کد خبر : 1576711 | 25 آذر 1397 ساعت 15:17 | 23.7K بازدید | 0 دیدگاه

برانکو - مهدوی کیا؛ 13 سال پس از صعود شیرین

13 سال پیش تیم ملی ایران تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ و با حضور ستارگانی چون مهدی مهدوی کیا، برای سومین بار در تاریخ فوتبال ایران به جام جهانی صعود کرد.

برانکو - مهدوی کیا؛ 13 سال پس از صعود شیرین

به گزارش "ورزش سه"، در مقدماتی جام جهانی 2006 ایران راه پر پیچ و خمی را طی کرد. در مرحله نخست ایران بالاتر از اردن، قطر و لائوس صدرنشین مرحله گروهی شد. در بازی با قطر مهدوی کیا گل دوم تیم ملی را به ثمر رساند. در مرحله دوم نیز مهدوی کیا موفق شد در پیونگ یانگ گل اول ایران مقابل کره شمالی را بزند و قفل دروازه این تیم را بشکند.

 

در ادامه مسابقات نیز ستاره تیم هامبورگ که آن زمان در پست هافبک راست برای تیم ملی بازی می کرد، نمایش های درخشانی را از خود نشان داد و سرانجام ایران در بازی با بحرین موفق شد جواز صعود به جام جهانی آلمان را بگیرد.

 

در جام جهانی نیز ایران با سانترهای مهدی مهدوی کیا هر دو گلش را به ثمر رساند. ابتدا سانتر دیدنی او از نقطه کرنر در بازی با مکزیک پس از فعل و انفعلات در محوطه جریمه توسط گل محمدی تبدیل به گل شد و در بازی با آنگولا نیز سانتر موشک را بختیاری زاده وارد دروازه حریف آفریقایی کرد.

 

پس از 13 سال مهدی مهدوی کیا و برانکو در تمرین امروز پرسپولیس با هم دیدار صمیمانه ای داشتند و ستاره سابق تیم برانکو نیز برای این مربی سنگ تمام گذاشت و او را بهترین مربی خارجی فوتبال ایران دانست.

 

مهدوی کیا پیش تر در مصاحبه هایش نیز از برانکو به نیکی یاد کرده بود و در موضع گیری هایش از او حمایت می کرد.

دیدگاه‌ها