کد خبر : 1676766 | 17 فروردين 1399 ساعت 12:56 | 109.8K بازدید | 1 دیدگاه

تیمی که از صعود به جام جهانی بازماند

سرنوشت عجیب ستارگان جین پوش موقشنگ!

آلبوم امروز امیرحسین خیرخواه سفری به گذشته نه چندان دور است تا درباره‌ی سرنوشت متفاوت آدم‌ها کمی بیشتر فکر کنیم.

سرنوشت عجیب ستارگان جین پوش موقشنگ!

به گزارش “ورزش سه” این عکس‌‌ها منتخبی است از تصاویر روز نخست اولین تمرین تیم ملی فوتبال ایران برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۰. اگر به خاطر داشته باشید فوتبال ایران بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ مدت زیادی را در تعلیق به سر می‌برد و دوره‌ای که منصور ابراهیم‌زاده به عنوان دستیار پیشین سرمربیگری تیم ملی را بر عهده داشت اعتراضات به جایی رسید که علی دایی با حکم بالا دستی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد. این تصاویر مربوط به زمانی است که دایی برای اولین بار بازیکنان را در هتل المپیک جمع کرده در حالی که او سرمربی تیم سایپا نیز بوده است.

 

 

از قیافه‌ها و آرایش موها و دوخت شلوار که بگذریم، تصاویر نکات جالبی در خود دارد. تصاویری از چهره‌هایی که می‌توانستند ستاره‌های بزرگتری در ایران شوند اما شانس یار آن‌ها نبود. یا بازیکنانی که سرنوشتی تلخ برایشان رقم خورد. یکی از آن‌ها مجید غلام‌نژاد ستاره‌ی آن روزهای سایپا و ستاره کم نام و نشانی در مقایسه با ستارگان دیگر که دو سال بعد در سانحه عجیب در بندرعباس درگذشت.

 

 

در بین چهره‌های حاضر در اردو انگین فیرات، مربی اهل ترکیه تیم ملی نیز که با علی دایی و محمداحمدزاده بر سر یک میز نشسته است از نکات جالب توجه محسوب می‌شود. فیرات در حال حاضر سرمربی تیم ملی مولداوی است و محمد احمدزاده هدایت ملوان را در لیگ یک بر عهده دارد و البته خود علی دایی نیز فعلا از کار در فوتبال ایران محروم است.

 

 

در بین بازیکنان حاضر در اردو می‌شود به بازیکنان دیگر نیز اشاره کرد. مثلا میثاق معمارزاده، دروازه‌بانی که تازه تبدیل به یکی از چهره‌های مهم فوتبال ملی شده بود اما پارگی رباط صلیبی او را از درخشش ادامه دار در سطح بالای فوتبال ایران عقب انداخت. معمارزاده سال گذشته تلاش زیادی برای بازگشت به جمع بازیکنان فوتبال ایران کرد که این تلاش به ثمر ننشست. در حالی که آشکارا او با قد و قامت مناسب یک پتانسیل به فعلیت نرسیده محسوب می‌شود.

 

 

نیکبخت واحدی در بین بازیکنان حاضر در این اردو از چهره‌های شاخص محسوب می‌شود. بازیکنی که آن روزها در اوج ستارگی خودش بود و البته پوشش او نشان می‌دهد در چه سبکی کار می‌کرده است! نیکبخت در پایان این اردو عاقبت خوشی پیدا نکرد و به دلیل یک مسئله حاشیه‌ای از جمع ملی پوشان خط خورد. در حالی که می‌توانست در سومین دوره مسابقات مقدماتی دوران حرفه‌ایش شرکت کند. اما این اتفاق پرونده ملی او‌ را برای همیشه بست و آغازی برای حذف او از جمع بازیکنان شاخص ایران شد.

 

 

سرپرست تیم ملی در آن دوران حاج احمد ابراهیمی مر‌د با تجربه فوتبال ایران بود که سینه او صندوقچه خاطرات و رازهای مگو اتفاقات عجیب آن تیم ملی محسوب می‌شود. در این تیم محسن خلیلی هم حضور دارد. آقای گل فوتبال ایران که در همین اردو از ناحیه زانو دچار پارگی رباط صلیبی شد تا دوران فوتبالش به طرز عجیبی تغییر کند.

 

 

در بین بازیکنان حاضر در این اردو نوع لباس پوشیدن امیرحسین صادقی نیز جالب است. ستاره سابق استقلال که در روزهای گذشته یک ترانه همراه با حرکات موزون ایرانی را بازخوانی کرده و در صفحه اینستاگرامش انتشار داده است! میلاد زنیدپور دیگر بازیکنی است که آن روزهای با موهای فشن کرده در تیم ملی حضور داشت. ستاره چپ پا و جنوبی فوتبال ایران که شوت‌های قدرتمند او روی بورس بود. زنیدپور حالا فوتبال خود را خارج از ایران و در کشورهای شرق آسیایی ادامه می‌دهد.

 

 

دو ستاره‌ای که به همه افتخارات ممکن در فوتبال ایران دست یافتند و در آن زمان یکی پیراهن سپاهان و دیگری پیراهن سایپا را بر تن می‌کرد.

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها