کد خبر : 1642822 | 20 مهر 1398 ساعت 00:16 | 28.8K بازدید | 0 دیدگاه

شکست انگلیس و پیروزی پرتغال و فرانسه در مقدماتی یورو

تیم ملی انگلیس در دیداری خارج از خانه در مرحله مقدماتی یورو 2020، مقابل جمهوری چک 2-1 شکست خورد.

شکست انگلیس و پیروزی پرتغال و فرانسه در مقدماتی یورو

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان گرت ساوتگیت که امشب میهمان چک بودند، ابتدا با گل هری کین پیش افتادند اما در ادامه تیم میزبان دو بار دروازه سه شیرها را باز کرد و به سه امتیاز این دیدار مهم دست پیدا کرد.

در دیدارهای همزمان، پرتغال با نتیجه 3-0 لوکزامبورگ را شکست داد و فرانسه هم با یک گل از سد ایسلند گذشت و به وضعیت شان در جدول گروه های شان سر و سامان دادند.

 

1442438

 

سه شیرها که در پراگ میهمان جمهوری چک بودند، تنها به 5 دقیقه زمان نیاز داشتند تا به گل برسند. خطای مدافع چک روی رحیم استرلینگ موجب شد تا داور نقطه پنالتی را نشان بدهد. هری کین پشت ضربه ایستاد و با یک شوت محکم به مرکز دروازه، کار را تمام کرد.

اما این برتری تنها 4 دقیقه پایدار بود و تیم میزبان توانست کار را به تساوی بکشد. روی یک ضربه کرنر بود که توپ روی تیر دوم به جیکوب برابک رسید و او هم با یک ضربه ساده، حساب کار را 1-1 کرد.

این نتیجه تا دقیقه 85 پایدار بود تا اینکه چک به گل دوم رسید. روی نفوذ ماسوپُست از سمت راست و پاس در عرض او بود که اوندراشک درون محوطه جریمه صاحب موقعیت شد و با یک ضربه مطمئن، گل برتری چک را به ثمر رساند.

با این نتیجه، چک 12 امتیازی شد و با انگلیس هم امتیاز شد اما سه شیرها با یک بازی کمتر، همچنان در صدر گروه A قرار دارد.

 

1442442

 

اما پرتغالی ها برابر لوکزامبورگ کار سختی نداشتند و با سه گل به پیروزی رسیدند. گل اول دیدار را برناردو سیلوا در دقیقه 16، روی حرکت سمدو از سمت راست به ثمر رساند. توپی که سمدو تا مقابل دروازه حریف پیش برده بود، با دخالت دروازه بان لوکزامبورگ به برناردو سیلوا رسید و او هم با یک ضربه محکم، حساب کار را 1-0  کرد.

نیمه اول با همین یک گل به پایان رسید و در نیمه دوم هم پرتغالی ها تا دقیقه 65 برای زدن گل دوم منتظر ماندند. روی اشتباه مدافع لوکزامبورگ بود که کریس رونالدو با دروازه بان حریف تک به تک شد و با یک ضربه چیپ تماشایی، اختلاف را دو برابر کرد.

این نتیجه تا آخرین دقایق بازی پا برجا بود تا اینکه گونسالو گدس توانست گل سوم را در دقیقه 89 به ثمر برساند. روی یک ضربه کرنر بود که توپ روی یک رفت و برگشت، در محوطه جریمه به گدس رسید و او هم با یک ضربه نوک پا توانست کار را تمام کند.

پرتغال با این پیروزی با 11 امتیاز از 5 دیدار، در رتبه دوم گروه B قرار گرفت. در این گروه اوکراین با 16 امتیاز از 6 بازی، صدرنشین است.

 

1442443

 

فرانسه هم که میهمان ایسلند بود، توانست در دیداری نزدیک، با یک گل به پیروزی برسد. تک گل این دیدار را الیویه ژیرو در دقیقه 66 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. داور برخورد اسکولاسون با گریزمان در محوطه جریمه ایسلند را پنالتی تشخیص داد. ژیرو پشت ضربه قرار گرفت و با فریب دروازه بان حریف، توانست با ضربه پای چپ، توپ را به گوشه دروازه بفرستد.

شاگردان دیدیه دشان با این پیروزی 18 امتیازی شدند و تنها به دلیل نتیجه ضعیف تر نسبت به ترکیه در دیدارهای رودررو، در رتبه دوم گروه H قرار گرفتند. در این گروه ایسلند با 12 امتیاز سوم است.

دیدگاه‌ها