کد خبر : 1649980 | 24 آبان 1398 ساعت 21:05 | 33K بازدید | 0 دیدگاه

حق پخش بازی‌های لیگ در آستانه قرارداد است

درودگر: بازی‌های تیم‌ ملی هم واگذار می‌شود

صادق درودگر می گوید که فدراسیون فوتبال به صورت جدی به دنبال دریافت حق پخش تلویزیونی از صدا و سیما است.

درودگر: بازی‌های تیم‌ ملی هم واگذار می‌شود

 

به گزارش "ورزش سه"، صادق درودگر رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال در حاشیه همایش "فوتبال کلینیک" در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با درآمدهای صدا و سیما از بازی استقلال و پرسپولیس و حق پخش تلویزیونی اینگونه حرف هایش را آغاز کرد: ما یک نظام اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در کشور داریم و همه در یک قایق هستیم و باید حقوق هم را رعایت کنیم. بخش فوتبال الان از درآمدهایش بهره لازم را نمی برد.

 

حق پخش نداشته باشیم، باشگاه ها شکوفا نمی شوند
او با اشاره به قانون گفت: در خصوص حق پخش، دولت بودجه لازم را برای اجرای دستور مجلس در اسفندماه 96 که پرداخت حق پخش تلویزیونی مصوب شده، در نظر نگرفته است. متاسفانه هیچ دریافتی ای نداشتیم. وقتی ما نداشتیم یعنی باشگاه ها درآمد نداشته اند. باشگاه ها زیرساخت های توسعه و شکوفایی ورزش هر کشوری هستند.


 

با صدا و سیما به دنبال همکاری مشترک هستیم
او ادامه داد: ما پیگیر این مسائل بوده ایم و در حال تلاش جدی هستیم که باشگاه ها را از این شرایط خارج کنیم. با صدا و سیما هم به دنبال همکاری مشترک هستیم تا به بودجه دولت وارد شود و بتوانیم این موضوع را احیا کنیم.

 

این مبلغ عظیم غیر واقعی نیست
از درودگر در رابطه با رقم عظیمی پرسیده شد که حق پخش می تواند به فوتبال و باشگاه ها تزریق کند. او که این رقم را در ارائه خود روی مانیتور انداخته بود، در این زمینه بیان کرد: ببینید این مبلغ چیزی نیست که ما شخصا بخواهیم بگوییم و واقعی نباشد. چیزی است که خود سایت صدا و سیما منتشر کرده است. اسلایدی که ما نشان دادیم، فقط مربوط به دیدار پرسپولیس و شاهین شهرداری بوشهر و استقلال و پارس جنوبی جم بود که مربوط به سوم آبان ماه 1398 بوده است، که رقمش برای یک بازی 9 میلیون و 818 هزار و 182 دلار است. این درآمد میانگین دو بازی است. من بررسی نکرده ام که بازی دربی یا بازی پرسپولیس و سپاهان چقدر بوده است. این میانگین بوده است. میانگین به صورت عدد 19 میلیون 636 هزار و 364 دلار است. این ارقامی است که خودشان ارائه داده اند که 12 میلیون برای هر ثانیه. این ضربدر هفتصد درصد می شود برای اپراتورها و 450 درصد برای شرکت های بیمه، بانک های دولتی و موسسات مالی و اعتباری و 300 درصد برای شرکت های دیگر. این رقم را از آنجا درآوردیم. حالا اگر 50 درصد هم کم کنید، می بینید که چه رقم بزرگی برای تلویزیون و تبلیغات در آن می شود.

 

حق پخش اینترنتی را به مرحله قرارداد رسانده ایم
از رئیس سازمان اقتصادی فدراسیون فوتبال در مورد ورشکستگی فوتبال ایران و همینطور شرایط تیم های نفتی پس از تحریم ها پرسیده شد. او توضیح داد: ببیند این ورشکستگی مربوط به الان نیست و سال ها همینطور بوده است. در مورد تیم های نفتی هم قانون جلوگیری کرده است. قانون قبلا اجازه می داد که به باشگاه ها پول پرداخت شود ولی متاسفانه مجلس این قانون را لغو کرد و به همین دلیل باشگاه ها دچار مشکل شدند. این به تحریم ها ربطی ندارد. ما درآمدهای تبلیغات محیطی را داشته ایم ولی درآمد حق پخش تلویزیونی و اینترنتی را نداریم که این کار را خواهیم کرد. هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و هیئت رئیسه سازمان لیگ مصوب کرده اند که حق پخش اینترنتی را قرارداد ببندیم و به مرحله قرارداد رسانده ایم. مزایده تیم ملی هم در حال برگزاری است و حق پخش اینترنتی تیم های ملی هم فروخته خواهد شد.

 

سال گذشته رقم تبلیغات محیطی 85 میلیارد بوده، امسال 102 میلیارد
از درودگر در مورد درآمد تبلیغات محیطی پرسیده شد. او در این زمینه توضیح داد: مشخص است. سال گذشته 85 میلیارد تومان بوده است و امسال 102 میلیارد تومان. خوشبختانه می توانم این مژده را بدهم که امسال رقم حق پخش گذشته است. سال گذشته ما حقوق تولید محتوا و ارزش افزوده را نتوانستیم به دست آوریم. بقیه را درآوردیم و امسال تلاش می کنیم که رقم ما جبران سال گذشته هم باشد.

دیدگاه‌ها