کد خبر : 1566390 | 14 آبان 1397 ساعت 10:17 | 27.1K بازدید | 0 دیدگاه

ماشین سازی - استقلال؛ روز سیاه و سفید شفر در تبریز!

شاگردان شفر بعد از دو شکست متوالی امروز به مصاف ماشین سازی در تبریز می روند.

ماشین سازی - استقلال؛ روز سیاه و سفید شفر در تبریز!

تیم های ماشین سازی تبریز و استقلال تهران در چارچوب هفته یازدهم لیگ برتر از ساعت 15 امروز (دوشنبه) در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز به مصاف هم خواهند رفت. امروز را می توانیم روز شانس شفر بدانیم:

 

بعد از دو شکست متوالی...

 

استقلال در دو بازی اخیر خود با شکست زمین بازی را ترک کرده است. این تیم در هفته دهم لیگ برتر با یک گل مغلوب سپاهان شد و در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی نیز در ضربات پنالتی مغلوب سایپا شد (بازی در وقت های قانونی با نتیجه 2-2 به پایان رسید). آبی ها چیزی برای از دست دادن ندارند. آنها در شرایطی دو شکست را در کمتر از 10 روز متحمل شده اند که پس از تساوی در دربی تهران سه برد متوالی را کسب کرده بودند. آنها برای پیروزی مقابل ماشین سازی باید همه تلاش خود را به کار بگیرند چرا که هر نتیجه ای جز برد، آنها را از جمع مدعیان دور خواهد کرد. استقلالی ها در حال حاضر با 10 بازی و 14 امتیاز هفتم هستند و پیروزی مقابل ماشین می تواند آنها را به پرسپولیس 17 امتیازی برساند که البته دو بازی معوقه دارد!

 

 

ماشین سازی، یک حریف مناسب برای استقلال!

 

با توجه به شرایطی که تیم ماشین سازی دارد، این تیم را باید بهترین حریف برای استقلال در مقطع فعلی بدانیم. سبزپوشان شهر تبریز با توجه به فعل و انفعالات صورت گرفته در تابستان سال جاری، با حوادثی روبرو شدند که حیات شان را مستقیما مورد حمله قرار داده بود! آنها فصل را به بدترین شکل ممکن آغاز کردند؛ در حالی که کمترین فعالیت ممکن را در فصل نقل و انتقالات داشتند و چند بازیکن شاخص شان را نیز از دست داده بودند. طبق پیش بینی ها، ماشین سازی یک شروع بد داشت. این شروع بد باعث برکناری کریمی و به روی کار آمدن مهاجری شد. ماشین با مهاجری نتایج خوبی کسب کرد اما بعد از چند هفته، کمبود بازیکن امان تیم آقا رضا را گرفت. هر هفته به جای بهبود و بازگشت بازیکنان مصدوم، مصدومان جدیدی به لیست غایبین تیم اضافه می شد. این موضوع باعث شد تا ماشین سازی سرانجام در ایستگاه یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل داماش کم بیاورد و در ضربات پنالتی بازی را واگذار کند. ماشین سازی فردا در حالی به مصاف استقلال می رود که 6 مصدوم دارد. این 6 بازیکن مصدوم، بازیکنانی هستند که جزو نفرات اصلی تیم هستند. زمانی که 6 بازیکن را از یک ترکیب یک تیم کم کنیم، بی شک این تیم یک حریف مناسب برای کسب پیروزی به شمار خواهد رفت!

 

 

آیا ماشین، از پیش بازنده است؟

 

شرایط موجود، ماشین سازی را یک حریف از پیش بازنده معرفی می کند اما فوتبال است و هزاران اتفاق غیر قابل پیش بینی! آنچه که روی کاغذ می بینیم و از آن صحبت می کنیم، حریف استقلال را یک حریف به شدت دست و پا بسته نشان می دهد. استقلال برای غلبه بر ماشین سازی شانس بسیار بالایی دارد و البته این فقط 50 درصد ماجراست. 50 درصد دیگر به اردوی آبی پوشان مربوط است. اردویی که 2 باخت را پشت سر گذاشته و دو بازیکن خود را به دلیل بی انضباطی همراه خود به تبریز نیاورده است. شفر و شاگردانش حریف خوبی را برای شکست دادن پیش رو دارند اما خودشان نیز در شرایطی نیستند که کسب برد را برای آنها کاملا حتمی بدانیم. هر چه که هست، استقلال بهترین فرصت را برای فرار از بحران بالقوه در پیش دارد و همه چیز به افکار شفر و نمایش شاگردانش در زمین بازی بستگی دارد.

 

1334344

 

روز سیاه و سفید شفر در تبریز

 

"اصلا دوست ندارم با برد تیم ما مربی‌ای(شفر) اخراج شود؛ سرمربیگری شغل ما است." این جمله، بخشی از صحبت های مهاجری در مورد شفر و اتفاقاتی است که می تواند در صورت عدم نتیجه گیری استقلال مقابل ماشین سازی رخ بدهد. این اظهارات بعلاوه شرایط تیم ماشین سازی که پیش از این خواندید، بازی با ماشین سازی را به یک بازی سیاه و سفید برای وینفرد شفر تبدیل کرده است. پیروزی مقابل ماشین، روی سفید ماجرا خواهد بود و شفر می تواند با یک برد خارج از خانه آرامش را به اردوی تیمش بازگردانده و شرایط خود و استقلال را از حالت نه چندان خوشایند فعلی در آورده و دوباره برای قهرمانی بجنگند. روی سیاه ماجرا هم، همانی است که نباید بشود و اگر بشود...

 

 

سعید عبدی

دیدگاه‌ها