کد خبر : 1654069 | 16 آذر 1398 ساعت 13:10 | 10.7K بازدید | 0 دیدگاه

روزی که سیتی بعد از 44 پاس دروازه یونایتد را باز کرد

روایت گوندوگان از گل استثنایی اش در دربی منچستر

در آستانه دیدار دو تیم منچسترسیتی و منچستریونایتد در دربی منچستر، ایلکای گوندوگان درباره گل استثنایی خود به یونایتد در دیدار سال گذشته دو تیم صحبت کرد.

روایت گوندوگان از گل استثنایی اش در دربی منچستر

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم شهر منچستر، یونایتد و سیتی، امروز در ورزشگاه اتحاد، خانه سیتیزن‌ها به مصاف هم می‌روند تا اولین دربی منچستر در فصل 2019-2020 را برگزار کنند. در آستانه دربی امروز، ایلکای گوندوگان هافبک آلمانی سیتی درباره گل استثنایی‌ای صحبت کرد که سال گذشته بعد از یک حرکت تیمی خارق‌العاده توسط سیتی که با 44 پاس بازیکنان این تیم همراه بود، دروازه یونایتد را باز کرد تا یکی از عجیب‌ترین گلهای فصل لیگ برتر را به نام خود ثبت کند.

 

پپ گواردیولا معتقد است در زمین فوتبال هرگز نمی‌توان به کمال رسید ولی گلی که گوندوگان سال گذشته در دربی منچستر به ثمر رساند دست‌کمی از رسیدن به کمال در فوتبال نداشت. منچسترسیتی در زمان به ثمر رساندن این گل به مدت یک دقیقه و 55 ثانیه، بازیکنان حریف را در استادیوم اتحاد دواند و دواند تا در نهایت بعد از 44 پاس که بین سیتیزن‌ها رد و بدل شد، توپ توسط گوندوگان به گل تبدیل شود.

 

1457316

 

در جریان این 44 پاس، همه بازیکنان سیتی دست‌کم یک بار توپ را لمس کردند. گوندوگان پیش از آنکه در آخرین حرکت به پشت دفاع چهار نفره یونایتد فرار کند پنج بار در بازی‌سازی تیمش به توپ ضربه زده بود. او در نهایت سانتر برناردو سیلوا را از داوید دخیا عبور داد تا گل سوم سیتی در دقیقه 86 به ثمر برسد و شاگردان گواردیولا این بازی را با نتیجه 3-1 به سود خود خاتمه دهند.

 

گوندوگان در آستانه دربی امروز درباره آن گل گفت:" فکر کنم سرمربی ما بیشتر از هر کس دیگری از آن گل لذت برده باشد چون این دقیقا همان چیزی است که او می‌خواهد".

 

ستاره آلمانی سیتی در ادامه گفت:" گواردیولا فوتبال را اینطور می‌بیند و می‌خواهد همه بازیکنان تیم در جریان بازی‌سازی باشند. من شک ندارم او از آن گل خیلی لذت برده است. برای بازیکنان ما هم آن حرکت لذت‌بخش بود. ما یک گل تیمی فوق‌العاده زدیم".

 

1457318

 

گوندوگان می‌‌گوید تا بعد از پایان بازی و رفتن به رختکن نمی‌دانسته که چه گل خاصی به ثمر رسانده. او در این باره گفت:" من حتی متوجه نشده بودم که چه گل خارق‌العاده‌ای زده‌ایم. من هم مثل همه بعد از بازی بود که فهمیدم چقدر پاس عالی به هم داده‌ایم. این نشان می‌داد که تیم ما چقدر باکیفیت است. این جور گلها برای تیم خیلی خوب است و روحیه تیمی را بالا می‌برد".

 

دیدگاه‌ها