترین زمین چوگان جهان در میدان نقش جهان واقع شده است. در قزوین گزارش داریم که 400 سال قبل سفیر اسپانیا درباره چوگان بازی کردن پادشاه وقت ایران داده است. ما در استان آذربایجان غربی، اردبیل و چند استان دیگر هم فعالیت هایی بوده اما همانطور که گفتم مشکل اصلی ما کمبود زمین است.


رییس فدراسیون چوگان تصریح کرد: خیلی از استان ها پیگیر هستند که بیایند و هیات چوگان را راه اندازی کنند؛ اما صرفا داشتن یک اسم کافی نیست و باید هیات های استانی فعال باشند. تمام استان ها استقبال می کنند که هیات چوگان داشته باشند؛ اما با وجود زمین های خوب و مساعد باید از سوی نهادهای ذیربط کاربری چوگان داده شود. چوگان رشته ای است که نه تنها فقط فدراسیون نمی تواند برای آن کاری انجام دهد، بلکه وزارت ورزش هم به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد. به هر حال وزارت ورزش هم محدودیت های خاص خودش را دارد.


دهخدایی در ادامه بیان داشت: هدف ما این است که در چوگان از بخش خصوصی استفاده کنیم؛ اما متاسفانه چون این رشته شناخته شده نیست، نفراتی که حاضر هستند در ایران روی چوگان سرمایه گذاری کنند، شاید 3 نفر هم نباشند! برای جذب بخش خصوصی نیاز به تبلیغات بیشتر داریم و باید شرایطی فراهم شود تا برگشت سرمایه برای بخش خصوصی امکان پذیر باشد.


وی در پایان افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که از چوگان حمایت کردند و این رشته را جزو فرهنگ ما دانسته اند؛ امیدواریم نهادهای دیگر مثل نیروهای مسلح به ما کمک کنند. اینکه همه کنار بایستند و ما را تشویق کنند، کاری از پیش نمی بریم و به درد ما نمی خورد. ما هم وظیفه داریم که این کمک ها را هدایت کنیم تا به هدفمان برسیم.

دیدگاه‌ها