کد خبر : 1656240 | 26 آذر 1398 ساعت 09:40 | 26.5K بازدید | 0 دیدگاه

واکنش وزارت خارجه چین به مسوت اوزیل

وزارت خارجه چین در واکنش به اتهام مسوت اوزیل به حکومت این کشور به خاطر سرکوب مسلمانان اویغور در بیانیه‌ای اعلام کرد که فیک‌نیوز یا خبرهای تقلبی باعث فریب خوردن اوزیل شده است.

واکنش وزارت خارجه چین به مسوت اوزیل

به گزارش "ورزش سه"، بعد از آنکه مسوت اوزیل ستاره آلمانی و ترک‌تبار باشگاه آرسنال در پستی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی به انتقاد از حکومت چین به دلیل سرکوب مسلمانان اویغور در این کشور پرداخت، این حرکت او خشم چین را برانگیخت. در تازه‌ترین اقدام از سوی طرف چینی، وزارت خارجه چین اعلام کرد مسوت اوزیل توسط فیک‌نیوز یا خبرهای تقلبی و اظهارنظرهای جعلی فریب خورده است.

 

1460683

 

اوزیل در پست خود در حساب اینستاگرامی‌اش نوشته بود:" ترکستان شرقی، زخم خونبار امت که در برابر ظالمینی که تلاش می‌کنند از دینش جدایش کنند مقاومت می‌کند. آنها قرآن‌ها را می‌سوزانند و مساجد و مدارس را می‌بندند و مردان مقدس را به قتل می‌رسانند ولی مسلمانان ساکت هستند و صدایشان درنمی‌آید".

 

1460318

 

چین همه این اتهامات درباره بدرفتاری با اقلیت مسلمان اویغور در این کشور را تکذیب کرده اما این در حالی است که سازمان ملل متحد مدعی است در استان سین‌کیانگ چیزی بین 1 تا 2 میلیون نفر که اکثرا مسلمانان اویغور بوده‌اند در چارچوب کارزار ضدتروریستی دولت چین دستگیر شده‌اند.

 

سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش رسمی به مسوت اوزیل گفت:" نمی‌دانم آقای اوزیل شخصا تا حالا به سین‌کیانگ آمده یا نه ولی فیک‌نیوز و اظهارنظرهای جعلی او را کاملا فریب داده و بر روی قوت تشخیصش اثر گذاشته است. ما آقای اوزیل را دعوت می‌کنیم تا در صورت امکان به سین‌کیانگ آمده و نگاهی به واقعیت بیندازد. امیدوارم وجدان او بتواند فرق بین حقیقت و ناراستی را تشخیص دهد و به اصول بی‌طرفی و انصاف پایبند باشد. او در اینجا سین‌کیانگ متفاوتی را خواهد دید".

 

 

دیدگاه‌ها