کد خبر : 1702056 | 24 مرداد 1399 ساعت 19:28 | 15.4K بازدید | 2 دیدگاه

استقلال – پیکان؛ به یاد روزهای رفتن استراماچونی

شاگردان مجیدی در هفته ماقبل پایانی لیگ برتر، به مصاف پیکان می روند.

استقلال – پیکان؛ به یاد روزهای رفتن استراماچونی

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم استقلال و پیکان با اهداف کاملا جدا از هم، فردا به مصاف هم می روند.

 

شاگردان فرهاد مجیدی در صورت کسب سه امتیاز دیدار، سهمیه خود برای فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا را قطعی می کنند و شاگردان ویسی نیز برای فرار از سقوط، به دنبال کسب امتیاز در این دیدار هستند.
چند روز قبل از در دیدار رفت دو تیم بود که آندره آ استراماچونی پس از مشکلاتش با باشگاه استقلال، ایران را برای همیشه ترک کرد تا آبی پوشان در سه دیدار، بدون سرمربی به میدان بروند.


استراماچونی قبل از ترک ایران آخرین بار در کنفرانس خبری بعد از بازی با صنعت نفت درباره مشکلات مالی تیمش صحبت و اعلام کرد باشگاه با او صادق نبوده و همکاری در این شرایط امکان پذیر نیست. تهدید استرا، موثر بود و مدیران استقلال تا قبل از بازی با نساجی بخشی از مطالبات بازیکنان و کادر فنی را پرداخت کردند تا دیگر خبری از استعفای سرمربی موفق آبی‌ها نباشد تا اینکه چند روز قبل از اینکه استرا ایران را ترک کند، استوری همسر او شائبه هایی را مبنی بر پایان همکاری این مربی ایتالیایی و استقلال به وجود آورد.

 

1519415

 

 

همسر استراماچونی که چند روز قبل از استرا از ایران رفته بود، پس از دیدار استقلال و شهرخودرو که با برتری و صدرنشینی آبی پوشان همراه بود، در یک استوری در صفحه اینستاگرامش نوشت: «امیدوارم مشکلات تو حل شد و بتوانیم دوباره در تهران به تو ملحق شویم.»
جالب اینجاست که در همان زمان، فرهاد مجیدی سرمربی فعلی استقلال، در یک پست اینستاگرامی، به مدح و ستایش استراماچونی پرداخته بود و برای موفقیت استقلال آرزوی موفقیت کرده بود. مجیدی در اینستاگرامش نوشته بود:

 

« آندره‌آ عزیز، از اینکه شادی و هیجان را به استقلال برگرداندی، از تو سپاسگزارم.
فوتبال چشم‌نواز، یک تیم منضبط، بی‌حاشیه و کم حرف، خواسته‌ای بود که این مردم سالها به دنبالش بودند و خوشحالم که در کنار هواداران دوست داشتنی استقلال، تماشاگر بازیهای جذاب تیم استقلال هستم. از صمیم قلب بهترین‌ها را برای تو و شاگردانت آرزومندم.»


با تمام این وجود، یکی از خبرگزاری ها اعلام کرده بود که استراماچونی به بازیکنان استقلال گفته است  که به دلیل تعویق در پرداخت حقوق ۲ ماهه خود قصد دارد ایران را در روز دوشنبه ۱۸ آذر و در آستانه دیدار با پیکان در چارچوب هفته چهاردهم ترک کند.همچنین گفته می شود این مرد ایتالیایی به وکیل خود گفته است که از باشگاه استقلال بابت پرداخت نشدن مطالباتش به فیفا شکایت کند. هر چند یکی از نزدیکان باشگاه استقلال این شایعه را تکذیب کرد و اعلام نمود استرا قطعا در دیدار با پیکان بر روی نیمکت تیمش حضور خواهد داشت، اما چنین نشد و سرمربی کاریزماتیک استقلالی ها، ایران را ترک کرد.


در تاریخ روز 16 آذر و دو روز قبل از دیدار با پیکان، استراماچونی در تمرین امروز آبی‌پوشان نیز حضور یافت، اما به زمین نرفت و همه چیز را به دستیارانش سپرد. تا اینکه روز 18 آذر استرا و دستیارانش بر سر تمرین تیم حاضر نشدند و خبر رسمی فسخ قرارداد این سرمربی ایتالیایی منتشر شد.

 

1519417

 

 

ابتدا روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلو اسپورت خبر فسخ قرارداد آقای استراماچونی را با تیتر "فسخ قرارداد به دلیل پرداخت نامنظم" منتشر کرد و نوشت: «تمام شد. امروز تجربه سرمربی ایتالیایی با باشگاه ایرانی به پایان رسید. همان‌طور که قبلا گفته شده بود مشکل اصلی پرداخت نامنظم حقوق سرمربی پیشین اینتر و دستیارانش است. استراماچونی ۱۳ ژوئن ۲۰۱۹ با قراردادی دو ساله به استقلال پیوست.»

خبر فسخ قرارداد استراماچونی آنچنان باعث نگرانی و عصبانیت طرفداران استقلال شد که بسیاری از آن ها از بازیکن ها خواستند در بازی مقابل پیکان به میدان نروند و پشت سرمربی تیمشان بایستند.

 

به هر حال استقلال که یک هفته پر تلاطم و سرشار از حاشیه را گذراند، یک روز پس از جدایی استراماچونی، در دیدار مقابل پیکان به میدان رفت و در حالیکه تا دقایق پایانی از حریف پیش بود، در دقیقه 95 دروازه اش را باز شده دید تا کام هواداران این تیم بعد از رفتن سرمربیشان، تلخ تر شود.

 

1519416

 


حالا و در آستانه دیدار برگشت دو تیم، شاگردان فرهاد مجیدی در صورت کسب سه امتیاز دیدار، سهمیه خود برای فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا را قطعی می کنند. دیداری که بنظر می رسد مجیدی به دلیل حساسیت بالای بازی نیمه نهایی جام حذفی، به برخی از بازیکنان اصلیش استراحت بدهد.

 

دیدگاه‌ها