کد خبر : 1697900 | 03 مرداد 1399 ساعت 12:01 | 61.7K بازدید | 1 دیدگاه

هنوز باید یاد بگیری فرانکی

گزارش انتقادآمیز میرر از فحاشی لمپارد به کلوپ

اعتراض شدید و فحاشی فرانک لمپارد به یورگن کلوپ و نیمکت لیورپول همچنان خبرساز است و موجی از انتقادات را علیه سرمربی جوان چلسی به راه انداخته.

گزارش انتقادآمیز میرر از فحاشی لمپارد به کلوپ

به گزارش "ورزش سه"، فرانک لمپارد هر چند از نظر فوتبالی و مدیریتی استعدادی غیر قابل تردید دارد ولی وقتی صحبت از طعنه‌زدن به میان می‌آید به نظر می‌رسد از استعداد چندانی برخوردار نیست.

 

بعد از عصبانیت شدید او در جریان شکست 5-3 تیمش مقابل لیورپول و فحاشی علیه یورگن کلوپ و نیمکت لیورپول، لمپارد در پایان بازی خطاب به دوربین تلویزیونی گفت:" بین برنده شدن و بازی جوانمردانه مرز باریکی وجود دارد. آنها قهرمان لیگ شده‌اند ولی تکبر زیادی هم خوب نیست".

 

1513921

 

این را کسی می‌گوید که به عنوان فوتبالیست بیشتر افتخاراتش را با هدایت ژوزه مورینیو بدست آورده. بله‌، حتما در نیمکتی که ژوزه مورینیو روی آن می‌نشسته از تکبر خبری نبوده!

 

1513917

 

البته لمپارد در صحبتهای پایان بازی خود سعی کرد تنش‌ها را بیشتر از این نکند. او از ادامه تنش و عصبانیت با کلوپ و لیورپول خودداری کرده و حتی از مربی آلمانی و تیمش تعریف کرد.

 

با توجه به فوتبال دلچسبی که لیورپول بازی می‌کند و افتخاراتی که در دوران یورگن کلوپ بدست آورده‌، سوال اینجا است که کلوپ و نیمکتش چه رفتاری باید نشان می‌داد که از طرف لمپارد تکبرآمیز قلمداد نشده و با عصبانیت پاسخ داده نشود؟

 

اما از سوی دیگر می‌توان درک کرد که چرا اتفاقات آن شب در ورزشگاه آنفیلد به عصبانیت لمپارد منجر شده است. بازی آن شب اثبات بزرگی لیورپول بود و به هواداران چلسی و لمپارد نشان می‌داد که این تیم فعلا با چه مشکلات بزرگی دست و پنجه نرم می‌کند.

 

1513919

 

لمپارد برای آبی‌های لندن یک الماس واقعی است. در این هیچ شکی وجود ندارد. او بدون شک برای چلسی یا هر باشگاه بزرگ لیگ برتری دیگری یک مربی درجه‌یک خواهد بود. لمپارد برای تصویر باشگاه چلسی هم مهره ایده‌‌آلی است. شاید به همین علت باشد که رومن آبراموویچ تصمیم گرفت شک و تردید را کنار گذاشته و او را روی نیمکت تیمش بنشاند. ولی لمپارد در شروع یک ماجراجویی بزرگ قرار دارد و تا زمان تبدیل شدن به یک مربی بزرگ درسهایی زیادی هست که باید بیاموزد.

 

چلسی لمپارد 54 گل دریافت کرده. از بین همه تیمهای لیگ برتری تنها 7 تیم گلهایی بیشتر از این دریافت کرده‌اند. چلسی فصل گذشته در این مرحله از فصل، درحالیکه هدایتش به عهده ماتوریتزیو ساری منفور در استمفوردبریج بود هشت امتیاز بیشتر از تیم لمپارد اندوخته بود.

 

چلسی در این فصل 12 بازی خود در لیگ برتر را باخته. آخرین باری که آبی‌های لندن باختهایی بیشتر را تجربه کرده بودند به 20 سال پیش برمی‌گردد.

 

لمپارد و تیمش البته به فینال جام حذفی رسیده‌اند که برای آنها خبر خوبی است. کارلو آنچلوتی هم در اولین فصل خود قهرمان جام حذفی و لیگ برتر شد ولی 12 ماه بعد نامه اخراجش را در مقابل خود دید. ساری با چلسی فاتح لیگ اروپا شد اما چلسیِ لمپارد به احتمال زیاد به زودی درس مهم دیگری از بایرن مونیخ خواهد آموخت. دو تیم باید در دیدار برگشت لیگ قهرمانان به مصاف هم بروند، آنهم در شرایطی که بایرن در بازی رفت در استمفوردبریج موفق شده بود چلسی را در یک بازی یک‌طرفه 3-0 شکست دهد.

 

راه‌یابی چلسی به فصل آینده چمپیونزلیگ به بازی بعدی این تیم در لیگ برتر مقابل ولوز بستگی دارد. شاگردان لمپارد اگر از شکست در مقابل ولوز بگریزند جواز صعود به آن رقابتها را بدست خواهند آورد.

 

با اینکه روی کاغذ احتمال بالایی به نظر می‌رسد ولی با توجه به ضعف مفرط چلسی در فاز دفاعی این صعود به هیچ وجه تضمین‌شده نیست.

 

اما واحد استعدادیابی و شکار بازیکن باشگاه چلسی برای مقابله به این مشکل چکار کرده؟ آنها انگار از پیشرفت کریستین پولیشیچ راضی نبوده تا اینجا حکیم زیاش مراکشی که در پست وینگر بازی می‌کند را به خدمت گرفته‌اند. چلسی برای افزایش قدرت تهاجمی‌اش تیمو ورنر را هم جذب کرده.

 

1513918

 

ولی واقعیت این است که فارغ از مورد منچسترسیتی و پپ گواردیولا، موفقیت یک تیم معمولا به داشتن یک خط دفاعی مستحکم وابسته است. لمپارد که در فصل 2004-2005 یکی از بازیکنان چلسیِ مورینیو بوده باید این را بهتر از هر کس دیگری بداند. آن تیم چلسی در هر بازی به طور میانگین 0.39 گل دریافت کرد درحالیکه چلسی لمپارد تا اینجا به طور میانگین در هر بازی 1.46 گل خورده.

 

لمپارد ممکن است در اولین فصل خود به عنوان سرمربی چلسی قهرمان جام حذفی شده و به سختی خود را به جمع چهار تیم اول جدول لیگ برتر برساند. اما با وجود همه اینها لمپارد در این مرحله تازه شروع به تاتی تاتی کردن در دنیای مربی‌گری کرده و رفتار پرخاشگرانه او در آنفیلد از درسهایی بود که این مربی تازه‌کار باید آن را همیشه به یاد داشته باشد.

 

دیدگاه‌ها