کد خبر : 1692014 | 06 تیر 1399 ساعت 21:37 | 17.9K بازدید | 0 دیدگاه

سرمربی کروات جانشین رادولوویچ شد؛

بازگشت بوناچیچ به ایران و ذوب‌آهن

باشگاه ذوب‌آهن تصمیم به انتخاب سرمربی جدیدش در آستانه شروع دوباره لیگ برتر گرفت.

بازگشت بوناچیچ به ایران و ذوب‌آهن

به گزارش "ورزش سه"، میودراگ رادولوویچ که در اواسط لیگ نوزدهم به‌عنوان جانشین علیرضا منصوریان در ذوب‌آهن انتخاب شد، پس از شیوع ویروس کرونا در ایران و بازگشت به کشورش، تا به امروز به اصفهان نیامده و اعلام کرده تا پایان این وضعیت قصد ندارد تصمیم خود را تغییر دهد.

 

رادولوویچ مونته نگرویی که تغییر و تحول چشمگیری هم در ذوب‌آهن به وجود نیاورد، در هفته‌های اخیر بارها مدیران این باشگاه را با چالش جدی برای بازگشت‌اش به تمرینات مواجه کرده بود که این اتفاق موجب شد تا ذوبی‌ها سراغ یک سرمربی جدید بروند.

لوکا بوناچیچ، سرمربی ۶۵ ساله که حضور طولانی مدتی در ایران و سابقه سرمربیگری در تیم‌های سپاهان، استقلال اهواز، فولاد خوزستان، گسترش فولاد تبریز، مس کرمان و ذوب‌آهن را داشته، دوباره به لیگ برتر بازگشت و باز هم هدایت سبزپوشان اصفهان را برعهده گرفت.

 

این سرمربی کروات که سابقه کار در تیم‌هایی همچون ری‌یکا، هایدوک اسپلیت، النصر امارات، الشحانیه قطر، الاهلی قطر و العربی قطر را هم در کارنامه دارد، در فصل ۲۰-۲۰۱۹ یک بار هدایت واراژدین کرواسی را نیز برعهده گرفت که از سمت خود اخراج شد.

بوناچیچ پس از هفته یازدهم فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ یک کرواسی هدایت واراژدین را برعهده گرفت که کارش را با پیروزی مقابل ایسترا ۱۹۶۱ شروع کرد، اما پس از آن در ۹ مسابقه لیگ و یک دیدار جام حذفی، ۸ باخت و دو مساوی داشت که شکست برابر ایسترا در هفته بیست و یکم و تداوم نتایج ضعیف این تیم، موجب شد تا از سمت خود برکنار شود.

 

بوناچیچ آخرین بار در لیگ هفدهم در فوتبال ایران فعالیت داشت و سرمربی گسترش فولاد بود که پس از پایان هفته هشتم و شکست مقابل تراکتور از هدایت این تیم اخراج شد ولی حالا درست پس از دو سال و ۹ ماه بازگشته و قرار است روی نیمکت ذوب‌آهن بنشیند.

یک قهرمانی در لیگ یک کرواسی، دو قهرمانی در جام حذفی فوتبال ایران به همراه سپاهان و یک نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا با سپاهان، ازجمله افتخارات دوران سرمربیگری طولانی مدت بوناچیچ است.

 

بوناچیچ در فصل ۹۳-۹۲ سرمربیگری ذوب‌آهن را برعهده داشت ولی پس از نتایج ضعیف از سمت خود برکنار شد، اما امروز دوباره و پس از توافق با مدیران این باشگاه، مجددا هدایت ذوبی‌ها را بر عهده خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها