کد خبر : 1565350 | 10 آبان 1397 ساعت 12:03 | 173.2K بازدید | 0 دیدگاه

برای فرار از خدمت سربازی اتفاق افتاد

محرومیت مادام العمر ملی پوش کره ای به خاطر دروغ!

یانگ هیون سو فوتبالیست کره‌ی جنوبی به دلیل دستکاری کردن مدارک خدمات اجتماعی خود به صورت مادام‌العمر از بازی در تیم ملی فوتبال این کشور محروم شد.

محرومیت مادام العمر ملی پوش کره ای به خاطر دروغ!

به گزارش "ورزش سه"، کمیته‌ی فیرپلی فدراسیون فوتبال کره‌ی جنوبی که پیش از آن کمیته‌ی انضباطی نام داشت و اخیراً نامش به کمیته‌ی فیرپلی تغییر کرده روز پنجشنبه حکم داد که یانگ به صورت مادام‌العمر از حضور در تیم ملی کره‌ی جنوبی محروم شده و علاوه بر این به دلیل رفتار نامناسبی که نشان داده باید جریمه‌ای 30 میلیون وونی معادل 26340 دلار آمریکا پرداخت کند. 

 

این تصمیم به صورت اتوماتیک به این معنی است که یانگ نمی‌تواند سال آینده در جام ملتهای آسیا شرکت کند. تورنمنتی که از پنجم ژانویه تا اول فوریه‌ی سال آینده در امارات متحده‌ی عربی برگزار خواهد شد. 

 

در حکم کمیته‌ی فیرپلی فدراسیون فوتبال کره‌ی جنوبی آمده که این فوتبالیست به دلیل رفتار نامناسب اجتماعی که عمداً و با قصد قبلی انجام داده شأن تیم ملی کشور را زیر سوال برده و هر بازیکن دیگری که دست به چنین اقداماتی بزند ممکن است با حکم‌هایی از هشدار و توبیخ گرفته تا  محرومیت مادام‌العمر مواجه شود. 

 

1350262

 

فدراسیون فوتبال کره پیش از این اعلام کرده بود که یانگ در بازی‌های دوستانه‌ی کره در ماه نوامبر حضور نخواهد داشت چرا که یانگ شخصاً از فدراسیون فوتبال کشورش خواسته بود به او مهلت بدهند تا بتواند دوره‌ی فعالیت داوطلبانه‌ی خدمات عمومی را به پایان برساند. این خدمات عمومی در کره‌ی جنوبی با ضوابطی می‌تواند به معافیت از سربازی منجر شود و به همین خاطر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. 


در کره‌ی جنوبی همه مردان بالای 18سال سالم باید دو سال خدمت سربازی اجباری را بگذرانند. ولی یانگ بعد از آنکه در سال 2014 مدال طلای بازی‌های آسیایی را بدست آورده بود از انجام دادن کامل خدمت سربازی معاف شده بود. طبق قانون کره کسانی که در المپیک یا بازی‌های آسیایی برای کشور افتخارآفرینی می‌کنند از خدمت سربازی معاف می‌شوند ولی آنها باید علاوه بر گذراندن 30 روز دوره‌ی آموزش نظامی در یک دوره‌ی 34ماهه به مدت 544 ساعت در خدمات اجتماعی مرتبط با ورزش فعالیت کنند تا از این معافیت برخوردار شوند. بر اساس حکم فدراسیون فوتبال کره‌ی جنوبی یانگ در مدارک فعالیت‌هایش در این دوره‌ی خدمات اجتماعی دستکاری کرده و به دلیل دروغگویی برای همیشه از حضور در تیم ملی کشور منع شده است.

 

1350261

دیدگاه‌ها