کد خبر : 1664102 | 05 بهمن 1398 ساعت 11:42 | 26.3K بازدید | 0 دیدگاه

وقتی دندان گرگ‌ها هم تن آنفیلدی‌ها را زخم نکرد

پس لیورپول کجا می خواهد ببازد؟

بازیکنان بی‌رمق ولورهمپتون قطعاً می‌توانند گواهی دهند که لیورپول تیمی نیست که به این راحتی بتوان انگیزه و اراده را از آن گرفت.

پس لیورپول کجا می خواهد ببازد؟

به گزارش ورزش سه ، به نظر می‌رسید همه مواد لازم برای رقم خوردن یک ناکامی برای لیورپول فراهم است؛ یک شب سرد استخوان‌سوز، مهی که دور پروژکتورهای ورزشگاه را پر کرده، سر و صدای کر کننده هواداران یک استادیوم قدیمی که از همان دقیقه اول تا آخر صدای‌ فریادهایشان برای تشویق تیم میزبان یک لحظه قطع نمی‌شد. به اینها مصدومیت و خروج زودهنگام یک مهره کلیدی لیورپول را هم باید اضافه کرد و از آن بدتر اینکه این تیم بعد از 725 دقیقه بازی در لیگ برتر گل خورد. این گل توسط مهاجم ولورهمپتون آداما ترائوره به ثمر رسید که نشان داد یک تنه هم می‌تواند با هر بار صاحب توپ شدن راهش را به سمت دروازه حریف باز کند. با تمام اینها باز هم لیورپول بازی را برد.


سوت پایان که به صدا درآمد، اسکوربرد نتیجه را 2 بر یک به سود لیورپول نشان می‌داد اما چهره خسته روبرتو فیرمینو و جورجینیو واینالدوم که در نیمه زمین خودشان دست‌ها را به زانو زده و نفس‌نفس‌زنان دور و بر را نظاره می‌کردند نشان می‌داد که کار مردان یورگن کلوپ همچون فرار یک تیم نجات از طبقه سی‌ام یک برج در حال سوختن در آتش سخت بوده است. نفس‌شان که تازه شد، فیرمینو و واینالدوم به سمت یکدیگر رفتند و آغوشی توأم با خستگی به یکدیگر دارند. همیشه پیروزی‌هایی که سخت‌تر به دست می‌آیند لذت بیشتری دارند و این همان حسی بود که آنها در آن لحظه داشتند.


کمی آنطرف‌تر ترائوره با دستانی به کمر زده ایستاده بود و داشت شادی بازیکنان حریف را نگاه می‌کرد. او تمام تلاشش را برای به دردسرانداختن لیورپول انجام داده بود و انصافاً هم در اکثر اوقات بخصوص نیمه دوم سوهان روح مدافعان میهمان مرسی‌سایدی شده بود. اوج دردسرسازی او برای لیورپولی‌ها دقیقه 51 بود که سازنده گل رائول خینمس شد. تهدید او برای به پایان رساندن روند شکست‌ناپذیری صدرنشین جدول رده‌بندی رقابت‌ها بسیار جدی بود.


با این حال بازی که تمام شد این لیورپول بود که حاشیه امنیتش را در صدر جدول به 16 امتیاز افزایش داده بود آن هم با یک بازی کمتر و بیست‌و‌دومین پیروزی خود در بیست‌و‌سومین بازی‌اش در این فصل. حالا لیورپول تنها یکی از پنج تیم تاریخ فوتبال انگلیس است که در 40 بازی متوالی در لیگ تن به شکست نداده است (با احتساب بازی‌های فصل گذشته). 9 بازی بدون شکست دیگر کافی است که این تیم به رکورد 49 بازی بدون باخت آرسنال در فاصله سال‌های 2003 تا 2004 برسد و 15 بازی بدون برد دیگر هم آنها را در کنار آرسنال آرسن ونگر به عنوان تنها تیم‌هایی که بدون شکست فاتح یک فصل از لیگ برتر می‌شود قرارخواهد داد.

 

1471980


اگر لیورپول در ورزشگاه مولینکس نمی‌بازد، وقتی که آلیسون بکر درون دروازه همه توپ‌های بلند را دور می‌کند و ویرجیل فن‌دایک و جو گومز خود را یکی پس از دیگر جلوی شوت‌های حریف قرار می‌دهند، سخت می‌شود تصور کرد که این تیم در چه مکان دیگری ممکن است ببازد. با وضعیتی که لیورپول پیش می‌رود شاید تنها گزینه محتمل برای پایان شکست ناپذیری مردان کلوپ بازی روز چهارم آوریل آنها در خانه منچسترسیتی باشد که به طور جدی بتواند زنگ خطری برای این تیم محسوب می‌شود.


مصدومیت مانه طبق گفته خود کلوپ فعلاً تنها چیزی است که او را نگران می‌کند و آمار این مهاجم سنگالی که در تمامی رقابت‌های این فصل 15 گل زده و برترین گلزن مشترک این تیم است و از لحاظ دادن پاس گل هم بعد از الکساندر آرنولد دوم است، نگرانی کلوپ را توجیه می‌کند. کلوپ پیش از این هم با مواردی مشابه دست و پنجه نرم کرده و آمارها نشان می‌دهد وقتی مثلث هجومی لیورپول یکی از اضلاع همیشگی‌اش را کم دارد، مثل همیشه نیست. مانه، محمد صلاح و روبرتو فیرمینو در این فصل 10 بازی لیگ را از دست داده‌اند. با توجه به اینکه ژردان شکیری هم هنوز آماده نیست، احتمالاً میامینو و دیووک اوریگی کاندیداهای پر کردن جای خالی مانه خواهند بود.


شاید این موضوع امیدی در دل رقبای لیورپول ایجاد کند که سرانجام به روند شکست‌ناپذیری آن پایان دهند اما بازیکنان بی‌رمق ولورهمپتون قطعاً می‌توانند گواهی دهند که لیورپول تیمی نیست که به این راحتی بتوان انگیزه و اراده را از آن گرفت.


منبع:ایران ورزشی

دیدگاه‌ها