کد خبر : 1574533 | 17 آذر 1397 ساعت 15:20 | 6.7K بازدید | 0 دیدگاه

پدیده لیگ هجدهم، فراتر از آن چه که تصورش را می کنید!

تساوی چهار امتیازی ماشین در مشهد با دبل کامبک

شاگردان مهاجری یکی از ارزشمندترین یک امتیازهای این فصل را در مشهد کسب کردند.

تساوی چهار امتیازی ماشین در مشهد با دبل کامبک

به گزارش "ورزش سه"، تیم های پدیده مشهد و ماشین سازی تبریز در چارچوب هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد به مصاف هم رفتند. این دیدار که از ساعت 15 روز جمعه 16 برگزار شد با نتیجه مساوی دو بر دو به پایان رسید. این یازدهمین مساوی ماشین سازی در 15 بازی نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر بود. یازدهمین مساوی ماشین سازان اما در بین تعداد زیاد مساوی های آنها در این فصل یک شاهکار محسوب می شد. شاگردان مهاجری با کسب این مساوی که کم از برد نداشت، ضمن متوقف کردن پدیده صدرنشین، با دست پر شهر مشهد را ترک کردند. در ادامه می خوانید که چرا مساوی ماشین مقابل پدیده یک شاهکار بود؟


اپیدمی بی پایان مصدومیت


مصدومیت پر تعداد بازیکنان در تیم ماشین سازی به یک اپیدمی بی پایان در این فصل تبدیل شده است. این اپیدمی آزار دهنده در شرایطی گریبان سبزپوشان فوتبال آذربایجان را گرفته که آنها با توجه به شرایطی که پیش از آغاز فصل داشتند، نتوانسته بودند حضور چندانی در نقل و انتقالات تابستانی داشته باشند. همین موضوع باعث شد تا آنها در طول نیم فصل اول لیگ هجدهم، به شدت با کمبود بازیکن دست و پنجه نرم کنند. نکته قابل توجه در این مورد، مصدومیت مهره های کارآمد ماشین سازی بود. آنها دقیقا بازیکنانی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشته و ندارند که جزو نفرات اصلی تیم به شمار می روند. از مصدومیت اوایل فصل محسن یوسفی که همچنان ادامه دارد تا مصدومیت مسیح زاهدی که نام او را هفته گذشته وارد لیست بلند بالای مصدومان ماشین کرد. در بازی مقابل پدیده، همان گونه که اشاره شد، ماشین سازی تعداد زیادی از بازیکنان شاخص خود را در اختیار نداشت و روی نیمکت نیز نفراتی حضور داشتند که چندان نمی شد روی آنها در دقایق حساس حساب باز کرد چرا که اکثر آنها تجربه بازی بسیار کمی در لیگ برتر داشتند و صرفا به دلیل کمبود بازیکن، نام شان وارد لیست 18 نفره شده بود. همین موضوع باعث شد تا همانند بازی با پرسپولیس، دست مهاجری برای تعویض در جریان بازی و دقایق حساس نیمه دوم کاملا بسته باشد. در چنین شرایطی، ماشین سازان موفق شدند دو بار، بازی باخته را با مساوی عوض کرده و در نهایت با نتیجه مساوی زمین را ترک کنند.


لشگر کشی تاریخی مشهدی ها


بازی پدیده و ماشین سازی اولین بازی های خانگی پدیده بود که شاهد پر شدن کامل ورزشگاه امام رضا (ع) بودیم. این ورزشگاه فصل گذشته افتتاح شد ولی به دلیل اختلافاتی که میان مقامات استانی خراسان رضوی وجود داشت، اجازه استفاده کامل از ظرفیت این ورزشگاه داده نمی شد ولی در فصل جاری این مشکلات از پیش روی پدیده ای‌ها برداشته شده و آنها در ورزشگاه مدرن امام رضا که ظرفیتی 30 هزار نفری دارد، از حریفان پذیرایی می کنند.

