کد خبر : 1674010 | 25 اسفند 1398 ساعت 13:42 | 16.8K بازدید | 1 دیدگاه

کاهش معنادار میزان اعتراض از سوی طرفداران؛

حکم کمیته انضباطی مورد قبول پرسپولیس و تراکتور؟

برخلاف دفعات قبلی که طرفداران فوتبال نسبت به احکام کمیته انضباطی موضع تند می‌گرفتند اما این بار واکنش آن‌ها به رای جدید این کمیته، بسیار کمرنگ بوده است.

حکم کمیته انضباطی مورد قبول پرسپولیس و تراکتور؟

به گزارش "ورزش سه"، صبح امروز کمیته انضباطی آرای خود در خصوص بازی پرسپولیس - تراکتور را صادر کرد و علاوه بر جریمه مالی بازیکنان دو تیم، تماشاگران را نیز از یک بازی محروم کردند. این در حالی است که این بار کمیته انضباطی به شکلی جالب و خلاقانه، طرفداران دو تیم را از بازی مقابل تیم مقابل در فصل آینده محروم کرده‌اند و در واقع فصل بعد بازی پرسپولیس - تراکتور در دیدار رفت و برگشت در استادیوم خالی برگزار خواهد شد.

 

این اولین بار است که تقابل پرسپولیس - تراکتور بدون تماشاگر خواهد بود. در سال های اخیر این دیدار جنجالی ترین مسابقه فوتبال ایران (بعد از دربی) بوده  است که از یک نظر به خاطر حساسیت های جدولی و از نگاه دیگر به خاطر حواشی مختلف، به کانون بحث در مجامع هواداری و حتی نهادهای رسمی تبدیل شده است.

 

هر بار که طرفداران دو تیم در تبریز و تهران، علیه یکدیگر شعار می‌دادند یا اقدامات عملی مخرب را به نمایش می‌گذاشتند، کمیته انضباطی تیم ها را در بدترین حالت، به یک بازی بدون تماشاگر در دیدار بازی بعدی محکوم می‌کرد اما حالا به این شکل قصد دارد که حداقل در فصل آینده این جنجال ها را کم کند.

 

نکته مهم اما این است که پس از اعلام این مدل جدید از محرومیت، طرفداران دو تیم اعتراض خاصی انجام ندادند و به خصوص در توییتر که حالا به محل رسمی اظهارنظر هواداری تبدیل شده، اعتراض ها نسبت به کمیته انضباطی بسیار کم بوده است. با این حال اعتراض های مختلفی نیز وجود دارند که یکی از آن ها درباره کم شدن هیجان این دو بازی است. برخی از کاربران اعتقاد دارند که میزان حضور تماشاگر در لیگ ایران به خودی خود پایین است و حالا با محرومیت طرفداران از این دو بازی حساس، آمار به شکلی ملموس کاهش خواهد یافت و تیم ها نیز ضرر مالی خواهند کرد.

 

حالا باید دید که واکنش رسمی دو تیم پرسپولیس و تراکتور به این تصمیم چه خواهد بود و آیا آن ها برخلاف اکثر طرفدارانشان، نسبت به این حکم اعتراض خواهند داشت یا نه.

دیدگاه‌ها