کد خبر : 1670678 | 06 اسفند 1398 ساعت 22:10 | 12.8K بازدید | 0 دیدگاه

مسی- اوسپینا؛ یک دوئل لاتین در قلب ناپل

رقابت بین لیونل مسی آرژانتینی و داوید اوسپینای کلمبیایی رقابتی است که در آمریکای جنوبی سابقه دارد. رقابتی که حالا این بار در خاک اروپا امشب در شهر ناپل بار دیگر شاهد آن خواهیم بود.

مسی- اوسپینا؛ یک دوئل لاتین در قلب ناپل

به گزارش "ورزش سه"، دیدار امشب بارسلونا و ناپولی در استادیوم سن‌پائولوی شهر ناپل اولین رویارویی لیونل مسی و داوید اوسپینا نخواهد بود. شاید کمتر کسی در اروپا متوجه اهمیت رقابت سرسختانه‌ای باشد که از سالها پیش در خاک آمریکای جنوبی بین این دو ستاره آرژانتینی و کلمبیایی شکل گرفته است. رقابتی که برای اهالی آمریکای جنوبی و به خصوص آرژانتینی‌ها و کلمبیایی اهمیت زیادی دارد.

 

مسی و اوسپینا چه در سطح باشگاهی و به خصوص در سطح ملی تاریخچه‌ای پرتنش دارند. یکی از به یاد ماندنی‌ترین رویارویی‌های آنها در سال 2015 و در کوپا آمه‌ریکا اتفاق افتاد، در بازی کلمبیا و آرژانتین در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابتها.

 

1481170

 

اوسپینا در درون دروازه کلمبیا در آن بازی هر چه مسی به سمت دروازه‌اش شلیک کرد را مهار کرد که از جمله آنها می‌توان به ضربه سری از فاصله یک متری اشاره کرد. در نهایت کار به ضربات پنالتی کشید و آرژانتین به زحمت توانست از سد کلمبیا و اوسپینا عبور کند. مسی که دوئل شخصی با اوسپینا در کوپا آمه‌ریکا را باخته بود تابستان سال آینده در مقدماتی جام جهانی تلافی کرد و آرژانتین با هت‌تریک او توانست کلمبیا را از پیش رو بردارد.

 

مسی و اوسپینا همان سال در مراحل حذفی چمپیونزلیگ هم مقابل هم قرار گرفتند، در بازی‌ای که بارسلونا در مقابل آرسنال قرار گرفته بود. اوسپینا در بازی رفت دو تیم که با پیروزی بارسا به پایان رسید در میدان حضور نداشت ولی در بازی برگشت در نوکمپ نمایش عالی‌ای داشت و باعث شد نتیجه 3-1 بماند.

 

1481169

 

 

دیدگاه‌ها