کد خبر : 1556504 | 03 مهر 1397 ساعت 17:01 | 27.5K بازدید | 0 دیدگاه

کرملاچعب: می‌خواهم در لیگ فنلاند پرواز را یاد بگیرم

در شرایطی که می‌شد آینده بهتری برای پدیده نفت مسجد سلیمان متصور شد او اکنون در لیگ دسته دوم فنلاند و تیم کوکولا مشغول به بازی است و البته از انگیزه‌های بزرگش حرف می‌زند.

به گزارش "ورزش سه"، وقتی به عنوان یک چهره گمنام دروازه پرسپولیس را در مسجد سلیمان باز کرد و بساط رقص محلی را به راه انداخت، همه از تولد یک پدیده جدید در فوتبال ایران صحبت می‌کردند. بازیکنی که شم گلزنی مناسبی دارد و با سود بردن از قدرت تکنیکی و سرعت قادر است به زودی خود را مطرح کند. او در ادامه پیراهن تیم پرسپولیس را هم برتن کرد اما نتوانست در جمع شاگردان برانکو ایوانکوویچ فرصت چندانی به دست بیاورد و بعد از چند انتخاب اشتباه اکنون راهی لیگ فنلاند شده است. رضا کرملاچعب، شماره 10 کنونی تیم دسته دومی کوکولای فنلاند در این گفتگو از روزگار عجیبش در این کشور می‌گوید.


مهاجم سابق پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چرا لیگ دسته دوم فنلاند را برای ادامه فوتبال انتخاب کرده اینطور توضیح می‌دهد: خودم خیلی موافق این انتخاب نبودم. ولی به هر حال بازیکن جوان باید به تیمی برود که بیشتر بازی کند و دیده شود و از آن تیم راحت تر ترانسفر شود. طبیعتا در تیمهای ضعیف تر می‌شود بیشتر بازی کرد و بیشتر به چشم آمد و همچنین می‌توان راحت تر جدا شد و ترانسفر شد. به همین خاطر بود که من تصمیم گرفتم امسال را در این تیم بگذرانم. برای بازیکنی با شرایط سنی من مهم این است که در محیطی که شرایط پیشرفت را دارد حضور داشته باشد و من باید بهترین سود را از این موقعیت ببرم و پرواز را یاد بگیرم تا بتوانم در ادامه مسیر توانایی حضور در تیم‌های مطرح‌تری را به دست بیاورم.

 

1339644


او در خصوص انتخاب فنلاند به عنوان مقصد فوتبالی جدیدش و ویژگی لیگ این کشور نسبت به تیم‌هایی که سوشا مکانی در نروژ و شهاب زاهدی در ایسلند برگزیده‌اند گفت: وضعیت فوتبال این سه کشور که اشاره کردید با ایران بسیار متفاوت است. در ایران یک شکل دیگری از فوتبال را به ما یاد می دهند و در فوتبال سبک خاص دیگری دنبال می شود. شهاب هم اتفاقا دوست خوب من است و خوب کار می‌کند. من فکر می کنم که شاید مردم ما چون از لیگ هایی به این شکل آشنایی ندارند، فکر می‌کنند که لیگ‌های آماتور یا سطح پایین هستند اما اصلا اینطور نیست.


کرملاچعب درباره شرایط تیم کوکولای و شانس حضور در لیگ دسته اول گفت: تیم در صدر جدول است. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا صعود کنیم. صعود به لیگ یک این کشور برای من هم بسیار مهم است. در آینده من هم بسیار مهم خواهد بود و باید ببینم وضعیتم چطور می‌شود. خدا را شکر در این چند ماه گل‌های مهم و سرنوشت‌سازی را هم به ثمر رساندم و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

 

1339645


کرملاچعب از برنامه‌ریزی‌اش برای پیشرفت و حضوری موفق در تیم ملی خبر می‌دهد و آن را به این شکل توضیح می‌دهد: راستش را بخواهید الان و در این برهه به این مساله فکر نکردم. منطقی هم نیست که آقای کی‌روش بخواهد من را در حال حاضر دعوت کند. ما کاوه رضایی را داریم که خیلی خوب کار می‌کند اما نهایتا خط می‌خورد و دعوت نمی‌شود. من عجله‌ای برای اثبات خودم ندارم چون می‌دانم که می‌توانم به آن چیزی که می‌خواهم برسم. مطمئنم کی‌روش بازی و وضعیت من را پیگیری می‌کند و زیر نظر خواهد داشت. سه سال پیش ایشان لطف کردند و پیغام فرستادند. در صفحه شخصی‌شان در فیس‌بوک از من یاد کردند و تعریف کردند. من باید به آنجایی برسم که بدانم می‌توانم به تیم ملی کشورم کمک کنم.


مهاجم تیم کوکولای فنلاند در ادامه توضیحاتش درباره لیگ این کشور گفت: همانطور که گفتید معروف ترین سامی هیپیا است. فنلاندی ها مردم سرد و خشکی هستند و اصلا مثل ما ایرانی‌ها گرم نیستند. هم سبک زندگی و هم سبک فوتبال‌شان متفاوت است. شرایط آب و هوایی هم اینجا به شدت متفاوت است و روی اخلاق مردم هم تاثیر گذاشته است. با این حال در مجموع انسان‌های محترم و خوبی هستند و با آنها مشکلی نداشته‌ام.

 

1339643


وی ادامه داد: جالب است بدانید اینجا ایرانی زیاد دارد و من با آنها در ارتباط هستم. فوتبال ایران را ولی زیاد نمی شناسند. کشور فوتبال پروری نیستند اما رابطه بدی هم با آن ندارند و دنبالش می‌کنند.


کرملاچعب درباره صعود نفت مسجد سلیمان به لیگ برتر و همچنین حضور پرسپولیس در جمع چهار تیم برتر آسیا گفت: مسجدسلیمان همیشه در قلب من بوده، هست و خواهد بود. اولین بازی من با لباس این تیم بوده است و نخستین گلم را در این تیم به ثمر رساندم که دست بر قضا به همین تیم پرسپولیس بود. این تیم و هوادارانش برای من خیلی دوست داشتنی هستند. پرسپولیس هم جای خودش را دارد. من دو سال در این تیم بودم و تجربیات خوبی را به دست آوردم.

 

کرملاچعب در پایان درباره پیش‌بینی‌اش از دربی پیش رو گفت: بازی های دربی همیشه سخت و متفاوت بوده است. پرسپولیس به خاطر محرومیت از نقل و انتقالات شرایط دشواری را پیش رو دارد اما روحیه بازیکنان بالاست ودر سوی مقابل استقلال به خاطر نتایج اخیر تحت فشار است. فکر می‌کنم و امیدوارم که در کنار یک بازی خوب پرسپولیس برنده این مسابقه باشد.

دیدگاه‌ها