کد خبر : 1680634 | 07 اردیبهشت 1399 ساعت 21:31 | 11.8K بازدید | 0 دیدگاه

بعد از انباشته شدن پرونده‌ها در فیفا؛

باشگاه‌های ایرانی به دنبال بمب ترکاندن نباشند!

تعدد پرونده‌ها علیه فوتبال و باشگاه‌های ایرانی در فیفا باعث شده تا فدراسیون از باشگاه‌ها درخواست تحقیق و مدیریت بیشتر را داشته باشد.

باشگاه‌های ایرانی به دنبال بمب ترکاندن نباشند!

به گزارش "ورزش سه"، طی سالیان اخیر فدراسیون جهانی فوتبال بارها علیه باشگاه‌های ایرانی رای صادر کرده و از این حیث باشگاه‌های ایرانی ضمن از دست دادن بخش عمده منابع ارزی خود، از حیث کسر امتیاز و سقوط نیز با دردسر مواجه شده‌اند. از آخرین نمونه آنها می‌توان به شکایت و طرح پرونده علیه باشگاه‌‎های ملوان، پرسپولیس، استقلال و ... اشاره کرد که باعث جرایم مالی سنگینی نیز شده است و هم اکنون نیز پرسپولیس فرصت کوتاهی برای پرداخت دیون خود به نفرات خارجی‌اش دارد.


در این بین در شرایطی که پیش از این شایعاتی درباره منع در اختیار گرفتن بازیکنان خارجی از سوی باشگاه‌های ایرانی از سوی فدراسیون منتشر شده بود و با تکذیب مواجه شده، اکنون دبیرکل فدراسیون خواستار تدبیر بهتر در این زمینه شد. نبی در این خصوص اینطور توضیح داده است: ما در چند روز گذشته با 15 باشگاهی که در فیفا پرونده دارند جلسه برگزار کردیم. یکی از اشکالاتی که وجود دارد این است که مدیرعامل هر باشگاه باید حتماً مشاور حقوقی مسلطی داشته باشد که حقوق بین‌الملل را خوب بداند و به تنظیم قراردادها اشراف داشته باشد. ما در کشورمان افراد حقوقی خوبی داریم که هم به لحاظ معلومات و هم به لحاظ تحصیلات در سطح عالی قرار دارند. باشگاه‌های ایرانی باید بتوانند این افراد را جذب کنند و به حرف‌ آن‌ها گوش بدهند.


دبیرکل فدراسیون که پیش از این در عضویت هیات مدیره پرسپولیس قرار داشت، توصیه جالبی نیز در این زمینه داشت و گفت: باشگاه‌ها برای اینکه اصطلاحاً بمب بترکانند نروند با یک بازیکن یا مربی قرارداد امضا کند که در نهایت با این مشکلات مواجه شوند.

دیدگاه‌ها