 

1361620

 

با وجود حل مشکل یاد شده، حتی در بازی های حساس پدیده در این فصل مقابل تیم های بزرگی چون سپاهان و پرسپولیس، ظرفیت کامل ورزشگاه پر نشده بود. در بازی با ماشین سازی اما این اتفاق برای اولین بار در تاریخ ورزشگاه امام رضا (ع) رخ داد و پدیده در ورزشگاهی کاملا پر، از میهمان خود پذیرایی کرد. این لشگر کشی تاریخی باعث شد تا پدیده با انگیزه بالاتر نسبت به بازی های قبل، کار را شروع کند. در 15 دقیقه ابتدایی بازی فشار هواداران و جو سنگین ورزشگاه کاملا روی عملکرد بازیکنان ماشین سازی تاثیر گذاشته بود. گل اول پدیده نیز در دقیقه 3 بازی در حالی به زیباترین شکل ممکن توسط قاسمی نژاد به ثمر رسید که تعداد زیادی از بازیکنان ماشین سازی تحت تاثیر جو ورزشگاه قرار داشتند. بعد از گذشت 15 دقیقه و نزدیک شدن به میانه های نیمه اول، ماشین سازان توانستند بر فشار وارد شده فائق آمده و تمرکز لازم را کسب کنند. همین موضوع باعث شد تا آنها توسط بابایی گل تساوی را بزنند. در ادامه همین نیمه، پدیده گل دوم را زد اما در نیمه دوم شاهد این بودیم که ماشین سازان با شرایطی کاملا متفاوت از آن چه که در نیمه دوم از آنها دیده بودیم وارد زمین شدند. آنها کاملا استرس نیمه اول را فراموش کرده بودند و با تمرکزی بالا برای جبران دست به کار شدند. تلاش سبزپوشان جواب داد و آنها توسط کنعانی زادگان به گل تساوی رسیدند. در ادامه نیمه دوم، به هر نحوی که بود، علی رغم فشار بی امان تیم میزبان، ماشین سازی توانست بازی را اداره کرده و کار را نتیجه مساوی دو بر دو به پایان برساند. لازم به ذکر است که این تماشای این دیدار رایگان بود و پدیده ای ها با پر شدن ورزشگاه، پاسخی را که از هوادارانشان انتظار داشتند را گرفتند اما نتوانستند بازی را برد به پایان رسانده و هواداران را شادمان راهی خانه هایشان کنند.


کامبک به توان دو


جبران گل خورده در جریان بازی خارج از خانه معمولا کار دشواری است. تیمی که در خانه حریف، دروازه خود را باز  شده می بیند، برای جبران نتیجه کار سختی پیش روی خود دارد و نیل به این هدف یک موفقبت برای آن تیم محسوب می شود. در چنین شرایطی اگر تیم میهمان در آغاز بازی گل بخورد، کار به مراتب دشوارتر هم می شود. این اتفاق برای ماشین سازی رخ داد و این تیم در دقیقه 3 بازی روی شوت سرکش قاسمی نژاد دروازه خود را باز شده دید. این گل دیدنی و پر شدن ورزشگاه امام رضا در کنار هم یک روحیه بالا را به مجموعه تیمی پدیده تزریق کرد. در چنین شرایطی گل زدن به این تیم بسیار سخت بود. ماشین سازی اما در میانه های نیمه دوم پس ازینکه بازیکنانش از فشار ورزشگاه روی خود کاستند، توانست این کار را کرده و با گشودن دروازه پدیده، کار را به تساوی بکشاند. پدیده، حریف چندان دست و پا بسته ای نبود، این تیم به عنوان صدرنشین لیگ برتر به هیچ عنوان به یک امتیاز راضی نبود و با از سر گرفتن حملات خود، گل دوم را هم به ثمر رساند. این گل بار دیگر همه چیز را به حالت سخت قبل برای ماشین سازی برگرداند. جبران گل برای دومین مرتبه آن هم در شرایطی که به آن اشاره شد، غیر ممکن نه وی بسیار سخت بود. این اتفاق را ماشین سازان در نیمه مربیان رقم زده و موفق شدن با دبل در کامبک، برای بار دوم از باخت گریخته و نتیجه بازی را به حالت تعادل بازگردانند.

 

1361621


پدیده لیگ هجدهم، فراتر از آن چه که تصورش را می کنید!

 

بسیاری از حریفان پدیده در لیگ هجدهم پس از پایان بازی هایشان با این تیم اذعان داشته اند که این پدیده فراتر از آن تیمی که تصورش را داشتند بود. ادعای آنها کاملا منطقی بود چرا که اگر نبود، اینک پدیده را در صدر جدول لیگی که در آن تیم مدعی و پر ستاره کم نداریم، نمی دیدیم. تیم یحیی گل محمدی با وجود مشکلات مالی کمرشکن، نمایشی استثنایی در نیم فصل اول رقابت های لیگ برتر داشت. آنها پیش از بازی با ماشین سازی، 9 برد داشتند و تنها در 2 بازی مساوی کرده و 2 بار نیز طعم شکست را چشیده بودند. بازی مقابل چنین تیمی برای هم تیمی دشوار است. ماشین سازی در شرایطی به مصاف پدیده رفت که یازده پله از این تیم پایین تر بود. پیش بینی نتیجه تقابل یک تیم میانی رو به پایان جدول با صدرنشین جدول معمولا کار سختی نیست مگر اینکه معجزه ای رخ دهد. در این حال و هوا و در شرایطی که پدیده برای استحکام بخشیدن به صدرنشنی خود نیاز مبرمی به سه امتیاز خانگی بازی داشت، کار را برای ماشین سازی به شدت سخت کرده بود. همه این موارد روی هم جمع شدند تا دلیلی را به وجود بیاورند که طبق آن مساوی ماشین مقابل پدیده یک شاهکار بود. پس از گل دوم، ماشین سازان اندکی عقب کشیدند و با توجه به کمبود بازیکن، امکان تعویض و تغییر جریان بازی را هم نداشتند. این یک شانس بزرگ برای پدیده ای بود که روی نیمکت خود ستاره ای چون محمدرضا خلعتبری را به عنوان یک مهاجم باتجربه و خطرناک داشت. تغییرات یحیی در نیمه مربیان جواب نداد تا مهاجری در 45 دقیقه ای که تیمش توانست بازی 2-1 باخته را به 2-2 تبدیل کند، برنده نیمه مربیان شود.

 

یک تساوی و 4 امتیاز!


کسب نتیجه مساوی در خانه پدیده توسط ماشین سازی، 4 امتیاز برای فوتبال آذربایجان به همراه داشت. آری درست خواندید! این بازی با توجه به رقابت نزدیک تراکتورسازی و پدیده در رده های بالایی جدول که در نیم فصل دوم بی تردید شدیدتر و حساس تر نیز خواهد شد، یک اتفاق بسیار خوب بود که ماشین سازان برای همشهری خود رقم زدند. آنها با متوقف کردن پدیده در مشهد هم یک امتیازی ارزشمند را کسب کردند و هم توانستند مانع از پیروزی و کسب 3 امتیاز توسط رقیب مستقیم تراکتورسازی در کورس قهرمانی شوند. به این ترتیب پدیده 2 امتیازی حساس را در مشهد از دست داد؛ 2 امتیازی که بی شک در هفته های پایانی نیم فصل دوم ارزش آن بیشتر مشخص خواهد شد. از 2 امتیازی صحبت می کنیم که چه بسا سرنوشت قهرمانی یا کسب سهمیه را تغییر دهد. به این ترتیب، شاگردان مهاجری موفق شدند با رقم زدن این نتیجه، کل فوتبال آذربایجان را شاد کرده و یک پیروزی بدون بازی را برای همشهری مدعی شان رقم بزنند.


سعید عبدی - حیران حیدری

 

1357962

 

دیدگاه‌ها